Power pass: Η υποβολή φορολογικής δήλωσης μπλοκάρει τις αιτήσεις

από fimotro

Γιατί χιλιάδες αιτήσεις από τις 17 Ιουνίου και μετά ακυρώθηκαν ξαφνικά

Ενα απίστευτο αλαλούμ επικρατεί αυτή τη στιγμή με την επιδότηση ηλεκτρικού ρεύματος. Εκατοντάδες χιλιάδες αιτήσεις για την είσπραξη της επιδότησης, οι οποίες υποβλήθηκαν από τις 17 Ιουνίου μέχρι σήμερα στην πλατφόρμα vouchers.gov.gr/powerpass ακυρώθηκαν ξαφνικά, από τη στιγμή που οι φορολογούμενοι υπέβαλαν τις φετινές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων!

Το πληροφοριακό σύστημα «διάβασε» την υποβολή των φετινών δηλώσεων ως αλλαγή κατάστασης της δηλωθείσας κύριας κατοικίας και αυτόματα ακύρωσε τις υποβληθείσες αιτήσεις, καλώντας τους φορολογουμένους να τις επανυποβάλουν!

Power Pass και εμπλοκή…

Ηδη οι λογιστές δημοσιοποίησαν το πρόβλημα μέσω της διαδικτυακής πύλης taxheaven.gr, επισημαίνοντας ότι: «Δικαιούχοι που υπέβαλαν την αίτηση για το power pass, η οποία βρισκόταν ήδη στο στάδιο της εκκαθάρισης, υπέβαλαν μεταγενέστερα τη φορολογική δήλωση του Φ.Ε. 2021 χωρίς καμία αλλαγή στην κατοικία τους σε σύγκριση με το φορολογικό έτος 2020. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η κατάσταση της αίτησης στην πλατφόρμα του power pass να μεταβληθεί από “υπό εκκαθάριση” σε “εκκρεμεί υποβολή”. Το μήνυμα που εμφανίζει η πλατφόρμα, χωρίς να έχει γίνει καμία τροποποίηση ως προς τα στοιχεία της κατοικίας, είναι το εξής: “Τα στοιχεία κύριας κατοικίας έχουν τροποποιηθεί με αποτέλεσμα η κατάσταση της αίτησής σας να αλλάξει και να εκκρεμεί η υποβολή της. Παρακαλώ, επιβεβαιώστε τα στοιχεία της αίτησής σας και προχωρήστε στην υποβολή της χρησιμοποιώντας το κουμπί υποβολή αίτησης”».

Καμπανάκι

Το απίστευτο αυτό κομφούζιο θα έχει ως αποτέλεσμα όσοι δεν εντοπίσουν εγκαίρως την εν λόγω αστοχία να χάσουν την επιδότηση. Υπενθυμίζεται ότι προϋπόθεση για την υποβολή της αίτησης είσπραξης της επιδότησης ρεύματος (power pass) δεν είναι να έχει υποβληθεί η φετινή δήλωση φορολογίας εισοδήματος, αλλά αρκεί να έχει υποβληθεί μέχρι την 1η-5-2022 η περσινή φορολογική δήλωση. Ως εκ τούτου, η πρώτη λύση που πρέπει να εξετάσουν άμεσα τα συναρμόδια υπουργεία είναι η παρέμβαση στο πληροφοριακό σύστημα που επεξεργάζεται τις αιτήσεις για το power pass, προκειμένου να αντιμετωπιστεί άμεσα η «αστοχία» και χιλιάδες αιτήσεις που ακυρώθηκαν να επανέλθουν στην πρότερη κατάσταση («υπό εκκαθάριση»).

Power Pass και Λύσεις

Εφόσον όμως αυτό δεν είναι τεχνικά εφικτό, θα πρέπει να επιλεγεί μία από τις παρακάτω εναλλακτικές λύσεις:

1 Η επανυποβολή των αιτήσεων για την είσπραξη της επιδότησης από εκατοντάδες χιλιάδες φορολογουμένους που ήδη υπέβαλαν τις φορολογικές δηλώσεις και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ακυρωθούν οι αιτήσεις τους για το power pass. Ταυτόχρονα, πρέπει να «παγώσει» η διαδικασία υποβολής εκατοντάδων χιλιάδων φετινών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος τουλάχιστον μέχρι τις 5 Ιουλίου, που λήγει η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων για την επιδότηση, ώστε μέχρι τότε όλοι οι δικαιούχοι φορολογούμενοι να έχουν προλάβει να υποβάλουν τις αιτήσεις τους και να κατοχυρώσουν το δικαίωμα είσπραξης της επιδότησης. Η λύση αυτή όμως δεν ενδείκνυται, καθώς το βάρος της υλοποίησής της θα πέσει εξ ολοκλήρου και κατά κύριο λόγο στους λογιστές-φοροτεχνικούς. Μια τέτοια τακτική ωστόσο θα έχει ως άμεση συνέπεια τη σημαντική επιβράδυνση του ρυθμού υποβολής των φετινών φορολογικών δηλώσεων και θα οδηγήσει αναγκαστικά το υπουργείο Οικονομικών στην απόφαση να παρατείνει εκ νέου την προθεσμία υποβολής τους ακόμη και μέχρι τα τέλη Αυγούστου.

2 Η παράταση της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων για την επιδότηση του ρεύματος (για το power pass) μέχρι τις 29 Ιουλίου 2022, ημερομηνία στην οποία λήγουν και οι προθεσμίες για την υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων και για την πληρωμή της πρώτης δόσης του φόρου εισοδήματος. Σε μια τέτοια περίπτωση θα υπάρχει χρονικό περιθώριο για την υποβολή όλων των αιτήσεων. Βεβαίως, θα χρειαστεί ενδεχομένως να δοθεί και μια νέα παράταση στις προθεσμίες για τις δηλώσεις και την πληρωμή της πρώτης δόσης του φόρου εισοδήματος μέχρι τις 5 ή τις 12 Αυγούστου 2022.

Οδηγίες… εκτός χρόνου και τόπου

Πάντως, η ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης δεν φάνηκε να έχει αντιληφθεί την έκταση του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί, αν κρίνει κανείς από την ανακοίνωση που εξέδωσε. Ούτε λίγο ούτε πολύ, η ηγεσία του υπουργείου κάνει λόγο μόνο για περιπτώσεις φορολογουμένων που χρειάστηκε να υποβάλουν εκ νέου την αίτηση για το power pass επειδή άλλαξαν τη διεύθυνση κατοικίας τους στη φορολογική δήλωση και έκαναν εκ νέου ταυτοποίηση στο power pass! Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναφέρονται τα εξής:

«Αναφορικά με δυσλειτουργίες που αναφέρεται ότι παρατηρήθηκαν στη λειτουργία της πλατφόρμας power pass, από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης διευκρινίζεται ότι:

Πολίτες οι οποίοι υπέβαλαν τη δήλωση για το power pass και ακολούθως τη φορολογική τους δήλωση χρειάστηκε να υποβάλουν εκ νέου τη δήλωση του power pass μόνο στις περιπτώσεις που άλλαξαν τη διεύθυνση κατοικίας τους στη φορολογική δήλωση και έκαναν εκ νέου ταυτοποίηση στο power pass.

Οπως τονίζεται στις οδηγίες προς τους πολίτες, η αλλαγή διεύθυνσης πρέπει να προηγηθεί της αίτησης για το power pass και πραγματοποιείται στην πλατφόρμα https://www1.aade.gr/saadeapps3/powerpass/katoikia».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα