Απεργία στα ΜΜM: Μόνο 843 από τους 2.230 εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ ταλαιπώρησαν εκατομμύρια

από fimotro

Ενας στους τρεις εργαζομένους στα μέσα σταθερής τροχιάς συμμετείχε τελικά στην απεργία που «παρέλυσε» την Αθήνα την Τετάρτη. Η απόφαση από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών βγήκε κατόπιν εορτής και μεγάλης ταλαιπωρίας των πολιτών, καθώς κοινοποιήθηκε στην εταιρία χθες, κρίνοντας την απεργία παράνομη και καταχρηστική.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο «Ελεύθερος Τύπος», από το σύνολο των 2.330 εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, 843 απέργησαν, 836 εργάστηκαν κανονικά (πρόκειται για διοικητικούς υπαλλήλους που είναι σε γραφεία, σταθμάρχες κ.λπ.) και 46 εργαζόμενοι είχαν δηλωθεί ως προσωπικό ασφαλείας. Εκτός εργασίας αλλά και εκτός… απεργίας ήταν 605 υπάλληλοι που έλειπαν με προγραμματισμένα ρεπό ή σε άδειες μητρότητας, ασθένειας, καλοκαιρινές κ.λπ. Οπως διευκρινίζουν πηγές στον «Ε.Τ.», οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι δεν πήραν άδεια για να μη χάσουν το μεροκάματο, αλλά την είχαν δηλώσει εδώ και καιρό. Αλλωστε, όπως εξηγούν, η απόφαση για την απεργία ανακοινώθηκε το μεσημέρι της Τρίτης, οπότε ακόμα και να ήθελαν κάποιοι να δηλώσουν άδεια, δεν θα προλάβαιναν.

Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ είχε προσφύγει στη Δικαιοσύνη ασκώντας αγωγή το μεσημέρι της Τρίτης, η οποία εκδικάστηκε… την επόμενη ημέρα και ανακοινώθηκε τη… μεθεπόμενη της προσφυγής. Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, η απεργία κρίθηκε παράνομη λόγω μη τήρησης των προϋποθέσεων νόμιμης άσκησής της, που προβλέπει η σχετική νομοθεσία: γνωστοποίηση των αιτημάτων και των λόγων που τα θεμελιώνουν 4 ημέρες πριν από την πραγματοποίηση της απεργίας, διάθεση αναγκαίου προσωπικού για την ασφάλεια των εγκαταστάσεων της επιχείρησης και την πρόληψη καταστροφών και ατυχημάτων (προσωπικό ασφαλείας), διάθεση προσωπικού για την αντιμετώπιση στοιχειωδών αναγκών του κοινωνικού συνόλου κατά τη διάρκεια της απεργίας (προσωπικό ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας), υποχρέωση υποβολής αίτησης για διεξαγωγή δημόσιου διαλόγου από τη συνδικαλιστική οργάνωση που κηρύσσει την απεργία.

Παράλληλα, η απεργία κρίθηκε καταχρηστική με το σκεπτικό ότι αφενός προκάλεσε σημαντική οικονομική ζημία στην εταιρία και αφετέρου πραγματοποιήθηκε την ημέρα ψήφισης του σχετικού νομοσχεδίου, παρόλο που αυτό τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από τις 6 Αυγούστου 2022, οπότε υπήρχε το χρονικό περιθώριο να εκφραστούν οι απόψεις των σωματείων ενώπιον της διοίκησης της εταιρίας. Αντίθετα, επελέγη το έσχατο μέσο της απεργίας, με την αποδοχή των δυσμενών επιπτώσεων.

Για την απεργία τοποθετήθηκε ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε τηλεοπτική του συνέντευξη στον ΑΝΤ1, σημειώνοντας ότι «κανένας Ελληνας δεν κατάλαβε γιατί έγινε απεργία», επισημαίνοντας ότι και οι ίδιοι οι συνδικαλιστές ζήτησαν συγγνώμη από τους πολίτες. Οπως είπε, «πριν από δύο εβδομάδες υπογράψαμε τη συλλογική σύμβαση εργασίας με όλους τους φορείς». Για το συγκεκριμένο, εργαζόμενοι στην ΟΣΥ έβγαλαν ανακοίνωση λέγοντας ότι δεν έχουν υπογράψει και ότι βρίσκονται σε πολύμηνη διαπραγμάτευση, με το υπουργείο να διευκρινίζει πως στον ΟΑΣΑ έχει υπογραφεί κανονικά, ενώ στην ΟΣΥ, λόγω των εκλογών στο σωματείο τους, έχει συμφωνηθεί επί της αρχής.

Σε κάθε περίπτωση, ο υπουργός τόνισε ότι «ο νόμος έχει πολλές κυρώσεις και θα μας αναγκάσουν να τις βάλουμε μπρος».

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα