19 Απριλίου 2024 / 12:55 μμ
19 Απριλίου 2024 / 12:55 μμ

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην εποχή της πανδημίας

από fimotro

Αναμφισβήτητα η κρίση του κορωνοϊού επηρέασε αρνητικά και σε μεγάλο βαθμό τις οικονομίες όλων των χωρών. Ένας από τους κλάδους που έπληξε και πλήττει η πανδημία είναι οι μεγάλες επενδύσεις που προτίθεται να κάνει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων και δημιουργίας ενός μεγάλου δικτύου δημόσιων σταθμών ταχυφορτιστών.

Γράφει ο Γιάννης Αντωνιάδης 

Οικονομολόγος 

Τα κίνητρα που έχουν δοθεί από τις κυβερνήσεις (και στην Ελλαδα) για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι ήδη γνωστά από την πλειοψηφία των δυνητικών αγοραστών, οι οποίοι είναι θετικά προσκείμενοι να εξετάσουν αυτή την αγορά.

Παρόλα αυτά οι καταναλωτές είναι σε μεγάλο βαθμό διστακτικοί, λόγω της υψηλής τιμής απόκτησης καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινητου και των μειωμένων υπαρχουσών υποδομών φόρτισης τους.

Η ανάγκη για επενδύσεις σε υποδομές για οχήματα ηλεκτροκινούμενα ήταν ένα από τα βασικά θέματα συζήτησης στην Ευρώπη, όταν το 2019 ορίστηκαν οι στόχοι του 2025 και 2030 γιά το CO2 για επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά και βαρέα οχήματα.

Έχοντας κατά νου τις πολύ υψηλότερες φιλοδοξίες της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, υπάρχει τώρα ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη για απαιτήσεις υποδομής για όλα τα εναλλακτικά καύσιμα, με σκοπό την μετάβαση σε χαμηλά ή μηδενικά επίπεδα ρύπων.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε σημείωσαν αύξηση το δεύτερο τρίμηνο του 2020 και συγκεκριμένα το μερίδιο αγοράς τους ήταν 7,2% έναντι 2,4% του δεύτερου τριμήνου του 2019.

Αντίστοιχα τα αυτοκίνητα με βενζίνη είχαν μερίδιο αγοράς το 2020 (2ο τριμηνο) 51,9%, ενώ τα ντίζελ 29,4%.

Η συνολική μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων το 2020 σε σχέση με το 2019 οφείλεται στην πανδημία του  Covid-19.

Η μείωση αυτή ήταν εντονότερη στα αυτοκίνητα με βενζίνη και με ντίζελ. Εντούτοις το συνολικό μερίδιο αγοράς τους κυμάνθηκε ψηλά, περίπου 80%.

Μόνο το 0,3% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Οι πολιτικές της ΕΕ περιλαμβάνουν ένα πυκνό δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, με δεσμευτικούς  στόχους για τα κράτη μέλη, σε συνδυασμό με οικονομικά βιώσιμα συστήματα κινήτρων έτσι ώστε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να γίνει μία προσιτή επιλογή γιά τους Ευρωπαίους.

Πάντως, τα πράγματα τον τελευταίο χρόνο και ως ένα σημείο και στην Ελλάδα έχουν αρχίσει να αλλάζουν και τα προβλήματα που υπήρχαν να ξεπερνιουνται. Τα καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι προηγμένης τεχνολογίας. Η αύξηση της αυτονομίας τους σε συνδυασμό με τα κίνητρα που δίνονται από το κράτος για την αγορά τους, έχει στρέψει το ενδιαφέρον του κόσμου σε αυτά, καθώς βλέπουν ότι η ηλεκτροκίνηση θα πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα αυξάνεται η περιβαλλοντολογική συνείδηση των δυνητικών αγοραστών, ενώ οι επενδύσεις που έγιναν στους σταθμούς ανεφοδιασμού απέδωσαν καρπούς. Μήνα με το μήνα αυξάνονται τα σημεία φόρτισης σε κάθε γωνιά της Ευρώπης, ενώ μεγάλες εταιρείες που ειδικεύονται στα καύσιμα επενδύουν πλέον στους ταχυφορτιστές.

Οι εταιρείες ενέργειας που ενεργοποιούνται στην ηλεκτροκίνηση, έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους σε νέους γρήγορους φορτιστές που θα ενσωματώνουν ανέπαφες πληρωμές. Πολύ σύντομα θα δούμε κάτι αντίστοιχο σε βενζινάδικα, super markets, σε δημόσιους χώρους, σε ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης, όπου μέσα σε λίγα λεπτά θα φορτίζεται η μπαταρία παρέχοντας μεγάλη αυτονομία.

Παράλληλα, εφαρμογές smartphone καθιστούν αυτούς τους δημοσιους φορτιστές εύκολους στην εύρεση, ενώ οι χάρτες μέσω των GPS ή της Google μπορούν να οδηγήσουν το αυτοκίνητο στο σημείο φόρτισης το οποίο εκείνη τη στιγμή είναι διαθέσιμο.

Στην Αγγλία όπως και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, αρκετοί πάροχοι ενέργειας προσφέρουν προνομιακές τιμές σε πελάτες που έχουν εγγραφεί για να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους. Π.χ εταιρεία ενέργειας προσφέρει στους πελάτες της την επιλογή για μηνιαία χρέωση, όπου ο κάτοχος-οδηγός ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα έχει πρόσβαση σε εκατοντάδες φορτιστές με χαμηλή χρέωση κιλοβατώρας, ενώ παράλληλα υπάρχουν διαφορετικές χρεώσεις ανάλογα με το εάν είναι συχνός πελάτης ή όχι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα