Το τελικό σχέδιο για τον δακτύλιο

από fimotro

Πως θα διαμορφωθεί η κυκλοφορία στην Αθήνα από 20 Οκτωβρίου

Επιστρέφει από τις 25 Οκτωβρίου ο δακτύλιος στην Αθήνα, με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να προσπαθεί με αυτόν τον τρόπο να μειώσει το ατέλειωτο μποτιλιάρισμα που παρατηρείται καθημερινά στους δρόμους της πρωτεύουσας.

Μερικές από τις παραμέτρους που καθιστούν τον δακτύλιο της Αθήνας πιο «καθαρό» είναι, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου, η επέκταση του δακτυλίου, το ειδικό τέλος για τα παλιά ρυπογόνα οχήματα, η κατάργηση των αδειών εξαίρεσης και η ελεύθερη κυκλοφορία των ηλεκτρικών-υβριδικών οχημάτων.

«Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε “καθαρός δακτύλιος”» ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Μεταξύ των προνομίων που εξετάζονται -σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ- είναι όσοι έχουν τρία άτομα και πάνω στο όχημα να μπορούν να οδηγούν και στις λωρίδες λεωφορείων, ενώ κίνητρα θα δοθούν και σε όσους μοιράζονται το όχημα τους με άλλους οδηγούς για τις μετακινήσεις

Πώς θα λειτουργεί

Σύμφωνα με το μέτρο του μικρού δακτυλίου, από Δευτέρα έως και Παρασκευή επιτρέπεται εντός των ορίων του μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης και των φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους, ως εξής:

Τις άρτιες (ζυγές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 0, 2, 4, 6 και 8 (δηλαδή σε ζυγό αριθμό).

Τις περιττές (μονές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 1, 3, 5, 7 και 9 (δηλαδή σε μονό αριθμό).

Όρια εφαρμογής του μικρού δακτυλίου είναι οι εξής λεωφόροι και οδοί:

Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Αλεξάνδρας.

Τα όρια του μικρού δακτυλίου σημειώνονται με ειδικές πινακίδες με την ένδειξη «Δ» σε κίτρινο φόντο, οι οποίες βρίσκονται σε κάθε εισερχόμενο δρόμο στο δακτύλιο.

Το μέτρο του δακτυλίου συνήθως αρχίζει να ισχύει κάθε έτος κατά τους μήνες Σεπτέμβριο με Οκτώβριο και διακόπτεται κατά το μήνα Ιούλιο του επόμενου έτους. Το μέτρο δεν ισχύει τα Σαββατοκύριακα, τις επίσημες αργίες και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Την επιστροφή του Δακτυλίου ζητούσε και ο Μπακογιάννης

Την επαναφορά του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας είχε ζητήσει προ ημερών ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης: «Είναι ένα αναγκαίο μέτρο για την αποσυμφόρηση των κεντρικών οδικών αξόνων, αλλά είναι και ζωτικής σημασίας για το κέντρο της πόλης, αφού η ενεργοποίησή του θα συμβάλει στην αποκατάσταση της ομαλότητας στους δρόμους της πόλης, στον περιορισμό των ατμοσφαιρικών ρύπων, του θορύβου και γενικότερα της όχλησης. Ο “πράσινος” δακτύλιος δεν είναι περιοριστικό μέτρο, αν το δούμε σε όλη τη διάστασή του. Είναι ένα μέτρο “ελευθερίας” για τους ανθρώπους που ζουν, εργάζονται, μετακινούνται με τα μέσα μεταφοράς, τα ποδήλατα ή απλώς περπατούν στους δρόμους της πόλης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα