Έκλεβαν κωδικούς και “ξάφριζαν” λογαριασμούς

από fimotro

Πάνω από 52.000 ευρώ η λεία τους

Απάτες σε βάρος πολιτών, μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών, εξιχνίασαν οι αστυνομικοί της Ασφάλειας Καλαμάτας, ενώ για τις συγκεκριμένες υποθέσεις συνελήφθησαν σε διάφορες περιοχές της Θεσσαλονίκης δύο 21χρονοι και 23χρονος.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την Αστυνομία, όπως προέκυψε από τις έρευνες, οι συλληφθέντες, αφαιρούσαν μεγάλα χρηματικά ποσά ή έκαναν αγορές μεγάλης χρηματικής αξίας από ηλεκτρονικούς τραπεζικούς λογαριασμούς πολιτών, που διαμένουν σε περιοχές της Χαλκιδικής, των Ιωαννίνων, του Περιστερίου της Αττικής και της Καλαμάτας. Μάλιστα, από τον περασμένο Φεβρουάριο έως και τα μέσα Μαΐου, είχαν διαπράξει συνολικά πέντε περιπτώσεις απατών, αποκομίζοντας παράνομο περιουσιακό όφελος που ξεπερνά τις 52.000 ευρώ.

Ως προς την μεθοδολογία τους, οι δράστες, σύμφωνα πάντα με την Αστυνομία, κατάφερναν να αποσπούν κωδικούς χρήστη και πρόσβασης σε διάφορες εφαρμογές των θυμάτων τους και στη συνεχεία πλαστογραφώντας εξουσιοδοτήσεις αποκτούσαν την τηλεφωνική τους σύνδεση. Με τον τρόπο αυτό είχαν πρόσβαση στους ηλεκτρονικούς τραπεζικούς λογαριασμούς των θυμάτων και στη συνέχεια, είτε μετέφεραν μεγάλα χρηματικά ποσά σε λογαριασμούς τους, είτε κάνοντας χρήση εικονικών καρτών που δημιουργούσαν εντός των λογαριασμών των θυμάτων τους, προέβαιναν σε αγορές ηλεκτρονικών αντικειμένων, μεγάλης χρηματικής αξίας, τα οποία εν συνεχεία τα προμήθευαν σε άλλα άτομα, έναντι ανταλλάγματος.

Κατά τη διάρκεια των ερευνών στα σπίτια των συλληφθέντων βρέθηκαν επτά κάρτες κινητής τηλεφωνίας, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οκτώ συσκευές κινητών τηλεφώνων και τέσσερις μονάδες αποθήκευσης. Επιπλέον, στο σπίτι του 23χρονου βρέθηκαν ένα πιστόλι και 13 φυσίγγια διαφόρων τύπων και διαμετρημάτων.

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Καλαμάτας, ενώ οι αστυνομικοί της Ασφάλειας Καλαμάτας, συνεχίζουν τις έρευνες για την υπόθεση.

Συμβουλές της ΕΛ.ΑΣ. για την αποφυγή περιπτώσεων εξαπάτησης

  • Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.
  • Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
  • Εφόσον άγνωστο άτομο εισέλθει στην οικία σας με οποιαδήποτε πρόφαση (π.χ. διεξαγωγή έρευνας, πώληση κάποιου προϊόντος, ανάγκη να πραγματοποιήσουν μια κλήση κ.λπ.), να μην επιτρέπετε να μεταβαίνει σε άλλους χώρους του σπιτιού σας, πέραν αυτών που χρειάζεται και ποτέ να μην χάνετε την οπτική επαφή μαζί του.
  • Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης.
  • Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
  • Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
  • Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
  • Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
  • Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά.
  • Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
  • Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
  • Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
  • Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
  • Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
  • Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα