29 Μαρτίου 2024 / 2:17 πμ
29 Μαρτίου 2024 / 2:17 πμ

Σε κατήφορο υποβάθμισης η ΕΛΛΑΚΤΩΡ

από fimotro

Μια από τις χειρότερες περιπτώσεις ξένων επενδύσεων

Σε πορεία υποβάθμισης κινείται πλέον η κάποτε ισχυρότερη ελληνική κατασκευαστική εταιρεία, ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Εξελίσσεται ως  μια από τις χειρότερες περιπτώσεις ξένων επενδύσεων καθώς ελέγχεται από ολλανδική οικογένεια, γνωστή για κερδοσκοπικά παιχνίδια στο παρελθόν σε άλλες χώρες.

Στους εννέα περίπου μήνες που διοικούν την εταιρεία συνεργάτες του Ολλανδού έχουν καταργήσει κάθε σύστημα ελέγχου και διαχείρισης, προφανώς για να μην αφήνουν ενοχλητικά ίχνη  οι επιλογές τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι το προηγμένο σύστημα χρονικού προγραμματισμού κατασκευαστικών έργων PRIMAVERA που είχε εγκατασταθεί και το οποίο χρησιμοποιούν πολλές μεγάλες εταιρείες διεθνώς, δεν δουλεύει. Το αρμόδιο τμήμα διαλύθηκε, δεν θέλουν έλεγχο!

Επίσης στην θυγατρική ΑΚΤΩΡ καταργήθηκε το σύστημα υποβολής μηνιαίων εκθέσεων ανά έργο που ήταν αναγκαίο προκειμένου η διοίκηση να παρακολουθεί στενά την εξέλιξη των έργων.  Ο πάνσοφος, όπως αποκαλούν σκωπτικά οι εργαζόμενοι τον πρόεδρο της ΑΚΤΩΡ Χρ. Παναγιωτόπουλο, τα ξέρει όλα δεν χρειάζεται βοηθήματα.

Επίσης δεν θέλουν καινοτομίες όπως το σύστημα «Project transition» που διαθέτουν μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες του πολιτισμένου κόσμου  και το οποίο επιτρέπει μετά την ανάληψη ενός έργου, η ομάδα που κατάφερε να το πάρει, το παραδίδει στο επιτελείο που θα το εκτελέσει και εξηγεί γιατί το έργο αυτό μπορεί να εκτελεστεί με κέρδος. Από την διαδικασία αυτή προκύπτει αν το έργο έχει υπό κοστολογηθεί στην προσφορά ή όχι και λαμβάνονται από την αρχή τα αναγκαία μέτρα για περιορισμό ή και εξάλειψη της ζημιάς αν πράγματι το έργο είναι προβληματικό. Τα στελέχη που ασχολούνταν με τα θέματα αυτά είναι χωρίς αντικείμενο και οι περισσότεροι αναζητούν εργασία. Κατάργησαν ουσιαστικά και το τμήμα που ασχολούνταν με τις οικονομικές διεκδικήσεις της εταιρείας στα διάφορα έργα που είχε εκτελέσει.

Δεν πρέπει να είναι τυχαίο ότι διάστημα αυτό η διοίκηση της εταιρείας δεν κατάφερε να πάρει κανένα νέο έργο και απλώς διεκπεραιώνονται όσα είχαν προωθηθεί από τις προηγούμενες διοικήσεις. Η σημερινή διοίκηση έχασε ακόμα και τα αντιπλημμυρικά έργα που είχε αναθέσει επειγόντως το δημόσιο.

Η αδιαφορία για την ουσιαστική δουλειά, έχει προκαλέσει εκτός από ενθουσιασμό των ανταγωνιστών, έντονο προβληματισμό για τις πραγματικές επιδιώξεις του ολλανδού μετόχου Χένρι Χόλτερμαν. Κι αυτό επειδή ο ίδιος στα παρελθόν είναι βάλει και βγάλει την οικογενειακή κατασκευαστική εταιρεία από το Χρηματιστήριο, σε βάρος κάθε φορά των μικρομετόχων.

Σύμφωνα με κύκλους που παρακολουθούν στενά την κατασκευαστική αγορά, η υποβάθμιση του ανώτερου διοικητικού δυναμικού  που στην πλειοψηφία του είναι άσχετοι από μεγάλα έργα, δεν ήταν τυχαία επιλογή. Ήδη καλλιεργούν την παράδοξη άποψη ότι δεν έχει σημασία το ύψος των ανεκτέλεστων έργων της εταιρείας (!), αλλά αυτό που είναι σημαντικό είναι η κερδοφορία. Και ως υπόδειγμα κερδοφόρας δραστηριότητας προκρίνονται τα ιδιωτικά κατασκευαστικά έργα. Η λογική αυτή ίσως εξηγεί την απαξίωση πολλών σημαντικών τμημάτων, ενδεχομένως όμως εντάσσεται σε ευρύτερη στρατηγική διάλυσης της μεγάλης κατασκευαστικής εταιρείας…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα