7 Μαΐου 2024
7 Μαΐου 2024

Ναύσταθμος Κρήτης: Ξεκινούν τα έργα για την διημιουργία του «Στόλου Μεσογείου»

από Lefteris

Μετά την έγκριση χρηματοδότησης για την δημιουργία του δεύτερου μεγάλου ναυστάθμου του Πολεμικού Ναυτικού που θα ενισχύσει σημαντικά την θωράκιση της χώρας ήρθε η κατακύρωση του διαγωνισμού.
Όπως έχουμε ξανατονίσει στο enikos.gr, στο Πολεμικό Ναυτικό ισχύει το εξής παράδοξο. Παρότι η Ελλάδα είναι νησιωτική χώρα διαθέτει μόλις έναν μεγάλο ναύσταθμο. Κι αυτό δεν είναι κάτι που έτυχε
Πρόκειται για κατάλοιπο της Χούντας, που συγκέντρωσε τον Στόλο την Σαλαμίνα για να έχει τον πλήρη έλεγχο και να μην υπάρξουν νέα «κινήματα του ναυτικού».

Απαρχή για τον τερματισμό αυτού του παράδοξου στάθηκε η Νέα Δομή των Ενόπλων Δυνάμεων που σχεδίασε το ΓΕΕΘΑ από το 2020 και πήρε τη έγκριση του ΚΥΣΕΑ.

Ο υποτυπώδης, λοιπόν, Ναύσταθμος Κρήτης, στην Σούδα αναβαθμίζεται και σε σύντομο χρονικό διάστημα αναμένεται να μετατραπεί όχι απλά στην δεύτερη καρδιά του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά σε κέντρο επιχειρήσεων της Ανατολικής Μεσογείου.

Πριν μερικές ημέρες, ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, Ιωάννης Κεφαλογιάννης, υπέγραψε άλλη μία απόφαση, επιπλέον της προηγούμενης, για κατακύρωση διαγωνισμού σε έργο στο πλαίσιο της συντήρησης/αναβάθμισης/επέκτασης των Υποδομών Ναυτικών Εγκαταστάσεων του Ναυστάθμου Κρήτης (ΝΚ).

Όπως μάλιστα επισημαίνεται και στην σχετική ανακοίνωση «το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας προχωρά με γρήγορους ρυθμούς στην υλοποίηση του σημαντικού προγράμματος για τον εκσυγχρονισμό του Ναύσταθμου Κρήτης, ενός έργου με υψηλή γεωστρατηγική σημασία».
Η δημιουργία «Στόλου Μεσογείου» και η αναβάθμιση του Ναυστάθμου Κρήτης, μέσω της δημιουργίας πλήρους εγκατάστασης θα «χτυπήσει» τον τουρκικό ναύσταθμο του Ακσάζ, Ανατολικά της Ρόδου, στα μικρασιατικά παράλια και η Τουρκία θα αισθάνεται μία μόνιμη θαλάσσια πίεση.

Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία δύο Στόλων, Αιγαίου και Μεσογείου, με τον πρώτο να έχει έδρα την Σαλαμίνα και τον δεύτερο τη Σούδα.

Μάλιστα, η πρόβλεψη είναι να μπορεί να υποδέχεται και πολεμικά πλοία μεγάλου εκτοπίσματος – όπως τα Ticonderoga – ακόμη και αεροπλανοφόρου.

Θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι με την ολοκλήρωση των υποδομών οι φρεγάτες FDI Belharra θα έχουν εκεί την φυσική τους έδρα, απ’ όπου θα επιχειρούν στην Ανατολική Μεσόγειο, εκεί όπου η Ελλάδα έχει μεγάλα Στρατηγικά Συμφέροντα και η αεράμυνα περιοχής που θα προσφέρουν αποτελεί το ζητούμενο για την θωράκισή τους.​

ΠΗΓΗ ENIKOS

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα