26 Απριλίου 2024
26 Απριλίου 2024

Η ΕΛΑΣ έστελνε οδηγούς στην φωτιά!

από fimotro

Άρθρο – κόλαφο για τους χειρισμούς της Αστυνομίας στο θέμα της φονικής πυρκαγιάς στην ανατολική Αττική δημοσιεύει το BBC.

Το άρθρο εστιάζει στα λάθη και τις παραλείψεις της Αστυνομίας και τις κυκλοφοριακές εκτροπές, που έστειλαν τους οδηγούς στην πορεία της φωτιάς.

Αναφέρεται δε και σε ξεχωριστή μελέτη που αποκάλυψε ότι δεν σήμανε συναγερμός με αποτέλεσμα οι κάτοικοι και οι τουρίστες να μην έχουν την παραμικρή ευκαιρία διαφυγής.

Παράλληλα, κάνει λόγο για έλλειμμα συντονισμού και στην καθοριστική απόφαση μη εκκένωσης των περιοχών, που επλήγησαν από την καταστροφή.

«Ο χειρισμός της πυρκαγιάς από τις αρχές έχει ήδη επικριθεί ευρέως από τους πυρόπληκτους. Η ελληνική κυβέρνηση επέρριψε την ευθύνη για την καταστροφή στους δράστες του εμπρησμού αλλά και σε κάποιους από τους κατοίκους της περιοχής, που παρεμπόδισαν τη διαφυγή των πολιτών με παράνομες κατασκευές.

Μποτιλιάρισμα και πανικός

Μία από τις πιο καταστροφικές εικόνες στο Μάτι ήταν δεκάδες καίγονται αυτοκίνητα σε μικρή απόσταση από την ακτή. Σύμφωνα με τον καθηγητή Βασίλη Διγαλάκη του Πανεπιστημίου Κρήτης, τα αυτοκίνητα εξετράπησαν λανθασμένα στην περιοχή από την αστυνομία.

Αντί να γυρίσουν αυτοκίνητα πίσω στον κεντρικό δρόμο, τη λεωφόρο Μαραθώνος, η αστυνομία προχώρησε σε εκτροπές και έστειλε οδηγούς που κατευθύνονταν τόσο νότια όσο και βόρεια προς την περιοχή που θα καταστρέφονταν από τη φωτιά, δήλωσε στο BBC.

«Προφανώς έπρεπε να σταματήσουν την κυκλοφορία στη λεωφόρο Μαραθώνα, καθώς τα αυτοκίνητα θα κινούνταν προς τη φωτιά», είπε.

«Αλλά αντί να εμποδίσουν την κυκλοφορία και να ζητήσουν από τους οδηγούς να κάνουν αναστροφή, τους επέτρεψαν να αναζητήσουν εναλλακτικές διαδρομές και οι μόνες διαδρομές ήταν μέσω του Ματιού», συμπλήρωσε.

Μία ανάρτηση της Αστυνομίας στο facebook την 23η Ιουλίου, λίγο πριν ανακατευθύνει την κίνηση δείχνει τι επικρατούσε. Περιλαμβάνει τρεις εκτροπές από την Μαραθώνος και μία τέταρτη κοντά στην φωτιά στο Κόκκινο Λιμανάκι. Το μήνυμα αναδημσοίευσε και η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

Δεκάδες άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους καθώς προσπάθησαν να βγουν από τα αυτοκίνητά τους και να φύγουν, σημειώνεται στο δημοσίευμα.

«Εκείνη τη στιγμή δεν υπήρχε διέξοδος. Και αν κοιτάξετε τις εικόνες των καμένων αυτοκινήτων, θα δείτε ότι εξακολουθούν να είναι μπλοκαρισμένοι προς κάθε κατεύθυνση», επισημαίνει ο κ. Διγαλάκης.

Οι παρατηρήσεις του υποστηρίζονται από ξεχωριστή έκθεση του Πανεπιστημίου Αθηνών, η οποία αναφέρει ότι οι προσπάθειες εκκένωσης του Ματιού ήταν ανοργάνωτες και προκάλεσαν κυκλοφοριακή συμφόρηση και πανικό.

Δεν υπήρξε κανένας επίσημος συναγερμός για τους κατοίκους και τους τουρίστες κοντά στην παραλία, αλλά μόνο από στόμα σε στόμα από ανθρώπους που διέφευγαν δυτικά του Ματιού, συνεχίζει. Οι κάτοικοι και οι τουρίστες δεν είχαν σχεδόν καθόλου χρόνο να αντιδράσουν.

Η πυρκαγιά χρειάστηκε μόλις 30 λεπτά για να περάσει τη λεωφόρο Μαραθώνος και να φτάσει στην ακτή στις 23 Ιουλίου, εν μέσω των δυτικών ανέμων που καταγράφηκαν στην περιοχή και εφταναν μέχρι και τα 120 χιλιόμετρα την ώρα.

Συνολικά 305 αυτοκίνητα κάηκαν σε θερμοκρασίες τόσο υψηλές ώστε οι ζάντες αλουμινίου και τα παράθυρα των αυτοκινήτων έλιωναν.

Η ομάδα του πανεπιστημίου αναφέρει πως η έλλειψη χωροταξικού σχεδιασμού λειτούργησε ως παγίδα για τους ανθρώπους που προσπαθούσαν να ξεφύγουν. Όπως σημειώνουν, τα στενά δρομάκια, τα αδιέξοδα και η έλλειψη ανοιχτών χώρων τους εμπόδισαν να διαφύγουν.

Την περασμένη εβδομάδα, ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος είπε ότι οι παράνομες κατασκευές από τους κατοίκους είχαν συμβάλει στην καταστροφή παρεμποδίζοντας τις διαδρομές διαφυγής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα