5 Μαΐου 2024
5 Μαΐου 2024

Τερεζάκης για την παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων: Απεφεύχθησαν “νέα Τέμπη” γιατί λειτούργησε η τηλεδιοίκηση

από fimotro

«Χωρίς να υποβαθμίζεται η σοβαρότητα του περιστατικού, ας μην υπερβάλλουμε τόσο πολύ», δήλωσε ο μεταβατικός διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, σε συνέντευξή του στο Πρώτο Πρόγραμμα, ερωτηθείς αν κόντεψε να επαναληφθεί μια νέα τραγωδία Τεμπών.

Ο κ. Τερεζάκης έδωσε διευκρινίσεις για το παρ’ ολίγον σιδηροδρομικό ατύχημα παραμονές Χριστουγέννων, το οποίο έφερε στο φως της δημοσιότητας με ρεπορτάζ της η εφημερίδα «Τα Νέα» σήμερα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες βρέθηκαν στην ίδια γραμμή στις Αχαρνές. Η μία εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς και η άλλη το Θεσσαλονίκη-Αθήνα, ενώ η σύγκρουση αποφεύχθηκε στο παρά πέντε χάρη στην ετοιμότητα του υπεύθυνου της τηλεδιοίκησης, που ούρλιαζε στον ασύρματο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο δημοσίευμα.

Παναγιώτης Τερεζάκης: Χωρίς να υποβαθμίζεται η σοβαρότητα του περιστατικού, ας μην υπερβάλλουμε τόσο πολύ

«Ήταν ένα σοβαρό περιστατικό αναμφισβήτητα, έγινε σε πλήρως τηλεδιοικούμενη περιοχή. Δεν μιλάμε για Τέμπη. Κατ’ αρχάς, οι ταχύτητες στην περιοχή αυτή, του κόμβου του σιδηροδρομικού κέντρου του ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών), έγινε με ταχύτητες της τάξεως των 25-30 χιλιομέτρων ήταν η αμαξοστοιχία που ερχόταν από το Κιάτο και η 51, που κατέβαινε, ήταν στην τάξη των 70-80 χιλιομέτρων το πολύ. Επιβατικές και οι δύο. Δεν μπήκαν σε αντίθετη κατεύθυνση στην ίδια γραμμή η μία με την άλλη. Ήταν σε δύο συγκλίνουσες σιδηροδρομικές τροχιές που οδηγούσαν στην κοινή γραμμή που πάει προς την Αθήνα», είπε ο κ. Τερεζάκης.

«Επαναλαμβάνω, στον κόμβο του ΣΚΑ, πλήρως τηλεδιοικούμενη σηματοδοτούμενη περιοχή, ο τηλεδιοικητής είχε χαράξει κανονικά τη διαδρομή για το 51 του Intercity που ερχόταν από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και υπήρχε ερυθρό φωτόσημο στο τρένο το οποίο ερχόταν από το Κιάτο. Ο λόγος για τον οποίο ο μηχανοδηγός έκανε υπέρβαση, όπως φαίνεται από τα γεγονότα και τις συνομιλίες, στο ερυθρό φωτόσημο είναι κάτι το οποίο το πόρισμα θα το βρει», εξήγησε.

Και συμπλήρωσε: «Εγώ από την πρώτη στιγμή κοινοποίησα το περιστατικό ως οφείλω ως ΟΣΕ στη ΡΑΣ και στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ και αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί και το πόρισμα, το οποίο έχω αποστείλει στη ΡΑΣ και στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Προφανώς το ίδιο θα κάνει και η Hellenic Train με το δικό της πόρισμα και αναμένουμε την τελική πορισματική έκθεση που θα κάνει ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ».

«Όταν υπάρχει παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, δεν σημαίνει ότι στα επόμενα 20-30 μέτρα είναι το σημείο στο οποίο μπορεί να γίνει μία πιθανή πρόσκρουση των τρένων. Υπάρχει αυτό που λέμε ένα μήκος επικάλυψης, το οποίο δίνει την ασφάλεια για γρήγορη αντίδραση και στους μηχανοδηγούς και στους τηλεδιοικητές», πρόσθεσε.

Ως προς τον λόγο που υπερέβη το ερυθρό φωτόσημο ο μηχανοδηγός, ο κ. Τερεζάκης ανέφερε το εξής: «Χωρίς να ξέρω ακριβώς το τι θα πει ο μηχανοδηγός, είμαι σίγουρος σχεδόν, από την εμπειρία που υπάρχει, ότι ο μηχανοδηγός αντελήφθη το κόκκινο, πιθανότατα το αντελήφθη λίγο αργότερα από τον χρόνο που είχε για να φρενάρει, και έκανε υπέρβαση του φωτοσήματος».

Ως προς το κομμάτι του δημοσιεύματος που περιγράφει πως τη στιγμή που αντιλήφθηκε ο σταθμάρχης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών την κατάσταση και «ούρλιαζε» στον ασύρματο και την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε η σύγκρουση, ο κ. Τερεζάκης ανέφερε για τις επικοινωνίες ότι «όταν βλέπει ο τηλεδιοικητής ότι τα δύο τρένα συγκλίνουν και το ένα έχει παραβιάσει ερυθρό φωτόσημο, καταλαβαίνετε ότι η ένταση της φωνής δεν είναι η συνηθισμένη».

«Το πρώτο που το έσωσε ήταν ότι υπήρχε σηματοδότηση και υπήρχε πλήρης κάλυψη από πλευράς σηματοτεχνικής, δηλαδή ο ένας είχε πράσινο και ο άλλος είχε κόκκινο, και το επόμενο βέβαια ήταν η τηλεδιοίκηση που είχε οπτική απεικόνιση. Υπόψη ότι ήταν ένας ο τηλεδιοικητής. Δεν ήταν ούτε δύο σταθμάρχες ούτε δύο τηλεδιοικητές ούτε τρεις που το βλέπανε. Ένας, αυτός ο οποίος έκανε τη δουλειά του έτσι όπως έπρεπε και όπως είχε εκπαιδευτεί, και μάλιστα να σας πω ότι είναι από την ίδια φουρνιά των εκπαιδευμένων τηλεδιοικητών που ήταν και ο μοιραίος σταθμάρχης στη Λάρισα», πρόσθεσε ο κ. Τερεζάκης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα