Οριστικό: Από την 1η Μαΐου τα Τέλη Κυκλοφορίας με το μήνα

από Lefteris

Κατατέθηκε στη Βουλή τροπολογία και ανοίγει το δρόμο για μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας.

Στη Βουλή κατατέθηκε η τροπολογία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σχετικά με την καταβολή μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας. Η σχετική τροπολογία αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα Μεγάλη Τρίτη στη Βουλή και όπως επισημαίνεται η ισχύς της ξεκινά από την 1η Μαΐου.

Η καταβολή μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας αποτελεί μια σημαντική βοήθεια στις εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων οι οποίοι θέτουν σε ακινησία το στόλο των οχημάτων τους τους χειμερινούς μήνες και τα ενεργοποιούν και πάλι λίγο πριν την έναρξη της τουριστικής σαιζόν γλιτώνοντας τουλάχιστον τα 4/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας των οχημάτων τους όπως επίσης και την ασφάλισή τους. Επίσης τα πιο ασθενέστερα νοικοκυριά έχουν επίσης την δυνατότητα να γλιτώσουν από την καταβολή των 4/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας των οχημάτων τους και να διευκολυνθούν κατά τις μετακινήσεις τους τόσο το Πάσχα όσο και το καλοκαίρι.

Σύμφωνα με όσα αναγράφει η τροπολογία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών στο νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο: «Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης». και δημοσιεύει το Carandmotor.gr: «Στο πέμπτο και ενδέκατο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 36 του νόμου 2093/1992 (Α’ 181), περί είσπραξης Τελών Κυκλοφορίας με ειδικό σήμα, το έτος 2023 αντικαθίσταται από το έτος 2024 και η παρ.1 διαμορφώνεται ως εξής: «1.Με την επιφύλαξη των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 2367/1952 (Α’ 82), τα Τελών Κυκλοφορίας στα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, στις επιβατικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτποσυκλέτες ιδιωτικής χρήσης, ανεξάρτητα από τον χαρακτηρισμό τους ως επιβατών ή φορτηγών στα επιβατικά ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα ιδιωτικής χρήσης (τροχόσπιτα) είναι ετήσια και αδιαίρετα και οφείλονται για ολόκληρο το έτος, ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα κυκλοφορίας τους εντός του έτους.

Στα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα του ανωτέρω εδαίου περιλαμβάνονται και τα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα που εισάγονται από αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκαταστημένων Ελλάδα, βάσει του αν. 89/1967 (Α’ 132), όπως ισχύει.

Τα ανωτέρω οχήματα θεωρείται ότι κυκλοφόρησαν εντός του έτους και οφείλονται για αυτά Τελών Κυκλοφορίας για ολόκληρο έτος, εφόσον δεν τεθούν ακινησία, κατά τις διατάξεις των παρ. 1 έως ότου άρθρου 22 του ν. 2367/1953 για ολόκληρο έτος.

Η ακινησία δεν αίρεται αν κάτοχος του οχήματος δεν καταβάλει τα Τελών Κυκλοφορίας του έτους κατά γίνεται άρση.

Κατ’ εξαίρεση, δίνεται εναλλακτικά δυνατότητα άρσης ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης του πρώτου εδαφίου παρούσας, άπαξ, του έτους 2024, αναλογική καταβολή των δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους άρσης ακινησίας του οχήματος.

Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται για τους σκοπούς του παρόντος, ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Τα Τελών Κυκλοφορίας στις παραπάνω περιπτώσεις καταβάλλονται πριν την άρση ακινησίας.

Ο ιδιοκτήτης κάτοχος του οχήματος υποχρεούται να θέσει εκ νέου του ακινησία έως τελευταία ημέρα περιόδου κυκλοφορίας του, για οποία έχουν καταβληθεί τα Τελών Κυκλοφορίας και αυτή είναι εργάσιμη συμπίπτει αργία, κατά την επόμενη εργάσιμη για τη φορολογική διοίκηση, ημέρα.

Κατά Θέση του οχήματος ακινησία και εφόσον έχει επέλθει μεταφορά του οχήματος σημείο, διάφορο του αρχικά δηλωθέντος, δηλώνεται εκ νέου ακινητοποίησης.

Σε περίπτωση εκπρόθεσμης θέσης ακινησία ή μη θέσης σε ακινησία, επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο διπλάσιο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του διπλάσιου των καταβληθέντων δωδεκατημορίων των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Σε περίπτωση άρσης αναγκαστικής ακινησίας του έτους 2024, καταβάλλονται κατ’ εξαίρεση αναλογικά τα Τελών Κυκλοφορίας για τους που υπολείπονται μέχρι τέλος του έτους.

Τα Τελών Κυκλοφορίας περίπτωση αυτή καταβάλλονται δεκαπέντε (15) ημερών από ημερομηνία κατά οποία έλαβε χώρα γεγονός εξαιτίας του οποίου ήρθη αναγκαστική ακινησία, περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής, επιβάλλεται πρόστιμο διπλάσιο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Για υπολογισμό του των Τελών Κυκλοφορίας, μήνας του οποίου γίνεται άρση αναγκαστικής ακινησίας λογίζεται ως ολόκληρος μήνας ανεξάρτητα από χρονική στιγμή άρσης αυτής.

Με πράξη αρμόδιας υπηρεσίας της φορολογικής διοίκησης διαπιστώνεται το οφειλόμενο ποσό, ακριβή ημερομηνία άρσης ακινησίας και τίθεται εκ νέου κυκλοφορία όχημα.».

Η ισχύς παρ. 1 αρχίζει από Μαΐου 2024.»

Το κόστος των φετινών μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας όπως είχε αποκαλύψει πρώτο το Carandmotor.gr δεν θα περιλαμβάνει πέναλτι κατά 1/12 έως και 2/12 σε σχέση με τα αναλογικά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας, όπως και πέρυσι, με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος να διαιρείται με τους 12 μήνες του έτους και να απορρέουν πραγματικά μηνιαία Τέλη Κυκλοφορίας χωρίς επιβαρύνσεις.

Με αυτό το σύστημα οι κάτοχοι που θα πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας για 3 μήνες θα πληρώσουν μόνο τα 3/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Αντίστοιχα αν κάποιος θέλει να πραγματοποιήσει άρση ακινησίας από τον Ιούνιο έως και τον Δεκέμβριο τότε θα πληρώσει τα 7/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας του οχήματός του.

Παράλληλα οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να γνωρίζουν πως υπάρχει χρέωση ολόκληρου του μήνα που γίνεται η άρση ακινησίας ανεξάρτητα αν γίνεται στην αρχή ή στο τέλος του μήνα.

Δηλαδή για επιβατικό ΙΧ με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 120 ευρώ και ο ιδιοκτήτης του πραγματοποιήσει άρση ακινησίας στις 20 Μαΐου για ένα μήνα θα πληρώσει 10 ευρώ, για ένα τρίμηνο 30 ευρώ ενώ αν επιλέξει την άρση ακινησίας για το υπόλοιπο του έτους για τον Μάιο θα πληρώσει 80 ευρώ.

Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος δεν πραγματοποιήσει εκ νέου ηλεκτρονικά την προσωρινή ακινησία μετά τη λήξη της προθεσμίας που έχει λάβει τότε αυτομάτως θα του επιβληθεί το πρόστιμο που ισούται με το διπλάσιο του ποσού των Τελών Κυκλοφορίας.

Επίσης αν ο ιδιοκτήτης έχει πληρώσει αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας για ένα τρίμηνο και σε αυτό το διάστημα πουλήσει ή εξάγει το όχημά του τότε θα καταβάλλει και το υπόλοιπο ποσό των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Πόσες φορές μπορεί κανείς να κάνει άρση ακινησίας

Η άρση ακινησίας για ένα ή τρεις μήνες είναι δεσμευτική και δεν μπορεί να γίνει για δεύτερη φορά εντός του έτους σύμφωνα με την προηγούμενη ρύθμιση. Μάλιστα αν κάποιος κάτοχος είχε κάνει χρήση της ευνοϊκής ρύθμισης και έχει καταβάλλει μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας για ένα μήνα θα μπορεί μόνο να πραγματοποιήσει εκ νέου άρση αλλά για ολόκληρο το υπόλοιπο διάστημα του έτους καταβάλλοντας το υπόλοιπο ποσό των Τελών Κυκλοφορίας.

Δηλαδή αν κάποιος κάτοχος ΙΧ με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 120 ευρώ κάνει άρση ακινησίας για 3 μήνες και μετά το πέρας των 90 ημερών επιθυμεί και πάλι να κάνει άρση ακινησίας θα πρέπει να καταβάλλει επιπλέον 90 ευρώ για τους υπόλοιπους μήνες του τρέχοντος έτους.

Βαριά πρόστιμα

Εάν κατά τη διάρκεια ελέγχου, διαπιστωθεί από τα αρμόδια όργανα ότι το όχημα κυκλοφορεί ή είναι σταθμευμένο σε δημόσιο χώρο και φέρει πινακίδες, ενώ βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία, οι επιπτώσεις είναι πολύ βαριές. Ειδικότερα στην περίπτωση αυτή αίρεται η ακινησία, επιβάλλεται πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας και το πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής τους, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 30.000 ευρώ και αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη/κατόχου.
carandmotor.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα