28 Μαρτίου 2024 / 4:49 μμ
28 Μαρτίου 2024 / 4:49 μμ

Το απόλυτο χάος της κρατικής μηχανής στο Μάτι

από fimotro

Το πόρισμα των 293 σελίδων για την τραγωδία στο Μάτι περιγράφει τις ευθύνες, τις παραλείψεις και την έλλειψη οργάνωσης όλων των αρμόδιων φορέων

Δεκάδες διαλόγους που πραγματικά δοκιμάζουν ακόμη και τον πιο ψύχραιμο παρατηρητή μεταξύ απελπισμένων πολιτών που ζητούσαν βοήθεια για να γλυτώσουν από τις φλόγες και χειριστών – τηλεφωνητών του 199, περιλαμβάνουν οι εισαγγελείς στη διάταξή τους για τη πυρκαγιά στην Ανατολική Αττική. Ενδεικτικά, οι εισαγγελείς παραθέτουν στη διάταξή τους κάποια αποσπάσματα των διαλόγων που κατεγράφησαν μεταξύ των τηλεφωνητών και των πολιτών, και οι οποίες αποτελούν κυριολεκτικά την επιτομή της αγένειας.

Από τα αποσπάσματα αυτά προκύπτει πως οι πολίτες ενώ ζητούσαν βοήθεια για να σωθούν, εισέπρατταν την ειρωνεία και τον εκνευρισμό των υπαλλήλων του 199, που την ημέρα της πυρκαγιάς ήταν μόλις τρεις σε υπηρεσία. Όπως άλλωστε επισημαίνει στη διάταξη «λόγω ακριβώς της έλλειψης ικανού αριθμού χειριστών – τηλεφωνητών σε συνδυασμό με το μεγάλο αριθμό των συμβάντων διαπιστώθηκαν και περιπτώσεις απρεπούς συμπεριφοράς σε καλούντες πολίτες».

Συγκεκριμένα, στην εισαγγελική διάταξη, αναφέρονται τα εξής αποσπάσματα από διαλόγους μεταξύ τηλεφωνητών – πολιτών:

– «Έρχονται κυρία μου, έρχονται, το κέρατο μου, έρχονται», «αυτό σας λέω κυρία μου ότι μπορούμε κάνουμε δέκα πέντε αυτοκίνητα, είκοσι έρχονται, μακάρι να γεννήσουμε και άλλα»

– «Δεν κατάλαβα το ύφος σας κύριε… όχι, όχι τι είστε εσείς τι δεν καταλάβατε πολίτης είμαι έχετε υποχρέωση τι είσαστε, μαγαζί σας είναι η Πυροσβεστική, δεν το κατάλαβα; … και εγώ δεν το κατάλαβα».

– «Εντάξει δεν είναι ταξί να το παραγγείλουμε κινδυνεύει κάποιος, μπορεί να κινδυνεύει κάποιος άνθρωπος θα το δούμε έτσι; Θα ρθει», «Καπνό …την Αττική ο καπνός μην παραπονιέστε και φωνάζετε όλοι».

Όμως ανάλογη συμπεριφορά των παραπάνω τηλεφωνητών διαπιστώνουν οι εισαγγελείς και απέναντι σε εμπλεκόμενους φορείς όπως λ.χ σε συνομιλία με την Άμεση Δράση. Ενδεικτικά, παραθέτουν τα εξής αποσπάσματα διαλόγων:

«Θέλω τροχαία στα φανάρια στη διασταύρωση στη Ραφήνα….στη Ραφήνα έχω φωτιές από εκεί πέρα,….τι είναι αυτό στο Ν. Βουτζά, χεστήκαμε. Ο παππούς θα πεθάνει εκεί μέσα, μαλάκα είναι να πεθάνει ο παππούς….θέλω τροχαία στη διασταύρωση για Ραφήνα».

Σε άλλο σημείο της εισαγγελικής διάταξης αναφέρεται ο εξής διάλογος που είχαν όργανα του Πυροσβεστικού Σώματος με αξιωματικό της υπηρεσίας του 199. Συγκεκριμένα, στην εισαγγελική διάταξη αναφέρονται τα εξής:

Μόνο δε προκειμένου να καταδειχθεί εμφατικά η στάση ευτυχώς ορισμένων οργάνων του Π. Σ παρατίθεται και η συνομιλία του αξιωματικού του Π.Σ. με τον αξιωματικό υπηρεσίας του “199” όταν είπε χαρακτηριστικά για τους κινδυνεύοντες στην περιοχή της Κινέτας: «Τώρα να καούν για να βάλουν μυαλό ρε φίλε….Ναι μπορεί να έχουμε 50 νεκρούς για πλάκα για τον κάθε β@@@@ τώρα….Τα όρνια να μείνουν εκεί» υπογραμμίζουν οι εισαγγελείς.

Επίσης, στην εισαγγελική διάταξη παρατίθενται και άλλα παρόμοια περιστατικά και συγκεκριμένα:

– Στις 18:13 μ.μ μία οικογένεια που βρίσκεται στο σπίτι της στο Νέο Βουτζά επικοινωνεί με το 199 την ώρα που η αυλή τους φλέγεται και το αυτοκίνητό τους έχει καεί: Μέλη οικογένειας τηλεφωνούν στο 199 και λένε στον τηλεφωνητή – χειριστή: «Γύρω γύρω τώρα καίγονται όλα, έχουν καεί όλα εμείς είμαστε μέσα, έχει πολύ καπνό… χάλασε το αυτοκίνητό μας, κάηκε, τί λέτε τώρα;…». Η απάντηση που δίνει ο χειριστής – τηλεφωνητής στους συγκεκριμένους πολίτες είναι: «Σιγά σιγά προς την παραλία δεν μπορείτε να πάτε; Έχετε αυτοκίνητο;» Τότε μία γυναίκα ακούγεται να του απαντά: «Όχι ρε παιδιά αφού έχω μωρό 13 μηνών και πόσο θα αναπνεύσει λίγο, δεν ξέρω, κάντε κάτι».

– Δυο λεπτά αργότερα χειριστής – τηλεφωνητής «αντί να προβεί στην αποστολή δυνάμεων για τη διάσωση των κινδυνευόντων στην ως άνω οικεία διαβιβάζει το συμβάν στο ΚΕΠΠ αναφέροντας του: «ο Δήμος δεν μπορεί να βάλει ένα αυτοκίνητο για να βοηθήσει, τα δικά μας σβήνουν». Το ΚΕΠΠ του απαντά: «Ναι παιδιά όμως δεν γίνεται όλοι εσείς να παίρνετε μόνο το δικό μου τηλέφωνο, έχει και δίπλα τρία τέσσερα εδώ πέρα» και συνεχίζοντας αναφέρει: «αυτή η κυρία δεν γίνεται να πάρει τηλεφωνώ το 100 να πάει ένα περιπολικό; Αυτά που είπε σε εσένα δεν μπορούσε να τα πει στο 100;».

– Στις 18:57 μ.μ πολίτης από το Μάτι επικοινωνεί με το 199 ενημερώνοντας τους για τον κίνδυνο που αντιμετώπιζαν τρεις γυναίκες καθώς έξω από το σπίτι τους καίγονταν δέντρα. Ο πολίτης ζήτησε βοήθεια για τη διάσωση και μεταφορά των γυναικών σε ασφαλή περιοχή και ο τηλεφωνητής – χειριστής του απάντησε: «Ντάξει ….πάρα πολλά περιστατικά όμως που είναι έτσι αντίστοιχα με τα δικά σας και κατασκηνώσεις…. προσπαθούμε να εκκενώσουμε και γίνεται χαμός» και «να σας πω, πάρτε και το 100 την αστυνομία αν μπορούν να κάνουν και αυτοί μεταφορά».

Οι εισαγγελείς αναφέρουν στη διάταξή τους πως η λειτουργία της συγκεκριμένης υπηρεσίας έφτασε στο μέγιστο της απόδοσης στις 19:17 της 23ης Ιουλίου και μετά από αυτό το χρονικό σημείο αυτή «κατέστη ανενεργή καθώς δεν ήταν έτοιμη και ικανή να διαχειριστεί τα περιστατικά αποτελεσματικά άλλα ούτε καν στοιχειωδώς».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα