26 Απριλίου 2024
26 Απριλίου 2024

Στο αρχείο οι μηνύσεις Σαμαρά, Βενιζέλου, Αβραμόπουλου κατά εισαγγελικών λειτουργών

από fimotro

Στο αρχείο τέθηκαν οι μηνύσεις που είχαν καταθέσει τρεις  πολιτικοί , τα ονόματα των οποίων  περιλαμβάνονται στο φάκελο για την υπόθεση της Novartis που έχει φτάσει στη Βουλή, με τις οποίες είχαν στραφεί σε βάρος της επικεφαλής της Εισαγγελίας Διαφθοράς Ελένης Τουλουπάκη και των επίκουρων συναδέλφων της  κ.κ. Χρήστου Ντζούρα και Στέλιου Μανώλη.

Ο Υπουργός Δικαιοσύνης διαβίβασε τη διάταξη του Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ιωάννη Αγγελή, δια της οποίας τίθενται στο αρχείο οι μηνύσεις Δημητρίου Αβραμόπουλου, Ευάγγελου Βενιζέλου και Αντώνη Σαμαρά κατά των εισαγγελικών λειτουργών Ελένης Τουλουπάκη, Χρήστου Ντζούρα και Στυλιανού Μανώλη.

Στο μεταξύ, με μυστική ψηφοφορία σε δέκα κάλπες, η Ολομέλεια τοποθετείται, αύριο Παρασκευή, επί του πορίσματος για την υπόθεση NOVARTIS.

Η Βουλή αποφασίζει την άσκηση ή τη μη άσκηση δίωξης κατά των πρώην πρωθυπουργών Αντώνη Σαμαρά και Παναγιώτη Πικραμμένου και κατά των πρώην υπουργών Δημήτρη Αβραμόπουλου, Ανδρέα Λοβέρδου, Ανδρέα Λυκουρέντζου, Μάριου Σαλμά, Σπυρίδωνος-‘Αδωνι Γεωργιάδη, Ιωάννη Στουρνάρα, Ευάγγελου Βενιζέλου, Γεωργίου Κουτρουμάνη, για την ενδεχόμενη τέλεση των αδικημάτων της δωροληψίας πολιτικών αξιωματούχων, της παθητικής δωροδοκίας και της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.

Η συζήτηση έχει προγραμματιστεί για τις δέκα το πρωί της Παρασκευής. Αμέσως μετά την ολοκλήρωσή της, και με ανοιχτό το ενδεχόμενο αποχωρήσεων κομμάτων εκ της μειοψηφίας, θα διεξαχθεί μυστική ψηφοφορία για την πρόταση της επιτροπής και χωριστά για κάθε καταγγελλόμενη πράξη ή παράλειψη, για την οποία ζητείται άσκηση δίωξης.

Η Ειδική Επιτροπή Προκαταρκτικής Εξέτασης για την υπόθεση NOVARTIS προτείνει στην Ολομέλεια να μην ασκήσει ποινική δίωξη η Βουλή, λόγω αναρμοδιότητάς της, για τις πράξεις της δωροληψίας, της παθητικής δωροδοκίας και της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, για τα δέκα πολιτικά πρόσωπα. Προτείνει επίσης, διαπιστώνοντας η Βουλή την αναρμοδιότητά της, να διαβιβάσει, δια του υπουργού Δικαιοσύνης, το Πόρισμα της Επιτροπής και οποιοδήποτε πρωτότυπο έγγραφο κατέχει σχετικό με τις αναφερόμενες πράξεις και πρόσωπα, στην Εισαγγελέα Εγκλημάτων Διαφθοράς Αθηνών, δια της Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, για την άσκηση των κατά νόμο πράξεων.

Ο μαραθώνιος της συζήτησης του πορίσματος θα ξεκινήσει στις δέκα το πρωί της Παρασκευής. Το λόγο αναμένεται να λάβουν τα εννέα από τα δέκα αναφερόμενα πολιτικά πρόσωπα καθώς, όπως έχει γίνει γνωστό, δεν θα παραστεί, μόνο, ο Ευρωπαίος επίτροπος Δημήτρης Αβραμόπουλος, λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων, και ότι θα αποστείλει υπόμνημα. Η πρόταση που θα γίνει από το προεδρείο είναι να μιλήσουν επίσης 15 βουλευτές που θα οριστούν από τα κόμματα κατ΄ αναλογία της δύναμης τους, οι υπουργοί Δικαιοσύνης και Υγείας και οι δύο αναπληρωτές υπουργοί. Είναι πολύ πιθανό με την έναρξη της συζήτησης να τεθούν διαδικαστικά ζητήματα (για τις κάλπες, τα ψηφοδέλτια κλπ) και ο χρόνος που θα απαιτηθεί για τα διαδικαστικά θα κρίνει και το χρόνο που θα ολοκληρωθεί η συζήτηση. Από το απόγευμα αναμένεται να ξεκινήσει και ο «γύρος» των τοποθετήσεων των πολιτικών αρχηγών. Οι κάλπες θα είναι δέκα και αριθμημένες. Αριθμημένοι θα είναι και οι φάκελοι στους οποίους θα μπουν τα ψηφοδέλτια.

«Δεν υπήρξε ποτέ πολιτική βούληση να ανοιχθεί μέτωπο με τη διαφθορά στην Υγεία και ειδικά στο φάρμακο. Το ερώτημα είναι αν αυτή η έλλειψη πολιτικής βούλησης ήταν αθώα, ή υπέκρυπτε οικονομική συναλλαγή των «κρίσιμων κρίκων» του συστήματος, με επιχειρηματικά συμφέροντα», αναφέρεται στην πορισματική θέση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ. Σταδιακά από το έτος 2000 η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη είχε αρχίσει να αυξάνεται σε ετήσια βάση, σημειώνοντας πρωτόγνωρους, για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, αυξητικούς ρυθμούς, και στη βάση αυτή ο ΣΥΡΙΖΑ επικαλείται δεδομένα και της δικογραφίας που σχηματίστηκε αλλά και στοιχεία του ΟΟΣΑ, της ΕΛΣΤΑΤ και της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Αρχής. Προκύπτει λοιπόν, όπως σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ, ότι η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη ως ποσοστό του ΑΕΠ, υπερδιπλασιάστηκε από το 2000 έως το 2009 (από 0,9% σε 2,2%), χωρίς κανείς (κυβερνήσεις, ασφαλιστικά ταμεία, Βουλή) να αναρωτηθεί γιατί και κυρίως χωρίς κανείς να προτείνει ουσιαστικά μέτρα ελέγχου της ζήτησης και του κόστους της φαρμακευτικής περίθαλψης.

Με την κρίση και τα μέτρα λιτότητας, μειώθηκε μεν η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη αλλά το κόστος των περικοπών πέρασε στους πολίτες, αφού αυξήθηκε δυσβάσταχτα η συνεισφορά τους στη φαρμακευτική δαπάνη, αναφέρουν οι βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας και επικαλούνται τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής που δείχνουν ότι η ιδιωτική δαπάνη αυξήθηκε μεταξύ 2009-2014 κατά 43,3% και από 21% της συνολικής δαπάνης το 2009, έφτασε το 46% το 2014. Το ίδιο διάστημα δεν ενεργοποιήθηκε μηχανισμός αξιολόγησης και κυρίως διαπραγμάτευσης των νέων ακριβών φαρμάκων, δεν εκπονήθηκαν θεραπευτικά πρωτόκολλα και μητρώα ασθενών, δεν λειτούργησε η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης του ΕΟΠΥΥ που είχε θεσμοθετηθεί τη μνημονιακή περίοδο. Στην πρώτη μνημονιακή περίοδο, η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη μειώθηκε σωρευτικά πάνω από 60%. Στην πραγματικότητα όμως, αυτό που μειώθηκε είναι το ποσό που καταβάλλει το Δημόσιο (Κρατικός Προϋπολογισμός και ΕΟΠΥΥ) για φάρμακα, όχι επειδή ελήφθησαν διαρθρωτικά μέτρα αλλά επειδή οι δανειστές μας επέβαλλαν ένα κλειστό προϋπολογισμό που συνεχώς μειωνόταν, είναι η θέση του ΣΥΡΙΖΑ που έχει επισημάνει ότι η οριζόντια περικοπή δημιούργησε πολλαπλές στρεβλώσεις, μεγάλες ελλείψεις φθηνών και αποτελεσματικών φαρμάκων και υποκατάστασή τους με νέους και πολύ ακριβότερους συνδυασμούς δραστικών ουσιών, χωρίς να τεκμηριώνεται η προστιθέμενη θεραπευτική αξία τους, μετακυλίοντας ταυτόχρονα στους πολίτες το κόστος επιβάρυνσης, που σήμερα υπερβαίνει μεσοσταθμικά το 25% της συνολικής δαπάνης για τα εξωνοσοκομειακά φάρμακα. Το κυριότερο που έγινε ήταν πως οι περικοπές στις δημόσιες δαπάνες οδήγησαν στο φαινόμενο της «υγειονομικής φτώχειας», λόγω του αποκλεισμού 2,5 έως 3 εκατομμυρίων ανασφάλιστων πολιτών από την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Έτσι κατά τη μνημονιακή επιταγή, μειώθηκε το κόστος του κρατικού προϋπολογισμού για τη φαρμακευτική δαπάνη, όχι όμως το κόστος για την κοινωνία, η οποία είχε πληγεί βάναυσα από την κρίση, παρατηρεί ο ΣΥΡΙΖΑ και σημειώνει ότι «παρά τις περικοπές και παρά την απαγόρευση αυξήσεων κατά τις ανατιμολογήσεις, υπήρξαν στη μνημονιακή περίοδο επιλεκτικές και καθόλου ευκαταφρόνητες αυξήσεις τιμών σε φάρμακα υψηλής κατανάλωσης της NOVARTIS (αντιυπερτασικά, αντιδιαβητικά, φάρμακα για την άνοια, φάρμακα για αρθροπάθειες και μυοσκελετικές παθήσεις κλπ). Υπήρξε όμως και «δυσμενής» μεταχείριση φαρμάκων ανταγωνιστικών προς τη NOVARTIS, ισοδύναμων θεραπευτικά αλλά πολύ φθηνότερων (π.χ. για τη σκλήρυνση κατά πλάκας). Μαζί με την ενεργό ανάμιξη στο σκάνδαλο NOVARTIS, όπως φαίνεται από τη δικογραφία, κανονικών ή άτυπων συμβούλων των Υπουργών Υγείας, ισχυροποιείται η πεποίθηση ότι υπήρξε γνώση και εμπλοκή πολιτικών προσώπων, κρατικών λειτουργών ή υπηρεσιακών στελεχών στην προνομιακή μεταχείριση της συγκεκριμένης φαρμακευτικής εταιρείας», είναι η πορισματική θέση του ΣΥΡΙΖΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα