Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις του Fimotro.gr στο Google News


Με ένα «κλικ» θα εξαφανιστούν τουλάχιστον 6,6 εκατομμύρια επισκέψεις που πραγματοποιούν ετησίως οι πολίτες σε δημαρχεία και ΚΕΠ αναζητώντας βασικά πιστοποιητικά.

Ο λόγος για την ψηφιοποίηση των δημοτολογικών και ληξιαρχικών πράξεων, δηλαδή μιας σειράς εγγράφων, όπως πιστοποιητικά γέννησης, οικογενειακής κατάστασης και ιθαγένειας. Πρόκειται για ένα μεγάλο βήμα εκσυγχρονισμού που συμβάλλει σημαντικά στην καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, εξ ου και οι ηγεσίες των υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης απέσπασαν τα εύσημα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των λεπτομερειών της δράσης σε χθεσινή τηλεδιάσκεψη.

Η δυνατότητα online έκδοσης των πράξεων ενεργοποιήθηκε σταδιακά από χθες μέσω της κεντρικής πύλης gov.gr,, ξεκινώντας με τα πιστοποιητικά γέννησης, οικογενειακής κατάστασης και ιθαγένειας και θα ακολουθήσουν σύντομα τα πιστοποιητικά εγγυτέρων συγγενών, ληξιαρχικές πράξεις γάμου, συμφώνου συμβίωσης, γέννησης και θανάτου. Κομβικό σημείο είναι η λειτουργία του «ψηφιακού αποθετηρίου», στο οποίο ο κάθε Ελληνας πολίτης θα μπορεί πια να βρίσκει τα αιτήματα τα οποία έχει υποβάλει προς τη Δημόσια Διοίκηση. Παράλληλα ενοποιούνται τα πιστοποιητικά που εκδίδουν δημοτικές υπηρεσίες και οι βεβαιώσεις που παρέχει η ηλεκτρονική πύλη «Ερμής», θέτοντας τέλος στην άτυπη διάκριση μεταξύ των δύο τύπων εγγράφων, η οποία προκαλούσε προβλήματα στους πολίτες.

Ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε την όλη διαδικασία ως πολύ σημαντική τομή που θα αναβαθμίσει την ασφάλεια των πιστοποιητικών, καθώς προβλέπει ψηφιακή σφραγίδα, μοναδικό αριθμό, κωδικό με τη μορφή μωσαϊκού (QR code) και μηχανισμό επαλήθευσης. «Αποδεικνύεται με αυτόν τον τρόπο ότι μέσα από αυτήν τη διυπουργική συνεργασία το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μπορεί με τη συνεχή συνεργασία του καθ’ ύλην αρμόδιου υπουργείου να βελτιώνει έμπρακτα την καθημερινότητα των πολιτών», τόνισε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε:

«Θέλω να συγχαρώ και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αλλά και το υπουργείο Εσωτερικών για την άψογη συνεργασία τους για να μπορέσουμε να προσφέρουμε στους Ελληνες πολίτες αυτή την πολύ σημαντική υπηρεσία, καθώς το υπουργείο Εσωτερικών διέθεσε προς το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ένα από τα τέσσερα σημαντικά μητρώα, το μητρώο πολιτών. Νομίζω ότι αποδεικνύεται με αυτόν τον τρόπο ότι μέσα από αυτήν τη διυπουργική συνεργασία το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μπορεί με τη συνεχή συνεργασία του καθ’ ύλην αρμόδιου υπουργείου να βελτιώνει έμπρακτα την καθημερινότητα των πολιτών».

Η ψηφιοποίηση δημοτολογικών και ληξιαρχικών πράξεων θα εκτυλιχθεί σε τρεις φάσεις, ανά δέκα ημέρες, και θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουνίου. Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει ηλεκτρονική έκδοση πιστοποιητικών γεννήσεως, ιθαγένειας και οικογενειακής κατάστασης, καλύπτοντας πλήρως τις περιορισμένες υπηρεσίες που παρέχει σήμερα ο «Ερμής». Στη δεύτερη φάση θα ενταχθεί στο gov.gr η έκδοση ληξιαρχικών πράξεων γέννησης, γάμου και συμφώνου συμβίωσης. Στην τρίτη φάση θα ενσωματωθούν στην e-πύλη το πιστοποιητικό εγγυτέρων συγγενών και η ληξιαρχική πράξη θανάτου.

Η απόφαση για μεταφορά δημοτολογικών και ληξιαρχικών πράξεων στο gov.gr σηματοδοτεί τη δημιουργία της ηλεκτρονικής θυρίδας του πολίτη, όπου θα αποθηκεύονται τα ψηφιακά πιστοποιητικά κάθε αιτούντα. Δρομολογείται δε η ψηφιοποίηση και άλλων εγγράφων, όπως οι άδειες γάμου (θρησκευτικού και πολιτικού) και βάπτισης, σε συνεργασία με τις Μητροπόλεις. Το gov.gr ήδη προσφέρει περισσότερες από 530 υπηρεσίες, ανάμεσά τους τη δυνατότητα έκδοσης υπεύθυνων δηλώσεων και εξουσιοδοτήσεων.

Από την πλευρά του ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος τόνισε ότι «δώσαμε αμέσως τη δυνατότητα πρόσβασης στο Μητρώο Πολιτών από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας του Δημοσίου κι έτσι κατέστη δυνατό το σύνολο των δεδομένων που περιλαμβάνονται στο μητρώο πολιτών, δηλαδή η οικογενειακή κατάσταση, βάπτιση, γέννηση, γάμος, θάνατος, οικογενειακή μερίδα, τόπος κατοικίας, όλα τα βασικά χαρακτηριστικά να μπορούν να είναι στη διάθεση των υπολοίπων φορέων του Δημοσίου και του Κέντρου Διαλειτουργικότητας». Ανέφερε δε χαρακτηριστικά ότι «μόνο το κόστος για τα πιστοποιητικά που αφορούν την οικογενειακή κατάσταση είναι 1 εκατομμύριο ευρώ για το Ελληνικό Δημόσιο». Επίσης, πρόσθεσε ότι «είμαστε έτοιμοι να σας παρουσιάσουμε σε 10 περίπου ημέρες την ηλεκτρονική πλατφόρμα για την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού, που ετοιμάζεται η διασύνδεση των προξενείων όλου του κόσμου με το μητρώο των πολιτών, ώστε οι ομογενείς να μην ταλαιπωρούνται και να καταχωρούνται από το εξωτερικό τα βασικά γεγονότα ζωής που είναι μεταβολές ληξιαρχικών πράξεων».

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης παρουσίασε και ανέπτυξε στον πρωθυπουργό όλες τις διαδικασίες της νέας ψηφιακής παροχής προς τους πολίτες, που, όπως ανέφερε, είναι προϊόν καλής συνεργασίας με το υπουργείο Εσωτερικών. Παράλληλα εξέδωσε σε πραγματικό χρόνο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και ενημέρωσε τον Κυριάκο Μητσοτάκη για τον τρόπο με τον οποίο οι νέες υπηρεσίες που προσφέρονται βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών.

Στην τηλεδιάσκεψη έλαβαν μέρος ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος, ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Αυτοδιοίκησης και Εκλογών Θεόδωρος Λιβάνιος, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών Γιώργος Γεωργαντάς, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου, Ακης Σκέρτσος και ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα