ΕΦΚΑ: Σε λειτουργία το Ψηφιακό Δωμάτιο – Τέλος το χαρτοβασίλειο

από Philippos

Τέλος στα πήγαινε-έλα των ασφαλισμένων, στο… χαλασμένο τηλέφωνο με τις υπηρεσίες, αλλά και στην ακατάσχετη γραφειοκρατία, που ταλαιπωρεί εδώ και δεκαετίες τους πολίτες επιχειρεί να βάλει η διοίκηση του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), θέτοντας σε λειτουργία το νέο «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας».

Πρόκειται για μια ψηφιακή βάση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, απλή στη λειτουργία της για ανταλλαγή πληροφοριών και υποβολή τυχόν εγγράφων που είναι απαραίτητα.

Πρόκειται για ένα νέο ψηφιακό «όπλο» το οποίο θα ενεργοποιηθεί μέσα στον Ιούνιο και θα καταργήσει επί της ουσίας τη διαδικασία της αλληλογραφίας, μέσω της οποίας, αρκετές φορές, χάνονταν χαρτιά, διευθύνσεις και κυρίως πολύτιμος χρόνος.

Υπηρεσιακοί παράγοντες του υπερταμείου ασφάλισης τονίζουν στο powergame.gr ότι η αλληλογραφία όχι μόνο καθυστερούσε τις διαδικασίες, αλλά πολλές φορές απέβαινε καθοριστική για εν αναμονή συνταξιούχους. Για παράδειγμα, υπήρχαν αρκετές περιπτώσεις ασφαλισμένων που ενώ είχαν υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης, άλλαξαν διεύθυνση κατοικίας χωρίς να ενημερώσουν το ασφαλιστικό ταμείο. Ο ΕΦΚΑ έστελνε τα ενημερωτικά έγγραφα στην παλιά κατοικία των ασφαλισμένων, με αποτέλεσμα να λαμβάνουν απορριπτική απόφαση, λόγω μη έγκαιρης προσκόμισης δικαιολογητικών.

«Θύματα» της αλληλογραφίας ήταν οι ασφαλισμένοι που είχαν δώσει εσφαλμένα στοιχεία διεύθυνσης κατοικίας. Ο ΕΦΚΑ έστελνε διευκρινιστικά έγγραφα μέσω courier, όμως αυτά δεν έφταναν ποτέ στο σωστό προορισμό. Η κατάληξη ίδια, χανόταν χρόνος, έγγραφα και σε αρκετές περιπτώσεις οι ασφαλισμένοι λάμβαναν απορριπτικές απαντήσεις στις αιτήσεις συνταξιοδότησης που είχαν υποβάλλει λόγω άγνοιας των εγγράφων που ζητούσε το ταμείο.

Όλα αυτά φαίνεται πως σε λίγους μήνες θα αποτελούν ιστορίες του παρελθόντος, καθώς με το «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας», το οποίο θα είναι προσβάσιμο μέσω του gov.gr αλλά και της ηλεκτρονικής σελίδας του ΕΦΚΑ, οι ασφαλισμένοι θα έχουν πλήρη εικόνα τόσο για την πορεία της αίτησης τους, όσο για τα έξτρα δικαιολογητικά που θα τους ζητεί το ταμείο.

Μπαίνοντας σε αυτή τη νέα ψηφιακή υπηρεσία οι ασφαλισμένοι θα διακρίνουν μια «μπάρα», η οποία θα αποτυπώνει με ακρίβεια την πορεία του αιτήματος από το 0 έως το 100. Αν προκύψει ανάγκη για επιπλέον δικαιολογητικά, τότε ο υπάλληλος του ΕΦΚΑ θα στέλνει, εντός αυστηρών προθεσμιών, μήνυμα μέσα στην πλατφόρμα, ώστε ο ενδιαφερόμενος να έχει άμεση πρόσβαση στην πληροφορία. Μάλιστα, για κάθε προσθήκη που θα γίνεται στην πλατφόρμα από τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ, ο εκάστοτε ασφαλισμένος θα ενημερώνεται, εφόσον το επιθυμεί μέσω email ή sms.

Με τη σειρά του, ο ασφαλισμένος θα πρέπει, εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου, να εισέρχεται στο ψηφιακό δωμάτιο προκειμένου να υποβάλλει ηλεκτρονικά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

Υψηλόβαθμα στελέχη του υπερταμείου ασφάλισης εκτιμούν ότι μέσω αυτής της ψηφιακής διαδικασίας ο ΕΦΚΑ και οι ασφαλισμένοι γλιτώνουν τέσσερις με έξι μήνες αλληλογραφίας. Το ψηφιακό εργαλείο θα είναι μόνιμο, ενώ οι προϊστάμενοι των τμημάτων θα ελέγχουν αν οι ασφαλισμένοι εξυπηρετούνται εγκαίρως, αλλά και αν προχωρούν οι διαδικασίες με την έκδοση των συντάξεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα