19 Μαρτίου 2024 / 4:48 πμ
19 Μαρτίου 2024 / 4:48 πμ

Μητσοτάκης: Προτεραιότητα μας η στήριξη των μέσων μαζικής μεταφοράς

από fimotro

Τρία άμεσα μέτρα και τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, με στόχο να αυξηθούν τα δρομολόγια, αλλά και να αντιμετωπιστούν χρόνιες παθογένειες, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μετά τη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

«Η βούληση της κυβέρνησης, από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε την ευθύνη της διακυβέρνησης του τόπου, ήταν και παραμένει η στήριξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και η βελτίωση της ποιότητας των αστικών συγκοινωνιών. Αυτή η προτεραιότητα γίνεται ακόμα πιο επείγουσα αν λάβει κανείς υπόψη την πραγματικότητα του κορωνοϊού», επισήμανε κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Είναι μη επιτρεπτό για όλους μας, να περιμένουν πολίτες υπερβολικά πολύ χρόνο για να μετακινηθούν εντός της Αθήνας και όταν φτάσει ένα λεωφορείο ή ένας συρμός του Μετρό, να στοιβάζονται εντός των μέσων μεταφοράς, μ’ ένα τρόπο που δημιουργεί περισσότερο συγχρωτισμό απ’ αυτόν τον οποίο μπορούμε να ανεχτούμε σε αυτές τις συγκυρίες. Οι πολίτες δεν ενδιαφέρονται για τις αιτίες των προβλημάτων που εμείς καλούμαστε να διαχειριστούμε», ξεκαθάρισε ο πρωθυπουργός.

Πιο συγκεκριμένα, η κυβέρνηση θα προχωρήσει άμεσα σε προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών με leasing, σε 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και Ο.ΣΥ. σε ειδικότητες αιχμής, καθώς και σε ενίσχυση της Ο.ΣΥ. με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση, μέσω αναδιάταξης των δρομολογίων της και συνεργασίας με τα ΚΤΕΛ, με ΣΔΙΤ.

Παράλληλα, αποφασίστηκαν τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες, που θα ενταχθούν στο κυβερνητικό σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης: Η αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1 του Μετρό, η αγορά επτά συρμών για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό και η προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Για την Αθήνα ο διαγωνισμός θα αφορά στην προμήθεια περίπου 1.000 σύγχρονων οχημάτων. Στόχος είναι η προκήρυξη για τα πρώτα 600 να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Νοέμβριο και τα 300 εξ αυτών να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2021.

Ο κ. Μητσοτάκης ευχαρίστησε όλους τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ενώ ζήτησε και τη βοήθειά τους για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού σε μια δύσκολη συγκυρία. Όπως ανέφερε, «γνωρίζω ότι και αυτοί καταβάλλουν πολύ μεγάλες προσπάθειες, έτσι ώστε η πόλη να λειτουργεί, αν μη τι άλλο, με ρυθμούς οι οποίοι να είναι αποδεκτοί. Να ζητήσω, όμως, και τη συνεργασία τους, διότι αυτή τη στιγμή κάνουμε αυτό το οποίο μας αναλογεί, που είναι να προχωρήσουμε πολύ γρήγορα σε προσλήψεις νέου προσωπικού, κάτι το οποίο αποτελούσε πάγιο αίτημα όλων των σωματείων εργαζομένων. Πρέπει και αυτοί όμως να μας βοηθήσουν -και να βοηθήσουν συνολικά- το επιβατικό κοινό».

Παράλληλα υπενθύμισε την υποχρεωτική χρήση μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. «Είναι απολύτως αυτονόητο ότι με τη χρήση της προστατεύουμε τους εαυτούς μας ειδικά σε ένα Μέσο Μαζικής Μεταφοράς.  Είναι το ελάχιστο το οποίο μπορούμε να κάνουμε. Και βέβαια υπάρχουν πάντα σχεδιασμοί από το Υπουργείο, αλλά και από τις διοικήσεις των εταιρειών, σε περίπτωση που χρειαστεί τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο να παρθούν επιπρόσθετα μέτρα, ανάλογα και με την πορεία του κορονοϊού, αυτά να ληφθούν, ώστε να διαφυλάξουμε αυτό το οποίο έχουμε καταφέρει μέχρι στιγμής. Να προστατεύσουμε με μεγάλη αποτελεσματικότητα τη δημόσια υγεία, την υγεία όλων των συμπολιτών μας, την υγεία αυτών που είναι εξαρτημένοι -για τις καθημερινές τους μετακινήσεις- από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», πρόσθεσε.

Στην σύσκεψη συμμετείχαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο Πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Γιάννης Γκόλιας, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ Νίκος Αθανασόπουλος, ο πρόεδρος της Ο.ΣΥ. Βασίλης Ξυπολυτάς, ο διευθύνων σύμβουλος της Ο.ΣΥ. Στέφανος Αγιάσογλου, ο πρόεδρος της ΣΤΑ.ΣΥ. Χάρης Δαμάσκος και ο διευθύνων σύμβουλος ΣΤΑ.ΣΥ. Νίκος Χαιρέτας.

Ακολουθεί η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού:

«Κύριε Υπουργέ, κύριε Υφυπουργέ, κυρίες και κύριοι,

Η βούληση της Κυβέρνησης, από τη πρώτη στιγμή που αναλάβαμε την ευθύνη της διακυβέρνησης του τόπου, ήταν και παραμένει η στήριξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και η βελτίωση της ποιότητας των αστικών συγκοινωνιών. Αυτή η προτεραιότητα γίνεται ακόμα πιο επείγουσα αν λάβει κανείς υπόψη την πραγματικότητα του κορονοϊού. Είναι μη επιτρεπτό για όλους μας, να περιμένουν πολίτες υπερβολικά πολύ χρόνο για να μετακινηθούν εντός της Αθήνας και όταν φτάσει ένα λεωφορείο ή ένας συρμός του Μετρό, να στοιβάζονται εντός των μέσων μεταφοράς, μ’ ένα τρόπο που να δημιουργεί περισσότερο συγχρωτισμό απ’ αυτόν τον οποίο μπορούμε να ανεχτούμε σε αυτές τις συγκυρίες. Οι πολίτες δεν ενδιαφέρονται για τις αιτίες των προβλημάτων που εμείς καλούμαστε να διαχειριστούμε.

Ο Υπουργός περιέγραψε γλαφυρά την κατάσταση την οποία παραλάβαμε. Αυτή δεν μπορεί, όμως, να αποτελεί άλλοθι για οποιαδήποτε καθυστέρηση στην επίλυση του προβλήματος. Εδώ και περίπου ένα χρόνο έχουμε κάνει ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να βελτιώσουμε την ποιότητα των αστικών συγκοινωνιών. Πρέπει, όμως, να κάνουμε περισσότερα και πρέπει να τα κάνουμε και πολύ γρήγορα. Γι’ αυτό και οι εξαγγελίες, οι οποίες έγιναν σήμερα, έχουν τόσο μεγάλη σημασία. Θέλω να συγκρατήσετε μόνο -για να μην επαναλάβω αυτά τα οποία είπε ο Υπουργός- κάποιους συγκεκριμένους αριθμούς.

Στόχος μας είναι μέχρι τις αρχές του 2021 να έχουμε 500 πρόσθετα λεωφορεία στο λεκανοπέδιο, 300 μέσα από τη σύμβαση leasing για λεωφορεία Euro 5 έως και 10 ετών και άλλα 200 περίπου μέσα από μία σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, τα οποία θα μας επιτρέψουν να χρησιμοποιήσουμε λεωφορεία ΚΤΕΛ για πιο απομακρυσμένες διαδρομές και να πυκνώσουν μ’ αυτόν τον τρόπο τα δρομολόγια εντός του αστικού ιστού. Θυμίζω ότι αυτή είναι μία δοκιμασμένη μέθοδος, η οποία δούλεψε με επιτυχία και στη Θεσσαλονίκη. Και δεν θα διστάσουμε να την εφαρμόσουμε και στην Αθήνα, ειδικά τώρα που υπάρχει άμεση ανάγκη πύκνωσης των δρομολογίων. Δεύτερον: προσλήψεις. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι δεν ανήκω στην κατηγορία των πολιτικών που πιστεύουν ότι οι προσλήψεις είναι η λύση σε όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ευρύτερος δημόσιος τομέας, πλην όμως εδώ είναι απολύτως απαραίτητες. Και είναι απαραίτητες για τους λόγους που εξήγησε ο Υπουργός.

Έχουν να γίνουν προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας παραπάνω από μία δεκαετία και αυτή τη στιγμή μπορούμε με το ίδιο δημοσιονομικό αποτέλεσμα, γιατί θέλω να σας θυμίσω ότι πληρώνουμε πολύ ακριβά τις υπερωρίες, να προσλάβουμε νέους ανθρώπους, να μπολιάσουμε τις αστικές συγκοινωνίες με νέο κόσμο και με αυτό τον τρόπο να καλύψουμε και τις πρόσθετες ανάγκες που θα προκύψουν από την αύξηση των αριθμών των λεωφορείων. Έχουμε, λοιπόν, 650 οδηγούς και τεχνικούς, οι οποίοι θα προσληφθούν με διαδικασίες-εξπρές, πάντα με τα κριτήρια του ΑΣΕΠ και πιστεύουμε ότι θα είναι στη θέση τους όταν φτάσουν και τα καινούργια λεωφορεία, έτσι ώστε να μη φτάσουμε στο σημείο να έχουμε μεν λεωφορεία, αλλά να μην έχουμε οδηγούς για να μπορούν να τα οδηγήσουν. Αυτά ως προς τα βραχυπρόθεσμα μέτρα.

Με τα μεσοπρόθεσμα μέτρα, το ταμείο ανάκαμψης μας δίνει μία μεγάλη ευκαιρία να κάνουμε ακόμα πιο σημαντικές επενδύσεις ως προς τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών και των μέσων μαζικής μεταφοράς. Και των λεωφορείων αλλά και των μέσων σταθερής τροχιάς. Μίλησε ο Υπουργός για την αναβάθμιση και τους νέους συρμούς που θα προμηθευτεί το μετρό, όπως και για το φιλόδοξο σχέδιό μας να αγοράσουμε 1.000 νέα λεωφορεία για την Αθήνα, εκ των οποίων τα 400 θα είναι ηλεκτρικά. Αυτή θα είναι μία επένδυση η οποία θα γίνει σε ορίζοντα περίπου τριών ετών και βέβαια θα είναι μία επένδυση η οποία και αυτή με τη σειρά της θα είναι μία επένδυση-γέφυρα, διότι φιλοδοξία μας πια είναι το 2030, όλα τα λεωφορεία να είναι ηλεκτρικά, γι’ αυτό και χρησιμοποιούμε και τη μέθοδο του leasing για να καλύψουμε το πρώτο διάστημα μέχρι που να αρχίσουν να προστίθενται λεωφορεία πιο σύγχρονης τεχνολογίας, χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Θέλω, κλείνοντας, να ευχαριστήσω όλους τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς γιατί γνωρίζω ότι και αυτοί καταβάλλουν πολύ μεγάλες προσπάθειες, έτσι ώστε η πόλη να λειτουργεί, αν μη τι άλλο, με ρυθμούς οι οποίοι να είναι αποδεκτοί.  Να ζητήσω, όμως, και τη συνεργασία τους, διότι αυτή τη στιγμή κάνουμε αυτό το οποίο μας αναλογεί, που είναι να προχωρήσουμε πολύ γρήγορα σε προσλήψεις νέου προσωπικού, κάτι το οποίο αποτελούσε πάγιο αίτημα όλων των σωματείων εργαζομένων. Πρέπει και αυτοί όμως να μας βοηθήσουν -και να βοηθήσουν συνολικά- το επιβατικό κοινό. Παραδείγματος χάρη -όπως ενημερώθηκα από τον Υπουργό- δεν γίνεται να υπάρχουν σήμερα οδηγοί των τρόλεϊ οι οποίοι αρνούνται να οδηγήσουν μπλε λεωφορείο. Θα πρέπει να υπάρχει μία καλή συνεργασία με τους εργαζόμενους, με την απαραίτητη ευελιξία, χωρίς να παραβιάζεται κανένα εργασιακό δικαίωμα.

Χρειάζεται να βάλουμε όλοι πλάτη έτσι ώστε να εξυπηρετήσουμε, όσο το δυνατόν καλύτερα, το επιβατικό κοινό της Αθήνας. Να λάβουμε υπόψη τη δύσκολη συγκυρία την οποία περνάμε, έτσι ώστε να εξακολουθεί να λειτουργεί η πόλη. Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να εκσυγχρονιστούν, ώστε να περιορίσουμε -όσο αυτό είναι εφικτό- τον συγχρωτισμό σε αυτά. Προφανώς -δεν χρειάζεται να το ξαναπώ- η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική, όχι μόνο γιατί το λέει ο νόμος ή γιατί επιβάλλεται πρόστιμο σε κάποιον που δεν τη φοράει, αλλά γιατί είναι απολύτως αυτονόητο ότι με τη χρήση της προστατεύουμε τους εαυτούς μας ειδικά σε ένα Μέσο Μαζικής Μεταφοράς.  Είναι το ελάχιστο το οποίο μπορούμε να κάνουμε. Και βέβαια υπάρχουν πάντα σχεδιασμοί από το Υπουργείο, αλλά και από τις διοικήσεις  των εταιρειών, σε περίπτωση που χρειαστεί τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο να παρθούν επιπρόσθετα μέτρα ανάλογα και με την πορεία του κορονοϊού, αυτά να ληφθούν, ώστε να διαφυλάξουμε αυτό το οποίο έχουμε καταφέρει μέχρι στιγμής. Να προστατεύσουμε με μεγάλη αποτελεσματικότητα τη δημόσια υγεία, την υγεία όλων των συμπολιτών μας, την υγεία αυτών που είναι εξαρτημένοι -για τις καθημερινές τους μετακινήσεις- από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Κλείνω λέγοντας σε όλους ότι έχουμε ένα φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα. Έχουμε θέσει στόχους, έχουμε δεσμευτεί δημόσια για το ποιοι είναι αυτοί. Και τώρα είναι στο χέρι μας αυτό το χρονοδιάγραμμα να το τηρήσουμε ώστε -ειδικά για τα λεωφορεία- οι αρχές του 2021 να μας βρουν με μία πολύ πιο θετική πραγματικότητα και ως προς την ποιότητα των λεωφορείων -γιατί μιλάμε για καινούργια λεωφορεία σε σχέση με τα πολύ παλιά που δυστυχώς έχουμε σήμερα- αλλά και ως προς την πυκνότητα των δρομολογίων και την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Σας ευχαριστώ πολύ».

H δήλωση του κ. Καραμανλή:

«Η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι δύσκολη και δεν σκοπεύω να την ωραιοποιήσω. Εδώ και ένα χρόνο προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε συσσωρευμένες παθογένειες και την απόλυτη εγκατάλειψη 4,5 ετών.

Βέβαια τους πολίτες δεν τους ενδιαφέρει το χθες. Τους ενδιαφέρουν οι λύσεις. Ιδίως σήμερα, που η πανδημία έχει θέσει νέα δεδομένα και νέες απαιτήσεις.

Τους τελευταίους μήνες, λοιπόν, κάνουμε μια καθημερινή διαχείριση κρίσης. Την προηγούμενη εβδομάδα, όπως ξέρετε, λάβαμε κάποια έκτακτα μέτρα, ανακαλέσαμε άδειες του προσωπικού και ήδη τα δρομολόγια τις πρώτες μέρες του Αυγούστου έχουν πυκνώσει ξανά. Ιδίως στο μετρό.

Γνωρίζω ότι αυτό δεν είναι αρκετό για τους πολίτες. Άρα δεν είναι αρκετό και για εμάς.

Ο Πρωθυπουργός, μάς έκανε την τιμή να μας επισκεφτεί σήμερα στο Υπουργείο κι αυτό επιβεβαιώνει το προσωπικό του ενδιαφέρον και την αποφασιστικότητά του να βρεθούν άμεσα λύσεις. Πολλές φορές το προηγούμενο διάστημα είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω πόσο βαθιά τον ενδιαφέρει να βρεθούν λύσεις. Σήμερα προήδρευσε μιας πολύ γόνιμης σύσκεψης που πραγματοποιήσαμε με τους επικεφαλής των αρμόδιων φορέων.

Οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν δημόσιο αγαθό και υποχρέωση μας είναι να τις κάνουμε κάθε μέρα και καλύτερες.

Οι στόχοι που θέσαμε είναι συγκεκριμένοι και μετρήσιμοι:

· Περισσότερο προσωπικό.

· Περισσότερα και καλύτερα οχήματα.

· Καλύτερες υπηρεσίες στον πολίτη.

Το σχέδιο δράσης στο οποίο έχουμε καταλήξει, περιλαμβάνει μέτρα άμεσα, αλλά και μεσοπρόθεσμα. Ξεκινώ από τα άμεσα.

· Πρώτον: Άμεση προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων με leasing. Ο διαγωνισμός θα είναι στον «αέρα» τον Σεπτέμβριο. Άρα περισσότερα δρομολόγια, περισσότερες θέσεις καθήμενων, λιγότερη ταλαιπωρία, λιγότερη διασπορά του ιού. Τα οχήματα αυτά θα είναι έως 10 ετών.

· Δεύτερον: 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ. Άμεσα. Και μάλιστα κατόπιν έγκρισης του Πρωθυπουργού με fast track διαδικασίες, τηρώντας όμως πλήρως τα κριτήρια προσλήψεων του ΑΣΕΠ. Σε ειδικότητες αιχμής, στις οποίες υπάρχει ανάγκη, δηλαδή στο προσωπικό πεδίου.

· Τρίτον: Ενίσχυση της προσφοράς σε δρομολόγια. Στην κεντρικότερη ζώνη, στον πυκνό αστικό ιστό, που υπάρχει το μεγαλύτερο πρόβλημα, αναδιατάσσουμε και κάνουμε πολύ πιο πυκνά τα δρομολόγια της ΟΣΥ. Και στην περιφερειακές και ενδοδημοτικές διαδρομές, ενισχύουμε την προσφορά σε σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ. Έτσι, ενισχύουμε άμεσα την ΟΣΥ με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση.

Πάμε τώρα στις μεσοπρόθεσμες ενέργειες. Είναι άλλες τρεις και σημειώνω εξαρχής ότι όλες θα ενταχθούν στο κυβερνητικό σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης:

· Πρώτον: Αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1 του Μετρό.

· Δεύτερον: Αγορά επτά συρμών για τις Γραμμές 2 και 3. Οι δύο αυτές ενέργειες, επειδή όπως καταλαβαίνετε είναι πιο σύνθετες, απαιτούν περίπου μια τριετία.

· Και βέβαια η τρίτη μεσοπρόθεσμη κίνηση, είναι η προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Για την Αθήνα θα είναι περίπου 1000. Από αυτά, 250 θα είναι Diesel Euro VΙ, 350 φυσικού αερίου και 400 ηλεκτρικά. Όλα δηλαδή σύγχρονα και με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.

Η προμήθεια θα γίνει σε δύο φάσεις. Ο στόχος μας είναι η προκήρυξη για τα πρώτα 600, να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Νοέμβριο, τα 300 εκ των οποίων να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2021.

Κλείνοντας, θέλω ιδιαίτερα να ευχαριστήσω για άλλη μια φορά τους εργαζόμενους στα μέσα μαζικής μεταφοράς για την καθημερινή τους προσπάθεια. Αυτοί κρατάνε τα μέσα σε λειτουργία. Ακόμα και εν μέσω καραντίνας αυτοί κράτησαν την πόλη ζωντανή.

Σας ανέφερα ένα λεπτομερές και καλά μελετημένο σχέδιο τριών άμεσων και τριών μεσοπρόθεσμων μέτρων για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών και την αντιμετώπιση χρόνιων παθογενειών τους.

Επισημαίνω: 11 χρόνια δεν έχουν γίνει προσλήψεις στο μετρό. 13 χρόνια δεν έχει γίνει ούτε μια πρόσληψη στα λεωφορεία. 11 χρόνια δεν έχει αγοραστεί ούτε ένα λεωφορείο.

Σήμερα, οι κατευθύνσεις και οι εντολές που έχει δώσει ο Πρωθυπουργός είναι σαφείς. Σπάμε έναν κύκλο υποεπένδυσης μεγαλύτερο των 10 ετών. Επενδύουμε πάνω από μισό δισ. ευρώ στις αστικές συγκοινωνίες του λεκανοπεδίου.

Ο άμεσος στόχος είναι να δώσουμε μια ανακούφιση στους πολίτες. Να γίνει πιο ανθρώπινη η κατάσταση. Και ο μεσοπρόθεσμος, να αποκτήσουμε τις αστικές συγκοινωνίες που πραγματικά αξίζουν στους πολίτες. Είμαι βέβαιος ότι θα τα καταφέρουμε».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα