Συνωστισμός για e-παραγγελίες στα σούπερ μάρκετ

από fimotro

Χιλιάδες παραγγελίες από υπολογιστές στα e-shop των αλυσίδων σούπερ μάρκετ

Ουρές στις… οθόνες των υπολογιστών για να πραγματοποιήσουν τις παραγγελίες τους στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ έχουν σχηματίσει οι καταναλωτές, μετά τα αυξημένα κρούσματα κορονοϊού στη χώρα, αλλά και τα περιοριστικά μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση για την αποφυγή του συνωστισμού στα φυσικά καταστήματα.

Τα τελευταία εικοσιτετράωρα οι παραγγελίες έχουν υπερδιπλασιαστεί, οι ημερομηνίες παράδοσης έχουν φτάσει μέχρι και τις 14 ημέρες μετά την υποβολή της παραγγελίας και πολλές αλυσίδες δηλώνουν αδυναμία να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους μέχρι το τέλος του μήνα. Στελέχη της αγοράς σημειώνουν ότι δίνεται προτεραιότητα στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, όπως άτομα με κινητικά προβλήματα, ηλικιωμένους κ.λπ., ενώ εκτιμούν ότι από τέλος Μαρτίου η κατάσταση στην αγορά θα ομαλοποιηθεί.

Κύκλοι μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ που διαθέτει και e-shop ανέφεραν στον «Ε.Τ.» ότι δεν είχαν υπολογίσει πως θα υπήρχε τόσο μεγάλη αύξηση της ζήτησης από το ηλεκτρονικό κατάστημα και πλέον είναι πάνω από τις δυνατότητές τους να εξυπηρετήσουν τους χρήστες, καθώς δεν είναι μόνο πολλαπλάσιες οι παραγγελίες, αλλά πρόκειται και μεγάλης αξίας καλάθια. Είναι ενδεικτικό ότι το μέσο ηλεκτρονικό καλάθι έχει εκτοξευτεί από τα 88 ευρώ στα 170 ευρώ, καθώς οι καταναλωτές «στοκάρουν» προϊόντα ώστε να μη χρειαστεί να βγουν από τα σπίτια τους. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι το γεγονός ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα μεγάλης αλυσίδας με πανελλαδική κάλυψη χθες δεν δεχόταν παραγγελίες, ενώ κάποια άλλη δεν είχε διαθέσιμη ημερομηνία παράδοσης.

Στο πλαίσιο αυτό, κάποια διαδικτυακά σούπερ μάρκετ έχουν προχωρήσει σε προσλήψεις οδηγών κι έχουν ενισχύσει το «στόλο» τους, ενώ έχουν αυξήσει και τα αποθέματά τους. Ωστόσο και πάλι ο όγκος των παραγγελιών δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί άμεσα.

Σύμφωνα με κορυφαίο στέλεχος της αγοράς, σχεδόν σε όλες τις σελίδες των μεγάλων αλυσίδων υπάρχουν στιγμές που το σύστημα… κρασάρει και δεν μπορεί να δεχτεί τόσο μεγάλο αριθμό επισκεπτών. Μάλιστα, θεωρεί δικαιολογημένες τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις τονίζοντας ότι «μερικές αλυσίδες δεν έχουν τις κατάλληλες υποδομές για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στην εκρηκτική αύξηση της ζήτησης. Πολλές από αυτές δεν έχουν καν ούτε τον απαιτούμενο αριθμό οχημάτων, καθώς τα επιστρατεύουν για την τροφοδοσία των φυσικών καταστημάτων».

Η ίδια πηγή επισημαίνει ότι τα ελληνικά ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ έχουν συγκεκριμένο αριθμό «κέντρων τροφοδοσίας» προσθέτοντας ότι δεν έχουν τόσο μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους, ενώ σημειώνει ότι η διαχείριση των παραγγελιών χρειάζεται εξειδεικευμένο προσωπικό με εμπειρία και ακόμα και οι προσλήψεις που γίνονται τις τελευταίες ημέρες δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα. Πάντως, η απόφαση της κυβέρνησης να επιτρέψει τα delivery και τις Κυριακές, εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην ομαλή λειτουργία της αγοράς, και μετά την 25η Μαρτίου οι παραγγελίες θα εκτελούνται ταχύτερα.

Σε ό,τι αφορά στη σύνθεση του ηλεκτρονικού καλαθιού, το 65% αποτελείται από τρόφιμα -κυρίως μακράς διάρκειας, όπως ρύζι, μακαρόνια, αλεύρι, όσπρια- και το 35% από άλλους κωδικούς και είδη προσωπικής υγιεινής, καθώς και απολυμαντικά και καθαριστικά. Ειδικά, δε, τα αντισηπτικά τζελ και τα υγρά μαντιλάκια εξαφανίζονται μόλις αναρτώνται στις πλατφόρμες, όπως συμβαίνει και στα φυσικά καταστήματα, ενώ σταθερές εξακολουθούν να είναι και οι παραγγελίες σε νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέας.

Σύμφωνα με την Convert Group, οι πωλήσεις των e-supermarket στην Ελλάδα το 2018 ανήλθαν στα 28,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) καταγράφοντας αύξηση της τάξεως του 47,5% συγκριτικά με το 2017, όταν ο τζίρος τους δεν ξεπερνούσε τα 19,5 εκατ. ευρώ. Οσον αφορά στο 2019, στο εντεκάμηνο ο ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ άγγιξε το 40,6%. Η πρόβλεψη για το 2020 είναι ότι το μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών στην αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα θα ξεπεράσει το 1%, ενώ ο κύκλος εργασιών σχεδόν θα πενταπλασιαστεί φτάνοντας τα 180-200 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Γεωργιάδης από την πλευρά του παραδέχτηκε πως υπάρχει μεγάλη πίεση στα delivery των σούπερ μάρκετ, διότι οι παραγγελίες εξ αποστάσεως έχουν αυξηθεί πάρα πολύ και δεν ήταν κανείς έτοιμος στην αγορά για τόσο μεγάλη πίεση. «Εμείς τους δίνουμε τη δυνατότητα να κάνουν delivery και την Κυριακή για να προσθέσουμε μία ημέρα και να υπάρξει ελάφρυνση αυτού του φόρτου και είμαστε σε επαφή με τις αλυσίδες για να δούμε τι άλλο μπορούμε να κάνουμε για να ομαλοποιηθεί περαιτέρω αυτή η αγορά», σχολίασε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα