Τα σενάρια που εξετάζονται για την μείωση των τιμών στα καύσιμα

από fimotro

Νέες αναδικές τάσεις αναμένεται να ακολουθήσουν και αυτή την εβδομάδα οι τιμές των καυσίμων με τους ιδιοκτήτες ΙΧ και μοτοσικλετών να καλούνται και πάλι να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ τους για τις μετακινήσεις τους.

Το στίγμα δόθηκε από την περασμένη Παρασκευή, με το Brent να ξεπερνά τα 119 δολάρια το βαρέλι κάτι που έχει να συμβεί από τις 20 Μαρτίου, ενώ το πετρέλαιο σημείωσε άνοδο για 7η συνεχή ημέρα.

Εν μέσω αυτών των εξελίξεων, στο κυβερνητικό επιτελείο αναζητούνται οι λύσεις που θα δώσουν ανάσα στους καταναλωτές χωρίς να υπάρξει δημοσιονομική επίπτωση.

Εξάλλου και την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στον ΣΚΑΪ είχε αναφέρει ότι «το υπουργείο Οικονομικών διερευνά τη δυνατότητα να βρει τρόπους για να στηρίξει. Αν υπάρξει δημοσιονομικό περιθώριο, είναι βέβαιο ότι θα το κάνει».

Από την πλευρά του ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας σε πρόσφατες δηλώσεις του τόνισε ότι, «προσπαθούμε κάθε φορά να δημιουργούμε δημοσιονομικό χώρο ξέροντας ότι θα έχουμε ελλείμματα, ώστε να ενισχύουμε όσο μπορούμε περισσότερο νοικοκυριά και επιχειρήσεις» και πρόσθεσε ότι είναι πρόωρο να μιλάμε τώρα για επέκταση της επιδότησης, δεδομένου ότι το τρέχον πρόγραμμα λήγει στο τέλος Ιουνίου. Προσπαθούμε συνεπώς κάθε φορά να δημιουργούμε δημοσιονομικό χώρο ξέροντας ότι θα έχουμε ελλείμματα ώστε να ενισχύουμε όσο μπορούμε περισσότερο νοικοκυριά και επιχειρήσεις». «Με τα σημερινά δεδομένα ο δημοσιονομικός χώρος της χρονιάς εξαντλήθηκε, γιατί μειώσαμε φόρους και επιδοτήσαμε γενναία και αναδρομικά και για έναν χρόνο μετά το ηλεκτρικό ρεύμα. Ένα μέτρο που αγγίζει τα 1,1 δισ. ευρώ», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ωστόσο, επισήμανε ότι με βάση την εκτέλεση του προϋπολογισμού και με την πορεία του τουρισμού, η κυβέρνηση βρίσκει δημοσιονομικό χώρο για να στέκεται κοντά στην κοινωνία όσο περισσότερο μπορεί. «Αισιοδοξώ ότι θα βρεθεί δημοσιονομικός χώρος, όμως θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για να επεκτείνουμε τον ΦΠΑ σε εστίαση, μεταφορές και γυμναστήρια, να καταργήσουμε την εισφορά αλληλεγγύης, αλλά και για το δημόσιο και τους συνταξιούχους», τόνισε.

Σε ό,τι αφορά στα μέτρα η πρόταση να εφαρμοστεί το μοντέλο ντίζελ και στη βενζίνη, όπου η επιδότηση της τιμής (μείωση κατά 15 λεπτά) φαίνεται απευθείας στην αντλία, κερδίζει έδαφος ενώ αντίθετα απορρίπτεται η πρόταση για οριζόντια μείωση του ΕΦΚ ή του ΦΠΑ στα καύσιμα, κάτι που όπως προαναφέραμε συζητείται μόνο για τα πολύ μικρά νησιά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα