Τι συμβαίνει στο σώμα σας εάν πείτε όχι στους υδατάνθρακες;

από fimotro

Ένας προσωπικός γυμναστής αποκάλυψε τι πραγματικά συμβαίνει στο σώμα σας εάν πείτε όχι στους υδατάνθρακες καθώς και τις θετικές και αρνητικές επιπτώσεις που πρέπει να περιμένετε όταν τους κόψετε σχεδόν εντελώς.

Η Ρέιτσελ Άταρντ από το Σίδνεϊ, εξήγησε ότι ενώ μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες μπορεί να είναι ευεργετική για πολλούς τύπους σωμάτος που θέλουν να χάσουν βάρος, μπορεί επίσης να προκαλέσει κάποιες δύσκολες παρενέργειες – όπως πονοκεφάλους, πεπτικά προβλήματα και βραχυπρόθεσμη κόπωση.

Αντί να κόψετε τελείως τους υδατάνθρακες, η Ρέιτσελ εξήγησε ότι μια καλύτερη προσέγγιση είναι να περιορίσετε την πρόσληψη συγκεκριμένων υδατανθράκων και να τους καταναλώνετε όταν γυμνάζεστε, ώστε το σώμα σας να χρησιμοποιεί την ενέργεια αποτελεσματικά.

«Οι υδατάνθρακες είναι απαραίτητοι για την υγεία σας και είναι πολύ δύσκολο να αποφευχθούν εντελώς» έγραψε η Ρέιτσελ στην ιστοσελίδα της. «Είναι η πηγή ενέργειας του σώματός σας και όταν τρώτε υδατάνθρακες, το σώμα σας διασπά τα σάκχαρα και τα άμυλα σε παρόμοια σάκχαρα».

Αντί να κόψετε τελείως τους υδατάνθρακες, η Ρέιτσελ εξήγησε ότι μια καλύτερη προσέγγιση είναι να περιορίσετε την πρόσληψη συγκεκριμένων υδατανθράκων
Εκτός από την παροχή ψυχικής και σωματικές ενέργειας, η Ρέιτσελ είπε ότι οι υδατάνθρακες είναι επίσης πολύτιμοι για την πέψη σας, βοηθούν στον έλεγχο του βάρους και παρέχουν θρεπτικά συστατικά για το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Είπε ότι οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν πως πρέπει να λαμβάνετε μεταξύ 45 και 60% των θερμίδων σας από υδατάνθρακες κάθε μέρα.

Ποια είναι όμως τα οφέλη μιας δίαιτας χαμηλών υδατανθράκων;

Καύση λίπους
Η μείωση της ποσότητας υδατανθράκων που τρώτε ή μόνο η κατανάλωση σύνθετων υδατανθράκων που το σώμα σας μπορεί να χρησιμοποιήσει για ενέργεια έχει πολλά οφέλη, τα κύρια από τα οποία είναι η καύση λίπους. «Οι μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που ακολουθούν δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων τείνουν να χάνουν σημαντικές ποσότητες λίπους και να αποκτούν μυς» εξήγησε η Ρέιτσελ.

Οι δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων είναι ιδιαίτερα καλές για τη στόχευση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς σας. Ο λόγος για τον οποίο βοηθά το κόψιμο των υδατανθράκων σας είναι γιατί όταν τους μειώνετε, μειώνετε τα επίπεδα ινσουλίνης στο σώμα σας, κάτι που προκαλεί το σώμα να αποθηκεύει λίπος.

Ένας καλός τρόπος για να μειώσετε τους υδατάνθρακες είναι να επικεντρωθείτε σε μια keto διατροφή, που δίνει προτεραιότητα στο λίπος έναντι των υδατανθράκων.

Μειωμένος κίνδυνος προβλημάτων υγείας
Το δεύτερο όφελος από τη μείωση της πρόσληψης υδατανθράκων είναι ο μειωμένος κίνδυνος τυχόν προβλημάτων υγείας. «Οι δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων έχουν συσχετιστεί με χαμηλότερο κίνδυνο για διάφορες παθήσεις και ασθένειες, όπως καρδιακές παθήσεις, διαβήτη τύπου 2, μεταβολικό σύνδρομο και νόσο του Πάρκινσον» δήλωσε η Ρέιτσελ. Αυτό συμβαίνει επειδή όταν τρώτε λιγότερους υδατάνθρακες, καταλήγετε να ενσωματώνετε περισσότερα υγιεινά τρόφιμα όπως τα λαχανικά στη διατροφή σας.

Το πριν και το μετά μιας δίαιτας χαμηλής σε υδατάνθρακες
Αυξημένη εστίαση και διαύγεια
Όσοι απορρίπτουν ή κόβουν τους υδατάνθρακες μπορούν να περιμένουν να νιώσουν μια διανοητική διαύγεια και αυξημένη εστίαση, μετά από μια σύντομη περίοδο κούρασης. «Η απαλλαγή από τους απλούς υδατάνθρακες μπορεί επίσης να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βελτιώσετε τα επίπεδα ενέργειάς σας» είπε η Ρέιτσελ. «Όταν τρώτε απλούς υδατάνθρακες, τείνετε να παίρνετε ενέργεια – και μετά ακολουθεί μια ύφεση. Αντίθετα, η κατανάλωση σύνθετων υδατανθράκων θα σας βοηθήσει να το εξισορροπήσετε αυτό και θα σας δώσει μια σταθερότερη πηγή ενέργειας».

Ποια είναι τα αρνητικά της δίαιτας χαμηλών υδατανθράκων;

«Κετογρίπη»
Από την άλλη πλευρά, όταν μειώσετε για πρώτη φορά την πρόσληψη υδατανθράκων, μπορεί να αισθάνεστε άρρωστοι- κάτι που λέγεται συχνά «κετογρίπη». «Δεν πρόκειται για επίσημη ιατρική ασθένεια και οι γιατροί δεν είναι σίγουροι γιατί ακριβώς συμβαίνει» λέει η Ρέιτσελ.

Μερικά κοινά συμπτώματα περιλαμβάνουν κόπωση, θόλωση στη σκέψη, πονοκεφάλους, κακή αναπνοή, προβλήματα στον ύπνο και λαχτάρα για ζάχαρη. Τα καλά νέα είναι ότι ο κόσμος συνήθως ξεπερνά την «κετογρίπη» μέσα σε μία εβδομάδα, εάν καταφέρουν να ξεπεράσουν την εξάντληση και τον πόθο για γλυκό.

Φυσικά, μια δίαιτα δεν υποκαθιστά τη γυμναστική
Κακή αναπνοή
Η προσωπική γυμνάστρια εξήγησε ότι η κακή αναπνοή είναι μια κοινή παρενέργεια του περιορισμού των υδατανθράκων, αλλά υπάρχει μια πολύ απλή εξήγηση. «Η κακή αναπνοή προέρχεται από την αύξηση των επιπέδων ακετόνης. Η ακετόνη είναι μια κετόνη που εξέρχεται από το σώμα σας μέσω της αναπνοής και των ούρων σας» είπε.

Πεπτικά προβλήματα
Μπορεί επίσης να παρατηρήσετε αυξημένα πεπτικά προβλήματα όταν μειώνετε τους υδατάθρακες. «Η δυσκοιλιότητα και η διάρροια είναι συχνές παρενέργειες μιας δίαιτας χαμηλών υδατανθράκων. Αυτά τα προβλήματα μπορεί να βελτιωθούν μετά από αρκετές εβδομάδες αλλά μερικοί άνθρωποι συνεχίζουν να τα αντιμετωπίζουν καθ’ όλη τη διάρκεια της δίαιτας αυτής» είπε η Ρέιτσελ. Για να το λύσετε, ίσως χρειαστεί να καταναλώσετε λαχανικά χαμηλών υδατανθράκων που περιλαμβάνουν φυτικές ίνες. Πάντως, δεν είναι καλή ιδέα να κόψετε εντελώς όλους τους υδατάνθρακες.

Πώς μπορώ να μειώσω με ασφάλεια την πρόσληψη υδατανθράκων;

Αν και μπορεί να φαίνεται δύσκολο, υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορείτε να μειώσετε με ασφάλεια την πρόσληψη υδατανθράκων. Η Ρέιτσελ είπε ότι τα είδη υδατανθράκων που θέλετε να αποφύγετε είναι αυτά που προέρχονται από εκλεπτυσμένους υδατάνθρακες και δημητριακά, καθώς και ποτά με ζάχαρη, όπως χυμούς φρούτων, ενεργειακά ποτά, αναψυκτικά και αρωματισμένους καφέδες.

Καταναλώστε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, όπως γιαούρτι με ξηρούς καρπούς
Η Ρέιτσελ συνιστά να τρώτε όσα περισσότερα σνακ χαμηλών υδατανθράκων μπορείτε σε μια μέρα, όπως βραστά αυγά, ξηρούς καρπούς και τυρί. Θα πρέπει επίσης, να αναζητήσετε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη για να νιώθετε χορτάτοι όπως τυρί, γιαούρτι, κρέας, αυγά και ξηρούς καρπούς.

«Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να περιορίσετε την πρόσληψη υδατανθράκων είναι να μην τους καταναλώνετε τυχαία. Διαβάστε τις ετικέτες των τροφίμων για να καταλάβετε τι βάζετε στο στόμα σας» λέει η Ρέιτσελ. Εάν θέλετε να τρώτε λιγότερους υδατάνθρακες, η προσωπική γυμνάστρια συνιστά να συμβουλευτείτε πρώτα το γιατρό σας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα