29 Μαρτίου 2024 / 10:05 πμ
29 Μαρτίου 2024 / 10:05 πμ

Βουλή: Ψηφίσθηκε και στη β’ ανάγνωση το νομοσχέδιο για το Παιδιατρικό Ογκολογικό Κέντρο

από fimotro

Την ερχόμενη εβδομάδα, εισάγεται στην Ολομέλεια για συζήτηση και ψήφιση το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υγείας για την «Σύσταση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ”, εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων, ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις» σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Διάσκεψης των προέδρων.

Σήμερα, στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων ολοκληρώθηκε και η δεύτερη ανάγνωση του νομοσχεδίου και ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία επί της Αρχής, των άρθρων και στο σύνολό του και εισηγείται στην Ολομέλεια την ψήφισή του.

Ειδικότερα, «υπέρ» του νομοσχεδίου ψήφισε η ΝΔ. Ο ΣΥΡΙΖΑ απείχε. ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ και Ελληνική Λύση διατήρησαν τις επιφυλάξεις τους για τη συζήτηση στην Ολομέλεια, ενώ ΚΚΕ και ΜέΡΑ25 το καταψήφισαν.

Οι θέσεις των κομμάτων
Ο εισηγητής της ΝΔ Νεοκλής Κρητικός και κατά τη δεύτερη ανάγνωση του σχεδίου νόμου ζήτησε την υπερψήφισή του, λέγοντας πως κατά τη συζήτηση τους στην Επιτροπή «ξεκαθαρίστηκαν σημεία τα οποία είχαν προκαλέσει ερωτήματα».

Αντιτάχθηκε ότι η αλλαγή του νομικού προσώπου στο Παιδοογκολογικό Κέντρο, αποτελεί την κερκόπορτα για την ιδιωτικοποίησή του αντιθέτως θα του δώσει ευελιξία και ένα σύγχρονο πλαίσιο λειτουργίας, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εποχής μας. Παράλληλα, όπως είπε αναβαθμίζεται η διαδικασία μεταμοσχεύσεων δημιουργώντας προϋποθέσεις για καλύτερα αποτελέσματα με μικρότερο δημοσιονομικό κόστος. Δημιουργούνται σταθερές βάσεις για θετικές αλλαγές και στο πεδίο.

Παράλληλα παρατείνονται τα έκτακτα μέτρα μέχρι και τις 30 Ιουνίου του 2023 για την αντιμετώπιση των απόνερων της πανδημίας. Ρυθμίζονται και επείγοντα ζητήματα επ’ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου όπως η ρύθμιση του τρόπου υπολογισμού και επιβολής του ποσού αυτόματης επιστροφής, το λεγόμενο clawback, για τη νοσοκομειακή «φαρμακευτική δαπάνη φαρμακευτικών προϊόντων» που προμηθεύεται η Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας, ΕΚΑΠΥ για τα δημόσια νοσοκομεία. Και όπως επίσης και η υποστήριξη σε ανθρώπινο δυναμικό της Επιτροπής Ελέγχου και Διαφάνειας του ΕΟΠΥΥ για την εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής διαφάνειας στη λειτουργία του οργανισμού.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Ξανθός, επανέλαβε τη διαφωνία με τον χαρακτήρα του Ογκολογικού Παιδιατρικού Κέντρου σε ΝΠΔΙ, σημειώνοντας ότι εάν ισχύει αυτό που υποστηρίζει ο υπουργός Υγείας ότι δεν αλλάζει τίποτα στα εργασιακά των εργαζομένων και στην χρηματοδότησή του, τότε για ποιο λόγο γίνεται αυτή η αλλαγή.

«Σε τι θα συνεισφέρει σε ένα Κέντρο αναφοράς αναγνωρισμένο και ενταγμένο στα ευρωπαϊκά δίκτυα, με κλινικές μελέτες», ανέφερε. Κατά την άποψή μας, υποστήριξε ο βουλευτής «δεν υπάρχει καμία αιτιολόγηση σε αυτή την αλλαγή» και πρόσθεσε πως «για εμάς, αλλαγή νομικού καθεστώτος σημαίνει πρώτον, συγκεντρωτική διοίκηση χωρίς εκπροσώπηση γιατρών και εργαζομένων, δημιουργεί έλλειμμα διαφάνειας, δημόσιας λογοδοσίας και κοινωνικού ελέγχου».

Αντιθέτως, σημείωσε, προωθείτε το ιδιωτικοοικονομικό μάνατζμεντ, στο να έρθουν ιδιωτικά συνεργεία για τις υποστηρικτικές υπηρεσίες των νοσοκομείων και στις πρόσθετες χρεώσεις των ασθενών. Τόνισε πως «είναι απολύτως προφανές ότι εδώ έχουμε μια προσπάθεια σταδιακής διολίσθησης και μετάλλαξης του Δημόσιου Συστήματος Υγείας.

Για το θέμα των μεταμοσχεύσεων ανέφερε πως «επί της στρατηγικής, επί της κατεύθυνσης, του νέου θεσμικού πλαισίου είμαστε σύμφωνοι, είναι όμως πίσω από την αρχική εισήγηση που είχε κάνει η αρμόδια επιστημονική επιτροπή, είναι κατώτερο των αναγκών της χώρας». Μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι στην λίστα των αιμοκαθερώμενων είναι εγγεγραμμένο μόλις το 10%.

Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ Γιώργος Φραγγίδης, σε σχέση με το νέο Ογκολογικό Κέντρο ανέφερε πως «είναι άξιο απορίας τι θα επιτύχει το νέο νομικό πλαίσιο του Προσώπου Ιδιωτικού».

Τόνισε πως οι δύο υφιστάμενες Ογκολογικές Παιδιατρικές Κλινικές αποτελούν διεθνές κέντρο αναφοράς για την Ογκολογική Παιδιατρική Φροντίδα. Δεν έχουμε πειστεί, είπε «τι περισσότερο και τι καλύτερο θα προσφέρει στους μικρούς ασθενείς. Αντίθετα, μας δημιουργούνται αμφιβολίες και ανησυχία». Πρόκειται πρόσθεσε για μια «δήθεν αυτονόμηση, γιατί το ογκολογικό κέντρο θα εξακολουθήσει να εξαρτάται λειτουργικά πλήρως από τα δύο παιδιατρικά νοσοκομεία». Αφού η χρηματοδότησή του «προέρχεται εξ’ ολοκλήρου από το κράτος γιατί παραχωρείται στο ίδρυμα μεγάλο μέρος της διοίκησής του». Επίσης, «μέσα στο ίδιο Κέντρο θα υπάρχει προσωπικό δύο ταχυτήτων».

Σε σχέση με τις διατάξεις για τις μεταμοσχεύσεις αναγνώρισε πως εισάγονται «σημαντικές βελτιώσεις, όπως η εισαγωγή της έννοιας του καρδιακού θανάτου, την αναβάθμιση της Επιτροπής Ζώντα Δότη, την παρακολούθηση του δότη από μονάδες μεταμόσχευσης τουλάχιστον μία φορά κατ’ έτος και εφ’ όρου ζωής, τη δημιουργία ενός ενιαίου πληροφοριακού συστήματος μεταμοσχεύσεων, το πλαίσιο λειτουργίας μεταμοσχευτικών κέντρων και άλλα. Επίσης, αντιμετωπίζεται ικανοποιητικά το ζήτημα της προσφοράς οργάνων από ζώντες δότες, όμως δεν αντιμετωπίζεται επαρκώς το θέμα της δωρεάς από πτωματικούς δότες από τις ΜΕΘ από όπου προέρχεται η πλειονότητα των μοσχευμάτων στην Ελλάδα».

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιώργος Λαμπρούλης επέμεινε στην καταψήφιση του νομοσχεδίου. Η νέα μορφή του Ογκολογικού Τμήματος ως ΝΠΙΔ τόνισε ότι έρχεται σε συνέχεια των διαχρονικών επιλογών στην Υγεία που είναι κατά του δημόσιου χαρακτήρα του ΕΣΥ. Διαμορφώνει όπως είπε τις προϋποθέσεις για μα μετατραπούν οι δημόσιες μονάδες υγείας ως αυτοχρηματοδοτούμενες οικονομικές μονάδες, δηλαδή υπέρ της εμπορευματοποίησης και της επιχειρηματικότητας των μεγάλων ομίλων της υγείας.

Σχετικά με το τρίτο μέρος του νομοσχεδίου, ο κ. Λαμπρούλης, επισήμανε ότι στην πλειοψηφία τους, αφορούν χρονικές παρατάσεις προηγούμενων ρυθμίσεων. «Οι διατάξεις αυτές, των οποίων παρατείνεται η ισχύς τους, αντιστοιχούν ακριβώς στην πολιτική εμπορευματοποίησης των εργασιών των δημόσιων μονάδων υγείας, ενίσχυση της επιχειρηματικής τους λειτουργίας και ταυτόχρονα ενίσχυσης των επιχειρηματιών στον χώρο της υγείας και του φαρμάκου», σημείωσε.

Η ειδική αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης Μαρία Αθανασίου, από τη δική της πλευρά τόνισε ότι όλοι οι γονείς, σύλλογοι και φορείς είναι αντίθετοι στον νομικό χαρακτήρα του ΝΠΙΔ για το νέο Ογκολογικό Κέντρο. Για τις διατάξεις που αφορούν τις μεταμοσχεύσεις ανέφερε πως χαρακτηρίζονται από «βιασύνη και επιπολαιότητα». Η χρηματοδότηση του ΕΟΜ είναι ανεπαρκής σχετικά με τις αυξανόμενες ανάγκες του και δεν προβλέπεται καμία εμπροσθοβαρής επένδυση.

Διαφώνησε και με τις διατάξεις των παρατάσεων μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας λέγοντας πως «η κυβέρνηση, δεν μπορεί να αντιληφθεί πώς θα πρέπει να διαχειριστεί την κατάσταση εδώ και τρία ολόκληρα χρόνια και πώς πρέπει να προχωρήσει σε σταθερές τομές».

Η ειδική αγορήτρια του ΜέΡΑ25 Μαρία Απατζίδη καταψήφισε το νομοσχέδιο. Χαρακτήρισε «καταστροφικό» την μετατροπή του Παιδιατρικού Ογκολογικού Κέντρου σε ΝΠΙΔ «με τον διαχωρισμό των υπηρεσιών ενός δημόσιου νοσοκομείου που είναι πρότυπο σε όλη την Ευρώπη». Δημιουργούνται, είπε, «συνθήκες μεγάλης ανασφάλειας για τους γονείς και το προσωπικό. Ιδιωτικοποιείται ουσιαστικά ένας πάρα πολύ ευαίσθητος τομέας, που είναι η αντιμετώπιση του παιδικού καρκίνου στη χώρα μας».

Προειδοποίησε ότι θα δημιουργηθεί πρόβλημα και στα ζητήματα του προσωπικού και καταλόγισε στην κυβέρνηση «ιδεοληψία σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του Ε.Σ.Υ». Η υγεία, τόνισε επειδή αποτελεί «ανελαστικό αγαθό, γι’ αυτό την «έχει βάλει στο μάτι», η ολιγαρχία». Για εμάς ως ΜέΡΑ25, πρόσθεσε «η δημόσια δωρεάν υγεία, είναι αναφαίρετο δικαίωμα των πολιτών και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται, ούτε ως πεδίο κερδοφορίας, ούτε ως πεδίο άσκησης αυταρχισμού της κυβέρνησης».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα