Σύμφωνα με στοιχεία τιμοληψίας σε αλυσίδες σουπερμάρκετ οι τιμές στα βασικά τρόφιμα αυξήθηκαν το τελευταίο οκτάμηνο σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και κατά 29%.
Μπορεί ο πληθωρισμός στην Ελλάδα να δείχνει αποκλιμάκωση τον Απρίλιο στο 2,7% από 3,1% τον Μάρτιο ωστόσο όπως φαίνεται οι τιμές στα τρόφιμα δεν ακολουθούν καθοδική πορεία.

Σταθερά στο +2% καταγράφει τον πληθωρισμό των τροφίμων στην Ελλάδα η Eurostat από 2,1% τον Μάρτιο κάτι το οποίο αποτυπώνεται και στο καλάθι των καταναλωτών που παραμένει με ελάχιστα προϊόντα όταν πηγαίνουν στα σουπερμάρκετ.

«Η εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας οδήγησε πολλά προϊόντα στο να επιστρέψουν στην αρχική τους τιμή. Από εκεί που ήταν σε καλύτερες τιμές ήδη από τον Ιανουάριο καταγράφου αυξήσεις όπως για παράδειγμα τα ζυμαρικά» μας επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος Απόστολος Ραυτόπουλος.
Αυξήσεις 30% το τελευταίο 8μηνο
Σύμφωνα με στοιχεία τιμοληψίας του Flash σε αλυσίδες σουπερμάρκετ οι τιμές στα βασικά τρόφιμα αυξήθηκαν το τελευταίο οκτάμηνο σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και κατά 29%.

«Κάποιοι προμηθευτές σε ορισμένες συσκευασίες ή σε ορισμένες ποσότητες κάνουν ανατιμήσεις αυτό μοιραία περνάει και στο ράφι Τα σουπερμάρκετ όμως κάνουν ότι μπορούν είτε με προωθητικές ενέργειες είτε με απορρόφηση αυξήσεων να προσφέρουν στους καταναλωτές προϊόντα με σταθερή τιμή» μας αναφέρει ο γενικός διευθυντής Ένωσης Σουπερμάρκετ Απόστολος Πεταλάς.
«Με βάση στοιχεία της Eurostat για τον Απρίλιο ως ΙΝ.ΚΑ. δηλώνουμε ότι δεν είναι αληθή. Βλέπουμε τις τιμές να μην είναι σταθερές αλλά να αυξάνονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων όπως το ελαιόλαδο που κανονικά θα έπρεπε να πωλείται στα 8,5 ευρώ αλλά η τιμή του είναι 10,11 και 12 ευρώ. Άρα το ελαιόλαδο είναι ένας παράγοντας που δεν ακούει την αγορά. Παράλληλα σε όσπρια, ρύζι και ζυμαρικά οι τιμές είναι αυξημένες το ίδιο και σε φρούτα και λαχανικά. Άρα καταλαβαίνουμε ότι η ακρίβεια, η κερδοσκοπία και η αισχροκέρδεια καλά κρατούν παρά τις προσδοκίες και τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνηση ότι αποκλιμακώνεται» μας αναφέρει ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτή Γιώργος Λεχουρίτης.
Πιο πικρή από ποτέ η σοκολάτα
Ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις που ξεπερνούν το 90% καταγράφονται για το ίδιο διάστημα και στις σοκολάτες:

«Υπάρχει μια σειρά προϊόντων που λόγω τις κλιματικής κρίσης κυρίως έχει τα τελευταία δύο χρόνια συνεχόμενες ανατιμήσεις και αυτό βεβαίως αποτυπώνεται σταδιακά και στο ράφι. Άρα αυτό είναι ένα πρόβλημα ανεπάρκειας προϊόντος και πολύ μεγάλης ζήτησης που συνεχίζεται» συμπληρώνει ο Απόστολος Πεταλάς.
Μικρότερες αλλά όχι αμελητέες είναι οι ανατιμήσεις σε κάποια απορρυπαντικά αλλά και σε ορισμένα είδη προσωπικής φροντίδας και βρεφικές πάνες καθώς ξεπερνούν ακόμα και το 12%.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου Ανάπτυξης πάντως η τροπολογία για την παράταση του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους στα τρόφιμα έως τις 30 Ιουνίου έχει ήδη κατατεθεί και προβλέπει και την παράταση των μέτρων για το καλάθι του νοικοκυριού έως τις 31 Οκτωβρίου αλλά και την υποχρεωτική ανακοίνωση των ανατιμήσεων των τιμών των οπωροκηπευτικών και την απαγόρευση προσφορών και εκπτώσεων σε προϊόντα που είχαν ανατιμηθεί τους προηγούμενους τρεις μήνες.
flash.gr