Βελτιωμένη η κίνηση εντός δακτυλίου, σύμφωνα με το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας

από fimotro

Συμπεράσματα χρήσιμα για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας αλλά και της λειτουργικότητας του οδικού δικτύου αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής όπου κινούνται 2.300.000 οχήματα, παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση με αφορμή τη συμπλήρωση της διετούς λειτουργίας του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας.

Στην εκδήλωση παρέστη ο περιφερειάρχης Γ. Πατούλης, εκπρόσωποι του υπουργείου Υποδομών, της Τροχαίας και της Αστυνομίας καθώς και στελέχη της Περιφέρειας, ενώ συμμετείχαν και μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγ. Στεφάνου το οποίο έχει ανακήρυξει ο περιφερειάρχης σε “Πρότυπο σχολείο κυκλοφοριακής αγωγής”. Οι μαθητές συνοδευόμενοι από εκπαιδευτικούς και τον δήμαρχο Διονύσου Γ. Καλαφατέλη, παρουσίασαν μακέτα με πρόταση βελτίωσης του κυκλοφοριακού φόρτου στην ευρύτερη περιοχή του σχολείου τους. Ο κ. Πατούλης συνεχάρη τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς επισημαίνοντας ότι τα συμπεράσματα από την πιλοτική εφαρμογή του πρότυπου σχολείου κυκλοφοριακής αγωγής μπορούν να αξιοποιηθούν από την Περιφέρεια με στόχο να υλοποιηθεί ένα ευρύτερο πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής.

Αναφορικά με το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, ο περιφερειάρχης τόνισε ότι αποτελεί ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, υπογραμμίζοντας τον καθοριστικό ρόλο που έπαιξε, με την παρακολούθηση και την επέμβασή του στις ραγδαίες μεταβολές της κυκλοφορίας που σημειώθηκαν στην περίοδο της πανδημίας (lock down και επαναφορά κυκλοφορίας).

Μάλιστα, σε προσεχή συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, θα αναζητηθούν από κοινού λύσεις για τη βελτίωση της οδικής κινητικότητας, βάσει των στοιχείων που έχουν συγκεντρωθεί από τα κυκλοφοριακά δεδομένα σε κεντρικές οδικές αρτηρίες αιχμής.

Σύμφωνα με τα πρώτα στατιστικά στοιχεία, κατά την επεξεργασία των δεδομένων κίνησης, προκύπτει ότι η κίνηση εντός δακτυλίου είναι σημαντικά βελτιωμένη. Διαπιστώθηκε αύξηση της μέσης ταχύτητας 17% και μείωση των καθυστερήσεων 20% (π.χ. 64% στην Βασ. Αμαλίας και 39% στην Καλλιρρόης). Αποκλίσεις παρουσιάζονται ανάλογα με τις ημέρες και ώρες. Για παράδειγμα, η μέση ταχύτητα είναι αυξημένη το πρωί της Δευτέρας κατά 27%, ενώ το πρωί της Πέμπτης 33%. Ο περιφερειάρχης ζήτησε και τα ανάλογα στοιχεία εκτός δακτυλίου προκειμένου να αξιολογηθεί συνολικά το ζήτημα, ώστε να συζητηθεί στη συνάντηση με τον υπουργό.

“Στην πιο δύσκολη περίοδο για την κυκλοφορία στην Αττική, με 2.300.000 οχήματα να κυκλοφορούν πλέον στο λεκανοπέδιο, η Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με όλους τους συναρμόδιους φορείς, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, την Ελληνική Αστυνομία και τους δήμους, θα αξιοποιήσει όλα τα εργαλεία που έχει στη διάθεση της για την ομαλή και ασφαλή διαχείριση της κυκλοφορίας” τόνισε ο κ. Πατούλης και πρόσθεσε πως για τη διοίκηση της Περιφέρειας η οδική ασφάλεια είναι προτεραιότητα.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, επικαλούμενος τις βασικές δράσεις, εστίασε στις ασφαλτοστρώσεις, στον εκσυγχρονισμό και την συντήρηση της φωτεινής σηματοδότησης και του ηλεκτροφωτισμού των οδικών αξόνων, με την τοποθέτηση περίπου 25.000 τηλεδιαχειριζόμενων φωτιστικών σωμάτων Led αλλά και στην τοποθέτηση οχημάτων έκτακτης επέμβασης στη Λεωφόρο Κηφισού.

Αναλυτικότερα, για τις δράσεις αυτές μίλησε ο προϊστάμενος της διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών Π. Καρυώτης και ο σύμβουλος Οδικής Κυκλοφορίας Κ. Λογοθέτης. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκαν σε εμβληματικά έργα οδικής ασφάλειας και οδοποιίας, στην κατασκευή πρότυπων διαβάσεων, στην αντικατάσταση των λαμπτήρων με φώτα led χαμηλής κατανάλωσης, στην ανακαίνιση της αίθουσας κυκλοφορίας και παρακολούθησης, στη λειτουργία σύγχρονων πινακίδων “fullmatrix”, στις περιπολίες κλειστών οχημάτων στη Λ. Κηφισού, καθώς και στην προγραμματιζόμενη λειτουργία του τετραψήφιου αριθμού 1544. Επίσης αναφέρθηκαν στην υλοποίηση έργων όπως:

* Η συντήρηση – βελτίωση οδοστρώματος, οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης των οδικών αξόνων της Ν.Ε.Ο.Α.Κ. και της Λ. Κηφισού (προϋπολογισμού 15 εκ. ευρώ).

* Η βελτίωση και περιοδική συντήρηση υποδομών στο πρωτεύων αστικό οδικό δίκτυο (προϋπολογισμού 15 εκ. ευρώ).

* Η επεμβάσεις βελτίωσης οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας (28 εκ. ευρώ).

* Η βελτίωση και περιοδική συντήρηση υποδομών στο οδικό δίκτυο Περιφέρειας Αττικής (πρώην ΔΕΣΕ): 15 εκ. ευρώ.

* Βελτίωση ‐ ανακατασκευή οδικών τμημάτων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο της Αττικής οδού Περιφέρειας Αττικής: 5,0 εκ. ευρώ.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην αποκατάσταση επικινδυνότητας σε διάφορα σημεία, όπως οι σήραγγες Καραμανλή, η ανακαίνιση 250 επιλεγμένων σηματοδοτούμενων κόμβων, η τοποθέτηση ηλεκτρονικών μέσων παρακολούθησης παραβιάσεων ΚΟΚ, η εκπαίδευση μικρών μαθητών σε θέματα οδικής αγωγής (διάβαση πεζών, σωστή χρήση κουμπιού για πεζούς).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα