25 Απριλίου 2024
25 Απριλίου 2024

Σχέδια για επέκταση Αττικής Οδού μέχρι το κέντρο της Αθήνας

από fimotro

Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικές Διαδρομές Βασίλης Χαλκιάς κατέθεσε νέα πρόταση για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού από το βήμα της εσπερίδας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) με θέμα τις Αστικές Μεταφορές στην Αττική.

Στις επεκτάσεις συμπεριλαμβάνεται η Πετρούπολη αλλά και το κέντρο της πόληςμέσω της Πανεπιστημιούπολης ως την Ούλωφ Πάλμε και μένουν εκτός το Λαύριοκαι κυρίως η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης που αντιμετωπίζεται όμως ως αυτόνομο και βιώσιμο έργο.

Υπενθυμίζεται ότι η συζήτηση για τις επεκτάσεις ξεκίνησε το 2001, όταν παραδόθηκε το πρώτο τμήμα του αστικού αυτοκινητόδρομου. Ενώ η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης φτάνει προς την ολοκλήρωσή της το 2024, αναζωπυρώνεται η συζήτηση για τις επεκτάσεις.

Ο κ. Χαλκιάς έκανε λόγο για έργα μικρής κλίμακας, τα οποία δεν θα μπορούσαν να «ζήσουν» από μόνα τους ακόμα κι αν είχαν διόδια.

Συγκεκριμένα, στην πρόταση του κάνει λόγο για επεκτάσεις και βελτιώσεις εντός του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου. Αυτές είναι η νέα ράμπα εξόδου στον ανισόπεδο κόμβο Μεταμόρφωσης, η αναβάθμιση σε 4 από 3 λωρίδες του κεντρικού τμήματος (πλην δηλαδή της Περιφερειακής Υμηττού) και οι ανισόπεδες αναστροφές στους ανισόπεδους κόμβους Λεονταρίου και Παλλήνης.

Επίσης, περιλαμβάνει συμπληρώσεις της Αττικής Οδού με την επέκταση της λεωφόρου Κύμης, τη σύνδεση με το κέντρο της πόλης κατεβαίνοντας μέσα από την Πανεπιστημιούπολη ως το σημείο που πέφτει στην Ούλωφ Πάλμε, τη σύνδεση με την Πετρούπολη (όπου διυλιστήρια και ναυπηγεία δημιουργούν μεγάλη ζήτηση). Ακόμη, τη σύνδεση με τη Ραφήνα και τη Βόρεια Πύλη του αεροδρομίου Αθηνών και τέλος τη σύνδεση με το Ελληνικό μέσω της σήραγγας Αργυρούπολης.

Πρόκειται για ένα πακέτο προτάσεων προσαρμοσμένο στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται βάσει μιας σειράς εξελίξεων. Η μεγάλη ανάπλαση στο Ελληνικό, η αναβίωση δραστηριοτήτων στα δυτικά του νομού Αττικής χάρη και στην ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά, η εντυπωσιακή αύξηση του τουρισμού και της επιβατικής κίνησης στις βασικές «πύλες» της πόλης (αεροδρόμιο και λιμάνια) είναι μερικές από αυτές.

Όσο για την πολυσυζητημένη Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης, η οποία και θα ενώνει τον Καρέα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, δίνοντας λύση στο καθημερινό κυκλοφοριακό πρόβλημα, αυτή αν και μέχρι σήμερα φιγουράριζε ανάμεσα στις σίγουρες επεκτάσεις, δεν περιλαμβάνεται στην προτεινόμενη λύση. Αυτό διότι θεωρείται ότι η διώροφη σήραγγα μπορεί να είναι μόνη της βιώσιμη, είτε με διόδια, είτε με πληρωμές διαθεσιμότητας, είτε κι ως δημόσιο έργο. Σημειώνεται ότι οι εκτιμήσεις ανάγουν τη μέση ημερήσια κυκλοφορία σε 40.000 οχήματα.

Σήμερα, στην Αττική Οδό σημειώνονται -ημερησίως- 225.000 διελεύσεις. Από το 2004 μέχρι το 2009 ο αυτοκινητόδρομος κατέγραφε 310.000 διελεύσεις ημερησίως, αλλά το 2010 μειώθηκαν κατά 38% στις 196.000.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα