28 Απριλίου 2024
28 Απριλίου 2024

Σούπερ Μάρκετ: Ενεργοποιούνται από την 1η Μαρτίου οι μειώσεις τιμών σε 1.500 προϊόντα

από fimotro

Σαρωτικές αλλαγές στην αγορά των σούπερ μάρκετ σηματοδοτεί η ενεργοποίηση από την Παρασκευή 1η Μαρτίου των μέτρων της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, με ζητούμενο εάν θα συνεισφέρουν στη μείωση του «πληθωρισμού απληστίας», δεδομένου ότι βάζουν φρένο όχι μόνο σε εμπορικές πρακτικές, αλλά και σε περιθώρια κέρδους προμηθευτών συγκεκριμένων κατηγοριών προϊόντων.

Όπως είπε και κατά την εισήγησή του στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στον κυβερνητικό σχεδιασμό είναι οι αρχικές τιμές σε 1.500 προϊόντα να έχουν μειωθεί από τον Μάρτιο και μετά.

Στο επίκεντρο βρίσκονται αφενός το βρεφικό γάλα και αφετέρου οι κατηγορίες απορρυπαντικών, προϊόντων προσωπικής φροντίδας και φροντίδας σπιτιού (συνολικά 13 κατηγορίες), ενώ το πιο επιδραστικό μέτρο για τη μείωση των τιμών σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα φαίνεται να είναι η απαγόρευση των εκπτώσεων και προσφορών για 60 κατηγορίες προϊόντων, εφόσον σε αυτά έχουν γίνει ανατιμήσεις κατά το τελευταίο τρίμηνο. Αυτό είναι και το μέτρο που έχει «φρενάρει» τις ανατιμήσεις από τον Ιανουάριο, όταν νακοινώθηκε, στο πλαίσιο των εξαγγελιών του υπουργείου Ανάπτυξης, ενώ εξαιτίας του ορισμένες εταιρείες που είχαν ενημερώσει για ανατιμήσεις τις ανέστειλαν, συμπεριλαμβανομένων βιομηχανιών που αντιμετωπίζουν μεγάλες αυξήσεις στις αγορές πρώτων υλών.

Ειδικότερα, στο βρεφικό γάλα οι προμηθευτές δεσμεύονται με πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους, με τους νέους τιμοκαταλόγους να προβλέπουν μειώσεις τιμών 10%-12% ανά μονάδα προϊόντος.

Στις άλλες κατηγορίες -απορρυπαντικά, σαμπουάν, καθαριστικά σπιτιού και προϊόντα προσωπικής υγιεινής-, που τα προϊόντα διατίθενται σε μεγάλο βαθμό υπό κάποιο καθεστώς προσφοράς, οι προμηθευτές των σούπερ μάρκετ υποχρεώνονται να μειώσουν τις αρχικές τιμές του τιμοκαταλόγου τους περιορίζοντας τις εκπτώσεις στους λιανέμπορους κατά τουλάχιστον 30%, προκειμένου να επιτευχθεί μείωση τιμών στο ράφι. Έχουν μάλιστα ενημερώσει για τις νέες τιμές μέχρι 20 Φεβρουαρίου, ως όφειλαν, τις αλυσίδες.

Στελέχη του λιανεμπορίου διαπιστώνουν ότι πολλά από τα μέτρα που ισχύουν από αύριο και αφορούν εμπορικές πρακτικές και συνεργασίες προμηθευτή-αλυσίδας απαιτούν χρόνο προσαρμογής, αλλά επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις του υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, για μείωση τιμών μεσοσταθμικά, στο σύνολο του κωδικολογίου των σούπερ μάρκετ, περί το 15%-16%.

Σημειώνεται ότι αυτές δεν είναι οι μειώσεις στις τιμές στο ράφι, αλλά στις τιμές τιμοκαταλόγου των προμηθευτών, πάνω στις οποίες έχουν σχεδιαστεί νέα προωθητικά προγράμματα. Επομένως, όπως σημειώνει μιλώντας στο powergame.gr o γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ), Απόστολος Πεταλάς, από αύριο, 1η Μαρτίου, ο καταναλωτής θα είναι αυτός που θα διαπιστώσει στα σούπερ μάρκετ τις νέες τελικές τιμές, σε συνδυασμό με ό,τι προσφορά προσφέρει η κάθε προμηθεύτρια εταιρεία. «Ο καταναλωτής είναι ο βασιλιάς», αναφέρει χαρακτηριστικά. Σε γενικές γραμμές, πάντως, σε ίδια προϊόντα, πριν και μετά την 1η Μαρτίου, αναμένεται να πληρώσει την ίδια ή χαμηλότερη τιμή. Επίσης, η ΕΛΣΤΑΤ, που λαμβάνει υπόψη την τιμή τιμοκαταλόγου στις μετρήσεις της, θα καταγράψει πτώση του πληθωρισμού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα