Βίβλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού: Τα 426 έργα που θα χρηματοδοτηθούν με 7 δισ.

από fimotro

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε χθες η Βίβλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025 από το αρμόδιο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Πρόκειται για τον οδηγό που περιγράφει τη στρατηγική της χώρας για τη μετάβαση στην ψηφιακή Ελλάδα και παρουσιάζει τους στόχους, τις κατευθυντήριες αρχές, καθώς και τον μηχανισμό σχεδιασμού και υλοποίησης έργων που πρέπει να ακολουθηθούν.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Γωγώς Κατσέλη στν Ελεύθερο Τύπο, περιγράφονται, επίσης, αναλυτικά 426 έργα που θα πραγματοποιηθούν στη χώρα τα επόμενα πέντε χρόνια με στόχο τον μετασχηματισμό της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας για την περίοδο 2020 – 2025. Οι παρεμβάσεις αυτές θα χρηματοδοτηθούν με κεφάλαια ύψους 7 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 6 δισ. ευρώ αναμένεται θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης και 1 δισ. ευρώ από το ΕΣΠΑ (2014-2020).

Η νέα εθνική στρατηγική για τον ψηφιακό μετασχηματισμό συνοψίζεται σε επτά στόχους:

  1. Στην αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών από ένα ψηφιακό κράτος
  2. Στην ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων για όλους τους πολίτες
  3. Στη στήριξη της ψηφιακής καινοτομίας
  4. Στον μετασχηματισμό των επιχειρήσεων
  5. Στην απελευθέρωση και αξιοποίηση των δεδομένων του δημοσίου τομέα
  6. Στην ικανότητα κάθε πολίτη να εργαστεί με ταχύτητα, αξιοπιστία και ασφάλεια στο διαδίκτυο και τέλος
  7. Στην ένταξη των σύγχρονων τεχνολογιών σε όλους τους τομείς της οικονομίας

Μεταξύ των έργων που έχουν προταθεί, συγκαταλέγεται η δημιουργία του TAXIS II, οι νέες αστυνομικές ταυτότητες, η δημιουργία Ηλεκτρονικών Διοδίων, αλλά και ενός Εθνικού Μητρώου Υποδομών (δρόμοι, γέφυρες, τούνελ κ.λπ.), η ψηφιοποίηση κρίσιμων αρχείων π.χ. αποφάσεων δικαστηρίων, ιατρικών δεδομένων, τουριστικών δεδομένων, ασφαλιστικής κάλυψης κ.λπ., η ανάπτυξη υπηρεσιών ευφυούς γεωργίας, η ενίσχυση των κέντρων υπερυπολογιστών, η δημιουργία πληροφοριακών συστημάτων διαχείρισης πρωτογενούς παραγωγής, η δημιουργία δικτύου οπτικών ινών στα νησιά και την Εγνατία οδό, η εγκατάσταση υποδομών οπτικών ινών σε κτίρια κ.ά.

Σε ό,τι αφορά στις ψηφιακές υπηρεσίες του Δημοσίου, οι πολίτες πλέον απαιτούν από την ψηφιακή Δημόσια Διοίκηση να είναι τόσο «έξυπνη» όσο και το κινητό τους και οι υπηρεσίες που προσφέρει να είναι προσβάσιμες και διαθέσιμες. Στο πλαίσιο αυτό, προχωρά η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών προς πολίτες και επιχειρήσεις και η πρόσβασή τους από ένα ενιαίο σημείο μέσω ενιαίας ταυτοποίησης. Ταυτόχρονα, θα αποτελεί το κεντρικό σημείο εισόδου και αναφοράς των πολιτών και λοιπών ενδιαφερόμενων για πληροφορίες ή υπηρεσίες της Δημόσιας Διοίκησης. Βασική στόχευση αποτελεί η εύρεση κάθε υπηρεσίας που αναζητά ο πολίτης μέσα σε 3 clicks.

Μακροπρόθεσμα, προβλέπεται ότι οι επιμέρους υπηρεσίες θα ανακατασκευαστούν ώστε αφενός μεν να βελτιστοποιηθεί η εμπειρία χρήστη με χρήση και κινητού τηλεφώνου, αφετέρου δε να ενσωματωθούν πλήρως λειτουργικά στο gov.gr.

Σημαντικό εγχείρημα αποτελεί η εφαρμογή ψηφιακής θυρίδας μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης που θα αφορούν πολίτες-χρήστες αλλά και φορείς του Δημοσίου. Στις θυρίδες των χρηστών τηρούνται τα έγγραφα που εκδίδουν τα φυσικά πρόσωπα μέσα από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη, καθώς και τα δημόσια έγγραφα που εκδίδονται από τους φορείς του δημόσιου τομέα κατόπιν αίτησης των φυσικών προσώπων, με απώτερο στόχο την τελική κατάργηση των εντύπων και την αξιοποίηση της πραγματικής πληροφορίας μέσω διαλειτουργικότητας.

Επίσης, καθιερώνεται ο προσωπικός αριθμός (ΠΑ) ως αριθμός υποχρεωτικής επαλήθευσης της ταυτότητας των φυσικών προσώπων στις συναλλαγές τους με τους φορείς του δημόσιου τομέα. Ο ΠΑ αποτελείται από δώδεκα (12) αλφαριθμητικά στοιχεία, εκ των οποίων τουλάχιστον τα εννέα (9) είναι αριθμητικά, και χορηγείται υποχρεωτικά σε κάθε φυσικό πρόσωπο που δικαιούται Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) ή Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ), σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία. Ο ΠΑ δεν μεταβάλλεται, και απενεργοποιείται με τον θάνατο ή την κήρυξη σε αφάνεια του φυσικού προσώπου.

Με στόχο την παροχή προηγμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών με ασφάλεια και προστασία της ιδιωτικότητας, υλοποιείται και θα εφαρμοστεί το σύστημα αυθεντικοποίησης, το οποίο θα αναπτυχθεί σε εθνικό επίπεδο, υιοθετώντας τους σχετικούς διεθνείς κανονισμούς και πρότυπα.

Ενα ακόμα έργο καταλύτης για τις παρεχόμενες δημόσιες υπηρεσίες είναι το Know Your Customer (KYC), το οποίο υλοποιεί ένα ψηφιακό κανάλι μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για τη διάθεση στοιχείων πολιτών όταν η ανάγκη αυτή απορρέει από την εφαρμογή νομοθετικού ή κανονιστικού πλαισίου. Η διάθεση των στοιχείων γίνεται αποκλειστικά κατόπιν αιτήματος του πολίτη, κάθε φορά που ζητείται πρόσβαση, και στον πυρήνα του σχεδιασμού βρίσκεται η προστασία των προσωπικών δεδομένων παράλληλα με την έγκαιρη και έγκυρη διάθεση στοιχείων που συλλέγονται από αξιόπιστες πηγές.

Η διαβούλευση θα διεξαχθεί μέσω του opengov και θα διαρκέσει μέχρι τις 17 Δεκεμβρίου 2020, ημέρα Πέμπτη και ώρα 23:59. Στην ανοιχτή δημόσια διαβούλευση καλείται να συμμετάσχει, καταθέτοντας τις προτάσεις του, κάθε κοινωνικός εταίρος και ενδιαφερόμενος (π.χ. ακαδημαϊκοί και ερευνητικοί φορείς, συλλογικοί φορείς που εκπροσωπούν την αγορά Πληροφορικής και Επικοινωνιών, οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών κ.ά.).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα