20 Απριλίου 2024 / 3:32 μμ
20 Απριλίου 2024 / 3:32 μμ

Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην εποχή του Covid-19

από fimotro

Το λιανικό εμπόριο επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την ψηφιακή επανάσταση την οποία και μετασχηματίζει. Η πανδημία άλλαξε το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Γράφει ο Γιάννης Αντωνιάδης 
Οικονομολόγος

Οι ψηφιακοί καταναλωτές στη Ελλάδα ανέρχονται στο 32%ε,εναντι 53% στη Ε. Ε, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου ήταν μόλις 15%. Αυτή η ανατροπή επιβεβαιώνεται απο πολλές πηγές. Ο αριθμός ψηφιακών  χρηστών υπερδιπλασιάστηκε τον Απρίλιο του 2020,η καταναλωτική δαπάνη μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων αυξήθηκε έως και 170% εβδομαδιαίως σε σχέση με το 2019 , ενω τα έσοδα του ηλεκτρονικού εμπορίου εξαπλασιάστηκαν  τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, όπως διαπιστώνει ο ΣΕΒ σε ειδική έκθεση του.

Επίσης είχαμε 45% μεγαλυτερη επισκεψιμότητα σε ηλεκτρονικά καταστήματα, τόσο απευθείας όσο και μεσω των κοινωνικών δικτύων, 52% επιπλέον όγκο παραγγελιών, 50% περισσότερες παραγγελίες μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών και 53% περισσότερες παραγγελίες μέσω κινητών τηλεφώνων.

Το 57% των εμπορικών καταστημάτων βλέπει θετικά τις ηλεκτρονικές αγορές.

Λόγω της πανδημίας οι άνθρωποι έμαθαν να εργάζονται, να συναλλάσονται κ να αγοράζουν ηλεκτρονικά.

Πολλοί θα συνεχίσουν να συναλλάσονται έτσι και στο μέλλον.

Είναι ιδιαίτερα κρίσιμο το λιανικό εμπόριο στην Ελλάδα να επενδύσει στην ψηφιακή του διάσταση και να διασφαλίσει την αποτελεσματική λειτουργία του. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο ο ανταγωνισμός είναι διεθνής.

Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, λόγω του ηλεκτρονικού εμπορίου το φυσικό καταστημα καλείται να μετεξελιχθει σε όρους καλύτερης και ταχύτερης εξυπηρέτησης του πελάτη, έτσι ώστε να ανταπεξέλθει στον ανταγωνισμό.Να ενσωματώνει σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία όπως, έξυπνοι καθρέπτες, ενημερωτικές ηλεκτρονικές οθόνες, αγορές χωρίς διέλευση του πελάτη από το ταμείο μέσω έξυπνων καλαθιών κλπ.

Υπάρχει αυξημένη αλληλεπίδραση καταστημάτων φυσικών – ηλεκτρονικών – υβριδικών με τις προτιμήσεις της νέας καταναλωτικής ομάδας. Οι διασυνδεμενοι καταναλωτές έχουν δυνατότητα άμεσης σύγκρισης εμπειριών μεταξύ εμπόρων και άμεσης προσφυγής σε ανταγωνιστικότερες προτάσεις. Με ηλεκτρονικά εργαλεια που διαθέτει το κατάστημα, μπορεί να αναγνωρίζει τις προτιμήσεις τους, προσφέροντας τους εξατομικευμένες προτάσεις και τιμές, ειδικές προσφορές και ικανό απόθεμα για να κερδίσει την εμπιστοσύνη τους.

Πρέπει το ηλεκτρονικό κατάστημα να τηρεί τους χρόνους παράδοσης των προϊόντων στους πελάτες του. Η ευθύνη παράδοσης ανήκει στο ηλεκτρονικό κατάστημα και όχι σε εξωτερικούς συνεργάτες.

Το ηλεκτρονικό κατάστημα πρέπει να παρέχει πλήρη ενημέρωση στους πελάτες του. Παρουσίαση στο ηλεκτρονικό κατάστημα με ευκρινές τρόπο των πληροφοριών που πρέπει να γνωρίζει ο καταναλωτής, όπως στοιχεία επικοινωνίας, συνολική τιμή, τρόπους πληρωμής, χρόνο και όρους παράδοσης, διαδικασίες επιστροφής, εγγυήσεις κτλ.

Το λιανικό ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί μονόδρομο για τις επιχειρήσεις, που θέλουν όχι μόνο να επιβιωσουν, αλλά και να αναπτυχθούν στο ψηφιακό μέλλον. Εννοιες όπως διασυνδεδεμενος πελάτης, έξυπνο κατάστημα και διασυνδεδεμενη εφοδιαστική αλυσίδα, πρέπει να γίνουν κτήμα των επιχειρήσεων και να αποτελέσουν μέρος της ψηφιακής τους πολιτικής.

Κερδισμένες θα είναι οι επιχειρήσεις εκείνες που μετασχηματιζονται έγκαιρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα