26 Απριλίου 2024
26 Απριλίου 2024

Διπλώματα οδήγησης: Πίσω ο εκπαιδευτής, δίπλα από τον υποψήφιο ο εξεταστής

από fimotro

Αντιδράσεις σε υποψήφιους οδηγούς και φορείς φέρνει η διάταξη του νομοσχεδίου για τα διπλώματα, καθώς τοποθετεί τον εκπαιδευτή στο πίσω μέρος του οχήματος.

Μάλιστα, κοινό παρονομαστή των σχολίων στη διαβούλευση αποτελεί το γεγονός ότι με τη χρήση καμερών που γίνεται υποχρεωτική, μια τέτοια ενέργεια δεν έχει νόημα ύπαρξης. Στον αντίποδα, πηγές του υπουργείου Μεταφορών επισημαίνουν στον Ελεύθερο Τύπο πως σε αυτή τη φάση δεν υπάρχει πρόθεση να αλλάξει η συγκεκριμένη ρύθμιση.

Οπως προκύπτει από το σχέδιο νόμου που θα είναι στον αέρα έως την 1η Ιουνίου, κατά τη διάρκεια της πρακτικής δοκιμασίας παρών θα είναι μόνο ένας εξεταστής αντί για δύο, ο οποίος θα κάθεται πλέον στη θέση του συνοδηγού, με τον εκπαιδευτή να βρίσκεται στα πίσω καθίσματα.

 Τα μαθήματα για τα διπλώματα οδήγησης  

Παράλληλα, η έναρξη των μαθημάτων της πρακτικής εκπαίδευσης πραγματοποιείται μόνο μετά την περάτωση των μαθημάτων θεωρητικής του υποψήφιου οδηγού, με τις ελάχιστες ώρες πρακτικών μαθημάτων να είναι 25 για τα αυτοκίνητα.

Η πρακτική δοκιμασία υποψήφιων οδηγών για την απόκτηση άδειας οδήγησης κατηγορίας Β χωρίζεται σε τέσσερα μέρη:

  1. Προετοιμασία οδηγού και έλεγχοι ασφάλειας οχήματος, κατά την οποία ο υποψήφιος καλείται να απαντήσει σε προκαθορισμένες ερωτήσεις και να αποδείξει ότι διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις για την προετοιμασία ασφαλούς οδήγησης του οχήματος.
  2. Πορεία, η οποία συνίσταται στον έλεγχο της οδηγικής ικανότητας και συμπεριφοράς του οδηγού, εντός οδικού δικτύου, σε φυσιολογικές συνθήκες κυκλοφορίας υπό την καθοδήγηση του εξεταστή.
  3. Δοκιμασίες στάθμευσης οχήματος που συνίστανται στον έλεγχο της οδηγικής ικανότητας του υποψήφιου οδηγού να πραγματοποιήσει ελιγμούς στάθμευσης του οχήματος, με ή χωρίς οπισθοπορεία, εντός και εκτός οδικού δικτύου, σε επιτρεπόμενο χώρο στάθμευσης.
  4. Πορεία χωρίς καθοδήγηση, η οποία συνίσταται στον έλεγχο της οδηγικής συμπεριφοράς του οδηγού και της ικανότητάς του για λήψη οδηγικών αποφάσεων, σε φυσιολογικές συνθήκες κυκλοφορίας χωρίς την καθοδήγηση του εξεταστή.

Πριν από την έναρξη των πρακτικών δοκιμασιών για τις οποίες έχει προγραμματισθεί η συμμετοχή του, ο εξεταστής παραλαμβάνει φορητή κάμερα από την αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας. Η φορητή κάμερα είναι, κατ’ ελάχιστον, υψηλής ευκρίνειας, με δυνατότητα λήψης τριακοσίων εξήντα (360) μοιρών και διαθέτει μικρόφωνο και ειδική αποσπώμενη κάρτα μνήμης στην οποία αποθηκεύεται όλη η διαδικασία της πρακτικής δοκιμασίας.

Αρνητικά σχόλια

Εκ διαμέτρου αντίθετοι εμφανίζονται εν δυνάμει οδηγοί και εκπαιδευτές στο άρθρο 15 που αφορά τη διαδικασία πρακτικής δοκιμασίας, και αυτό γιατί με τις νέες διατάξεις που εισάγονται, όπως η χρήση καμερών, εκτιμούν πως δεν θα κάνει καλό η τοποθέτηση του εκπαιδευτή στα πίσω καθίσματα.

Μεταξύ των επιχειρημάτων που παραθέτουν είναι τα αντανακλαστικά του εξεταστή σε μια έκτακτη περίσταση, τα οποία είναι άγνωστο αν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν. Αντίστοιχα, οι δάσκαλοι, αφού θα είναι μακριά από το τιμόνι και το χειρόφρενο, δύσκολα θα καταφέρουν να επέμβουν.

«Αφού θα βάλετε κάμερες που θα καταγράφουν όλες τις κινήσεις και ομιλίες μέσα στο αυτοκίνητο από όλους μας, αφήστε δίπλα μας τον εκπαιδευτή μας», αναφέρει μεταξύ άλλων εκπαιδευόμενη στα σχόλια της διαβούλευσης.

«Πολύ καλό το νομοσχέδιο στο 99% των άρθρων του. Ενα άρθρο, το συγκεκριμένο, επηρεάζει όλο τον κλάδο των εκπαιδευτών και σίγουρα την εύρυθμη λειτουργία της οδικής ασφάλειας και των υπολοίπων χρηστών του οδικού δικτύου. Ποια η σκοπιμότητα της μετακίνησης του εκπαιδευτή από το κάθισμα του συνοδηγού στο πίσω κάθισμα; Η εξασφάλιση της διαφάνειας κατά την ώρα της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς πραγματοποιείται με την τοποθέτηση καμερών καταγραφής οπτικοακουστικού υλικού καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής. Εχετε σκεφτεί τι θα ακολουθήσει τη στιγμή που θα κάνει κάποια λάθος κίνηση, και ο εξεταστής που θα κάθεται δίπλα του, μη έχοντας την απαραίτητη εμπειρία και τα σωστά αντανακλαστικά, ενεργήσει σπασμωδικά και δικαιολογημένα να κάνει και αυτός κάποιο λάθος;», σημειώνεται σε άλλο σχόλιο.

Και άγχος

Πολλά όμως είναι τα σχόλια που επισημαίνουν τον παράγοντα άγχους των εξεταζομένων. «Κατά τη διάρκεια της εξέτασης η απόδοση των υποψήφιων οδηγών μειώνεται λόγω της ψυχολογικής πίεσης που επιφέρει η διαδικασία. Εχοντας δίπλα τους έναν άνθρωπο που βλέπουν πρώτη φορά και τους κρίνει, το παραπάνω φαινόμενο θα ενταθεί με αποτέλεσμα να απορρίπτονται οι υποψήφιοι όχι λόγω έλλειψης προσόντων ή γνώσεων, αλλά λόγω υπέρμετρου άγχους».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα