Αλμα πωλήσεων, παρά την κρίση, για είδη πολυτελείας

από fimotro

Η ύφεση και ο πληθωρισμός δεν επηρεάζουν τους έχοντες, όπως δείχνουν τα στοιχεία των πωλήσεων για τα είδη πολυτελείας του ομίλου LVMH, αλλά και για τα αυτοκίνητα της Mercedes-Benz. Ειδικά ο πρώτος, ο οποίος μεταξύ άλλων κατέχει και το εμπορικό σήμα του Christian Dior, επωφελήθηκε ιδιαίτερα από τους Αμερικανούς και τις Αμερικανίδες που περιηγούνταν την Ευρώπη και ήθελαν ένα ακριβό ενθύμιο να πάρουν μαζί τους. Οπότε γίνεται σαφές ότι ένα μέρος της διεθνούς οικονομίας παραμένει στο απυρόβλητο από τις κρίσεις που πλήττουν τις εταιρείες λιανεμπορίου. Η αναταραχή στις αγορές, ο κλιμακούμενος πληθωρισμός και οι ζοφερές προοπτικές της διεθνούς οικονομίας δεν δείχνουν να είναι εμπόδιο στη ζήτηση των εύπορων για ακριβές τσάντες, ρολόγια, κοσμήματα και αυτοκίνητα. Αυτό είναι εμφανές στο άλμα κατά 22% στις πωλήσεις ενδυμάτων υψηλής ραπτικής και δερμάτινων ειδών της LVMH το τελευταίο τρίμηνο, αλλά και στο ότι ενισχύθηκαν οι πωλήσεις των πολυτελών αυτοκινήτων Mercedes-Benz περισσότερο από ένα πέμπτο το τελευταίο τρίμηνο, όπως αναφέρει το Bloomberg. Η αρχική δημόσια προσφορά της Porsche ευνοήθηκε από το ότι αφορούσε μια εταιρεία πολυτελών και γρήγορων αμαξιών, ενώ η χρηματιστηριακή της αξία μετά την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο ξεπέρασε κι εκείνη του μητρικού της ομίλου Volkswagen. Οι πωλήσεις άλλων αυτοκινήτων έχουν υποχωρήσει, εν τω μεταξύ. «Η ανακούφιση πως έχουμε βγει ζωντανοί από την πανδημία, έχει παραμερίσει κάθε άσχημη είδηση. Οι καταναλωτές, που έχουν την οικονομική δυνατότητα, υιοθετούν μια στάση του “άδραξε τη μέρα”», δήλωσε ο αναλυτής της Bernstein, Λούκα Σόλκα.

Ως απόρροια της προσέγγισης αυτής ουρές δημιουργούνται έξω από τις μπουτίκ του Ντιόρ (Christian Dior) και της Σανέλ (Chanel) στο Παρίσι, στο Βερολίνο και στο Λονδίνο. Θυμίζουν σκηνές από την προ πανδημίας εποχή, όταν σωρηδόν ταξίδευαν οι Κινέζοι τουρίστες στην Ευρώπη, εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλότερες τιμές της. Μόνο που τώρα, καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές εξακολουθούν να απουσιάζουν σε μεγάλο βαθμό λόγω των πολιτικών της χώρας τους για τον κορωνοϊό, είναι οι Αμερικανοί με το ισχυρό δολάριο και οι Ευρωπαίοι, που έχουν την οικονομική επιφάνεια να κάνουν τις αγορές αυτές. Την ίδια ώρα, τα πολυτελή ξενοδοχεία στο Παρίσι αυξάνουν τις τιμές κατά 5.000 ευρώ τη διανυκτέρευση σε ορισμένες σουίτες. Κάτι που επιβεβαιώνει όσα επισημαίνει σε άρθρο του στο Bloomberg ο σχολιαστής Αντρέα Φέλστεντ, ότι δηλαδή οι πλούσιοι ζουν σε έναν άλλον κόσμο. Από την πλευρά του, ο Ζαν-Ζακ Γκιονί, οικονομικός διευθυντής της LVMH, είπε ότι σε προηγούμενες περιόδους κρίσεων οι καταναλωτές υψηλής ραπτικής και πολυτελών αξεσουάρ έτειναν να αντιδρούν κυρίως όταν σημειώνονταν κραδασμοί στο χρηματιστήριο, παρά όταν η ανάπτυξη της οικονομίας εμφάνιζε επιβράδυνση. Εν αντιθέσει με τους ομίλους λιανεμπορίου, των οποίων τα αγαθά προορίζονται για τη μαζική αγορά, η LVMH έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει τις αυξήσεις του κόστους στους εύπορους πελάτες της, είπε ο Ζαν-Ζακ Γκιονί. Στο μεταξύ, ο παροξυσμός των δαπανών συνεχίζεται.

Ο οίκος δημοπρασιών Sotheby’s πούλησε στα τέλη Σεπτεμβρίου την πιο ακριβή τσάντα του, μια Hermes Kelly από δέρμα κροκόδειλου, σε δημοπρασία στο Παρίσι, έναντι 352.800 ευρώ. Βέβαια, το ερώτημα παραμένει σχετικά με το πόσο βιώσιμη είναι αυτού του είδους η κατανάλωση. Ο Φλάβιο Σερέντα, αναλυτής στο Jefferies, είπε, τέλος, ότι ενώ τα αποτελέσματα του LVMH ήταν θετικά, εξακολουθεί να υπάρχει αβεβαιότητα για την πορεία του προς τα εμπρός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα