29 Μαρτίου 2024 / 5:28 μμ
29 Μαρτίου 2024 / 5:28 μμ

Ποιές επιχειρήσεις άντεξαν στην κρίση του Covid-19

από fimotro

Αναμφισβήτητα η οικονομική κρίση που επέφερε η πανδημία του COVID 19, δεν είχε τις ίδιες οικονομικές επιπτώσεις για όλους. Ο δημόσιος τομέας και οι συνταξιούχοι δεν επηρεάστηκαν καθόλου από την πανδημία, αφού τα εισοδήματα τους δεν υπέστησαν καμια μεταβολή και παρέμειναν σταθερά.

Γράφει ο Γιάννης Αντωνιάδης

Οικονομολόγος

Αντιθέτως ο προερχόμενος από την 10ετη χρηματοοικονομική κρίση “πολύπαθος”  ιδιωτικός τομέας, καλουνταν τώρα για μία ακόμα φορά να αντετωπίσει μια τεραστίου μεγέθους και ύφεσης οικονομική κρίση.

Είναι όμως οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης ίδιες σε όλους τους κλάδους της οικονομίας;

Μήπως γιά ορισμένους κλάδους και επιχειρήσεις η οικονομική κρίση του κορονοιου αποτελεί επιχειρηματική ευκαιρία;

Υπάρχουν κλάδοι και επιχειρήσεις οι οποιοι όχι μόνο “συγκράτησαν δυνάμεις”, αλλά και αύξησαν την εμπορική τους δραστηριότητα και τα κέρδη τους.

Οι υπηρεσίες courier, oι εγχώριες βιοτεχνίες και βιομηχανίες παραγωγής αντισηπτικών και άλλων ειδών ατομικής προστασίας όπως π.χ μάσκες και  την πρώτη κυρίως περίοδο της πανδημίας (Φεβρουάριο έως Μαιο) τα φαρμακεία, ταχυφαγεια και συνοικιακά παντοπωλεία με κατ ‘οίκον διανομή καθώς  και τα super market έζησαν και ζουν στιγμές (εμπορικής) δόξας.

Την παραπάνω διαπίστωση – ιδίως σ’ ότι αφορά το οργανωμένο λιανεμπόριο – έρχεται να επιβεβαιώσει έρευνα της εταιρείας Nielsen και αφορά το λιανεμπόριο την πρώτη περίοδο της πανδημίας. Έτσι στην προ κορονοιού εποχή (μέχρι τις 23 Φεβρουαρίου) τα  ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα στο σύνολο τους παρουσίαζαν μια συγκρατημένη αύξηση της τάξεως του 1,8%, με την αύξηση να εκτοξεύεται στο 24,1%.

Την μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασαν οι κατηγορίες που αφορούν τα προϊόντα οικιακής χρήσης καθώς και τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και προστασίας.

Ένας κλάδος που γνώρισε κατακόρυφη αύξηση είναι και ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ο αριθμός των ψηφιακών χρηστών υπερδιπλασιάστηκε τον Απρίλιο του 2020 σε σχέση με το 2019, η καταναλωτική δαπάνη μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων αυξήθηκε έως και 170% εβδομαδιαίως και τα έσοδα του ηλεκτρονικού εμπορίου εξαπλασιάστηκαν τον Μάρτιο – Απριλιο, όπως διαπίστωσε σε έκθεση του ο ΣΕΒ.

Αντιθέτως ο τουρισμός, η εστίαση, οι ιδιωτικές υπηρεσίες υγείας, η αγορά αυτοκινήτων, οι κατασκευές, η ιδιωτική παιδεία, η ψυχαγωγία είναι μερικά από τα πεδία που η πανδημία έχει σαρώσει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα