16 Απριλίου 2024 / 3:49 μμ
16 Απριλίου 2024 / 3:49 μμ

Παγκόσμια επιτυχία η σειρά το “Παιχνίδι του Καλαμαριού”

από fimotro

Ακόμα κι αν δεν την έχετε παρακολουθήσει ή δεν έχετε δει τα σχετικά memes που κατακλύζουν το διαδίκτυο, πιθανότατα έχετε ακούσει κάποιον να συζητά για τη σειρά – φαινόμενο του Netflix με τον ιδιαίτερο τίτλο, «Το Παιχνίδι του Καλαμαριού» (Squid Game).

Όλοι μιλούν για το βίαιο θρίλερ που έχει γίνει τεράστια επιτυχία από τότε που προβλήθηκε στο Netflix πριν από μερικές εβδομάδες. Στην πραγματικότητα, η κορεάτικη σειρά – με επίκεντρο ένα βάναυσο παιχνίδι επιβίωσης – βρίσκεται πολύ κοντά στο να εκθρονίσει την άλλη σειρά του Netflix που «έσπασε» ταμεία, το «Bridgerton», για να γίνει η πρωτότυπη σειρά όλων των εποχών της πλατφόρμας, με τις περισσότερες προβολές.

Ενώ το είδος της σειράς δεν είναι καθόλου νέο, οι εντυπωσιακές εικόνες της, οι χαρακτήρες που μπορείς να σχετιστείς μαζί τους, οι συγκλονιστικές ερμηνείες και η ενδελεχής ματιά πάνω στην ανθρώπινη φύση, έχουν μιλήσει στις ψυχές εκατομμυρίων θεατών σε όλο τον κόσμο.

Παγκόσμια επιτυχία για τη σειρά του Netflix

Πρόκειται να γίνει η μεγαλύτερη «μη αγγλόφωνη σειρά στον κόσμο» του Netflix, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της διάσημης πλατφόρμας, Τεντ Σαράντος.

Το Flix Patrol, ένας ιστότοπος που παρακολουθεί στατιστικά streaming για τις κορυφαίες πλατφόρμες στον κόσμο, ανέφερε ότι το «Squid Game» είναι η Νο 1 σειρά σε δεκάδες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Νότιας Κορέας.

Η Τζούλια Αλεξάντερ, αναλύτρια στρατηγικής στο Parrot Analytics, δήλωσε πως είναι σαφές ότι «Το Παιχνίδι του Καλαμαριού» γνώρισε τεράστια επιτυχία, προσθέτοντας ότι θα χρησιμοποιούσε μία λέξη για να περιγράψει πόσο μεγάλη ήταν η νίκη για το Netflix.

Όποιος δεν τα καταφέρνει στα παιχνίδια, βρίσκει τραγικό θάνατο
«Πρωτόγνωρο», είπε η Αλεξάντερ. «Υποθέτω ότι τα στελέχη γνώριζαν λόγω των ταλαντούχων ανθρώπων που χρησιμοποιούσαν και λόγω της περιοχής στην οποία το κυκλοφόρησαν, ότι αυτό θα σημείωνε επιτυχία στη Νότια Κορέα. Θα στοιχημάτιζα όμως καλά χρήματα, ότι τα στελέχη δεν είχαν ιδέα ότι αυτό επρόκειτο να γίνει παγκόσμια επιτυχία».

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι χρήστες δεν μπορούν να σταματήσουν να μιλούν για το «Το Παιχνίδι του Καλαμαριού» και ειδικά για ορισμένα παιδικά παιχνίδια του, τα οποία έχουν εμπνεύσει τη δημιουργία πολύ έξυπνων και χιουμοριστικών memes και βίντεο, αλλά και προκλήσεων, τις οποίες οι χρήστες μπορούν να κάνουν μέσω των social media. Στο TikTok, το χάσταγκ #SquidGame έχει προβληθεί πάνω από 22,8 δισεκατομμύρια φορές. Γιατί λοιπόν γίνεται τόσος χαμός και η σειρά είναι τόσο δημοφιλής;

Η υπόθεση της σειράς: Δολοφονίες σε παιδική χαρά

456 απεγνωσμένοι και ευάλωτοι διαγωνιζόμενοι, που χρειάζονται απεγνωσμένα χρήματα, λαμβάνουν μια μυστηριώδη πρόσκληση να λάβουν μέρος σε ένα παράξενο και μοιραίο παιχνίδι επιβίωσης που περιλαμβάνει πολλούς γύρους παιχνιδιών για παιδιά, με σκοπό να κερδίσουν ένα χρηματικό έπαθλο 45,6 δισεκατομμυρίων γουόν και να βγουν από τη μιζέρια τους.

Πρόκειται για συμμετέχοντες ετερόκλητης προέλευσης, που βρίσκονται κλειδωμένοι σε μια μυστική τοποθεσία και αναμετριούνται σε διάφορα παιδικά παιχνίδια. Κάθε παιχνίδι δηλαδή, είναι σαν ένα παραδοσιακό κορεάτικο παιχνίδι, όπως το «Κόκκινο φως και το Πράσινο φως», στο οποίο όμως η ήττα σημαίνει θάνατο. Ένας μόνο μπορεί να κερδίσει το τεράστιο χρηματικό έπαθλο. Ποιος θα είναι ο νικητής και ποιος είναι ο σκοπός αυτού του παιχνιδιού;

Τα παιχνίδια είναι αρκετά απλά, καθώς οι παίκτες τα έπαιζαν όταν ήταν μικροί. Και αυτή η εκπληκτική αντιπαράθεση των αθώων παιδικών παιχνιδιών με βίαιους θανάτους έχει τραβήξει τους θεατές να καθίσουν και να το δουν μανιωδώς.

Οι παίκτες προσπαθούν απεγνωσμένα να κερδίσουν σε ένα από τα παιχνίδια, υπό το άγρυπνο βλέμμα των φρουρών

«Οι άνθρωποι έλκονται από την ειρωνεία ότι οι απελπισμένοι ενήλικες διακινδυνεύουν τη ζωή τους για να κερδίσουν ένα παιδικό παιχνίδι», δήλωσε σε συνέντευξή του ο σκηνοθέτης του «Squid Game», Hwang Dong-hyuk.

«Τα παιχνίδια είναι απλά και εύκολα, έτσι ώστε οι θεατές να μπορούν να εστιάζουν περισσότερο σε κάθε χαρακτήρα και όχι σε πολύπλοκους κανόνες παιχνιδιού», πρόσθεσε.

Υπάρχει επίσης το στοιχείο της νοσταλγίας. Για παράδειγμα, η πρόκληση με την κηρήθρα Dalgona που εμφανίζεται στο τρίτο επεισόδιο, είναι αυτή που οι περισσότεροι Κορεάτες θυμούνται να παίζουν όταν ήταν παιδιά.

Στην πρόκληση αυτή, οι παίκτες πρέπει να κόψουν προσεκτικά ένα σχήμα από ένα λεπτό κομμάτι κυψέλης με μια βελόνα. Αν έχουν ένα πολύ περίπλοκο σχήμα και το γλύκισμα σπάσει, τότε χάνουν όχι μόνο το παιχνίδι, αλλά και τη ζωή τους.

Ένας Κορεάτης χρήστης έγραψε στο Twitter: «Το Παιχνίδι του Καλαμαριού» με κάνει να θέλω να φάω ξανά Dalgona [το γλύκισμα]. Έχουν περάσει 20 χρόνια… Υπάρχουν ακόμα; Δεν νομίζω ότι μπορώ να βρω ένα».

Ο πρωταγωνιστής της σειράς, προσπαθώντας να κόψει προσεκτικά το σχήμα που διάλεξε
Χαρακτήρες όπως εσύ και εγώ

Οι ειδικοί αποδίδουν επίσης την επιτυχία της σειράς, στους χαρακτήρες της, πολλοί από τους οποίους είναι περιθωριοποιημένα μέλη της κοινωνίας.

Αν και όλοι συνδέονται με τεράστια οικονομικά προβλήματα, προέρχονται από όλα τα κοινωνικά στρώματα. Ο πρωταγωνιστής, για παράδειγμα, είναι ένας άνεργος άνδρας με πρόβλημα τζόγου που παλεύει να κερδίσει τον σεβασμό από την οικογένειά του. Μέσα στο παιχνίδι, συναντά μία νεαρή Βορειοκορεάτισσα φυγά με τραγικό υπόβαθρο και έναν Πακιστανό εργάτη που κακοποιείται από τους εργοδότες του.

Ο Kim Pyeong-gang, καθηγητής παγκόσμιου πολιτιστικού περιεχομένου στο Πανεπιστήμιο Sangmyung, δήλωσε στο BBC: «Οι άνθρωποι, ειδικά η νεότερη γενιά, που τακτικά υποφέρουν από την αποξένωση και την μνησικακία στην πραγματική ζωή, φαίνεται να συμπάσχουν με τους χαρακτήρες».

Δύο εκ των πρωταγωνιστών της σειράς
Η υπερ-ανταγωνιστική φύση της κοινωνίας στη Νότια Κορέα έχει αφήσει πολλούς απογοητευμένους. Παρά τη σκληρή δουλειά, δεν είναι δυνατό για όλους να αποκτήσουν κορυφαίες θέσεις πανεπιστημίου ή καλές δουλειές.

Τα παιχνίδια της σειράς, παρόλο που είναι θανατηφόρα, παρουσιάζουν έναν εναλλακτικό κόσμο που υποτίθεται ότι βασίζεται στο fair play. Όπως χαρακτηριστικά λέει ένας φρουρός στη σειρά: «Όλοι οι συμμετέχοντες στο παιχνίδι είναι ίσοι. Δίνουμε στους ανθρώπους που έχουν υποστεί άνιση μεταχείριση και διακρίσεις στον έξω κόσμο, την τελευταία ευκαιρία να κερδίσουν έναν δίκαιο διαγωνισμό».

Κόκκινο φως, πράσινο φως

Τα δυτικά μέσα ενημέρωσης έκαναν συγκρίσεις μεταξύ του «Παιχνιδιού του Καλαμαριού» και των «Παρασίτων», της βραβευμένης με Όσκαρ κορεατικής ταινίας του 2019, η οποία εξέτασε επίσης την ανισότητα του πλούτου και την αδικία της κοινωνίας.

Αλλά στην ανατολική Ασία, οι θεατές έχουν επισημάνει πώς η σειρά παρουσιάζει ομοιότητες με την ιαπωνική ταινία του 2014, «As The Gods Will». Η ταινία επικεντρώνεται σε μαθητές γυμνασίου, αλλά ακολουθεί μια συγκρίσιμη ιστορία και ορισμένοι έχουν κατηγορήσει ακόμη και για λογοκλοπή το «Παιχνίδι του Καλαμαριού».

Για παράδειγμα, το «As The Gods Will» δείχνει επίσης το παραδοσιακό παιδικό παιχνίδι «Κόκκινο Φως, Πράσινο Φως». Σε μια από τις πιο διάσημες σκηνές από το «Παιχνίδι του Καλαμαριού», ένα γιγάντιο κορίτσι ρομπότ χρησιμοποιεί τα μάτια του ως λέιζερ για να εντοπίσει παίκτες που έχουν χάσει στο παιχνίδι. Στη συνέχεια, αυτοί σκοτώνονται.

Το παιδικό παιχνίδι «Κόκκινο Φως, Πράσινο Φως» όπως παρουσιάστηκε στη σειρά

Ωστόσο, ο σκηνοθέτης Hwang αρνήθηκε τις κατηγορίες, λέγοντας ότι «δεν υπάρχει καμία σχέση» μεταξύ των δύο και ότι οι παραλληλισμοί έγιναν μόνο λόγω του είδους της σειράς.

«Ξεκίνησα να σχεδιάζω το [Squid Game] το 2008 και άρχισα να γράφω το σενάριο το 2009… οι ομοιότητες που επισημάνθηκαν είναι καθαρά συμπτωματικές και δεν υπάρχει αντιγραφή από κανένα από τα δύο μέρη», είπε.

Σε κάθε περίπτωση, όλη η φασαρία γύρω από τη σειρά, έχει οδηγήσει σε ζήτηση για δεύτερη σεζόν. Αλλά οι θαυμαστές της ίσως πρέπει να περιμένουν πολύ καιρό για αυτό.

«Δεν έχω αναπτύξει καλά σχέδια για το Squid Game 2», είπε στο Variety. «Είναι πολύ κουραστικό και μόνο να το σκέφτομαι», ανέφερε ο δημιουργός του.

Από στόμα σε στόμα

Όπως σημειώνει ο ιστότοπος Vulture, αν και η σειρά κυκλοφόρησε στη Νότια Κορέα και σε άλλες ασιατικές χώρες, δεν υπήρξε σοβαρή ώθηση για τη διαφήμισή της στις ΗΠΑ

Αντ’ αυτού, το ιδιαίτερο concept του «ηλέκτρισε» τα social media, όπου οι χρήστες του Twitter και του TikTok, δεν σταματούν να δημοσιεύουν πράγματα σχετικά με τη σειρά.

«Ο κόσμος ακούει γι’ αυτό, ο κόσμος μιλάει γι’ αυτό, ο κόσμος το λατρεύει, και υπάρχει μια πολύ κοινωνική πτυχή σε αυτό, που βοηθά να μεγαλώσει η σειρά έξω από αυτό που κάνουμε», δήλωσε στο Vulture η επικεφαλής της παγκόσμιας τηλεόρασης του Netflix, Μπέλα Μπατζάρια.

Οι παίκτες στο Παιχνίδι του Καλαμαριού αναμετριούνται σε διάφορα παιδικά παιχνίδια
Ένας άλλος λόγος που «Το Παιχνίδι του Καλαμαριού» έχει γίνει παγκόσμιο φαινόμενο είναι η προσβασιμότητά του. Η εκπομπή γυρίζεται στα Κορεάτικα, αλλά το Netflix προσφέρει υπότιτλους σε 37 γλώσσες και μεταφράσεις σε 34 γλώσσες, επιτρέποντας σε όσους προτιμούν να μην διαβάζουν υπότιτλους να το απολαύσουν επίσης.

Αξίζει να σημειωθεί, πως ακόμη και ο τρόπος με τον οποίο έχουν γίνει οι υπότιτλοι και η μεταγλώττιση της σειράς, έχουν ανοίξει συζητήσεις στο διαδίκτυο, με μερικούς να υποστηρίζουν ότι οι μεταφράσεις χάνουν σημαντικά το νόημα.

«Δεν θέλω να ακουστώ σνομπ, αλλά μιλάω άπταιστα κορεάτικα και έβλεπα “Το Παιχνίδι του Καλαμαριού” με αγγλικούς υπότιτλους και αν δεν καταλαβαίνεις κορεάτικα, δεν είδες πραγματικά την ίδια σειρά. Η μετάφραση ήταν τόσο κακή. Ο διάλογος γράφτηκε τόσο καλά και τίποτα από αυτόν δεν διατηρήθηκε», έγραψε στο Twitter ο χρήστης Youngmi Mayer σε ένα tweet που έχει γίνει viral.

Αυξάνονται οι μη αγγλόφωνες σειρές στο Netflix

Το Netflix είχε κι άλλες μη αγγλόφωνες επιτυχίες πριν από το «Squid Game». Οι σειρές όπως το «Lupin», το οποίο είναι στα γαλλικά, και το «Money Heist» (La Casa de Papel), που είναι στα ισπανικά, υπήρξαν κορυφαίες σειρές streaming για το Netflix. Και οι δύο προσφέρουν αγγλικές μεταφράσεις.

Την ίδια στιγμή, η κορεατική ψυχαγωγία ευδοκιμεί στις ΗΠΑ και σε όλο τον κόσμο εδώ και χρόνια. Η K-pop ή αλλιώς η κορεατική ποπ μουσική, τα συγκροτήματα όπως οι BTS και οι Blackpink, έχουν τεράστιο αριθμό θαυμαστών στις ΗΠΑ και η δημοτικότητά τους συνεχίζει να αυξάνεται. Και φυσικά ταινίες όπως «Τα Παράσιτα» από τη Νότια Κορέα έχουν κυριαρχήσει στο Χόλιγουντ, καθώς κέρδισαν το Όσκαρ καλύτερης ταινίας πέρυσι. Και τώρα η κορεατική τηλεόραση έχει τη δικιά της στιγμή.

 

Ο πρωταγωνιστής του Squid Game, Λι Τζονγκ-τζε, σε σκηνή της σειράς
Όχι μόνο η ζήτηση για κορεατικά ταλέντα είναι υψηλή, αλλά το κόστος είναι επίσης συχνά χαμηλότερο, πράγμα που σημαίνει ότι το Netflix θα μπορούσε σύντομα να αφιερώσει πόρους στη δημιουργία περισσότερου περιεχομένου όπως «Το Παιχνίδι του Καλαμαριού».

Netflix: Τι θα συμβεί εάν καλέσεις τον αριθμό τηλεφώνου της σειράς

Για να συμμετέχει κανείς στο φονικό παιχνίδι, αρκεί να καλέσει έναν τηλεφωνικό αριθμό, που αναγράφεται σε μία κάρτα. Ο αριθμός, φαίνεται κανονικά στην οθόνη και αρκετοί θεατές έσπευσαν να τον σχηματίσουν στις συσκευές τους. Το θέμα είναι πως το εν λόγω νούμερο είναι πραγματικό και ανήκει σε μία γυναίκα.

Τώρα, το Netflix και η Siren Pictures Inc συνεργάζονται για να επιλύσουν το πρόβλημα «επεξεργάζοντας σκηνές με αριθμούς τηλεφώνου όπου είναι απαραίτητο».

Ο αριθμός τηλεφώνου φέρεται να εμφανίστηκε στο πρώτο επεισόδιο, καθώς αναγράφεται σε μια επαγγελματική κάρτα που παραδόθηκε στον χαρακτήρα του Lee Jung-Jae, Seong Gi-Hun, στο σταθμό του μετρό από έναν μυστηριώδη άνδρα με μαύρο κοστούμι.

Η περιβόητη κάρτα που δίνεται στους υποψήφιους παίκτες
Εκπρόσωπος του Netflix δήλωσε στην Independent: «Μαζί με την εταιρεία παραγωγής, εργαζόμαστε για να επιλύσουμε αυτό το ζήτημα, συμπεριλαμβανομένης της επεξεργασίας σκηνών με αριθμούς τηλεφώνου όπου είναι απαραίτητο».

Η φερόμενη ως ιδιοκτήτρια του τηλεφωνικού αριθμού, είπε στο κορεάτικο site Money Today, ότι έκτοτε δέχεται «ατελείωτες» κλήσεις και μηνύματα, με πολλούς να κάνουν φάρσες και άλλους να ζητούν πραγματικά να πάρουν μέρος στο παιχνίδι. Ένας μάλιστα, της ζήτησε να του φτιάξει και μια ολόσωμη φόρμα, σαν αυτές που φορούν οι φρουροί στη σειρά.

«Η κατάσταση έχει φτάσει στο σημείο οι άνθρωποι με προσεγγίζουν μέρα και νύχτα λόγω της περιέργειάς τους. Όλο αυτό εξαντλεί την μπαταρία του τηλεφώνου μου και σβήνει», είπε η γυναίκα, η οποία έχει ένα ζαχαροπλαστείο στην κομητεία Seongju. «Στην αρχή, δεν ήξερα γιατί, τότε ο φίλος μου μου είπε ότι ο αριθμός μου βγήκε [στη σειρά]».

Όπως είπε, έλαβε 4.000 κλήσεις και μηνύματα σε μία μόνο μέρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα πράγματα έχουν γίνει τόσο άσχημα που αναγκάστηκε να αρχίσει να παίρνει υπνωτικά χάπια λόγω της λήψης μηνυμάτων και κλήσεων όλες τις ώρες.

Δεν είναι όμως πρόθυμη να αλλάξει τον αριθμό της, επειδή τον χρησιμοποιεί για τη δουλειά της εδώ και 16 χρόνια και η αλλαγή του θα βλάψει την επιχείρησή της. Το Netflix και η εταιρεία παραγωγής πίσω από το Squid Game συζητούν τώρα μαζί της για να την αποζημιώσουν οικονομικά.

Netflix: Δείτε το τρέιλερ της σειράς «Το Παιχνίδι του Καλαμαριού»

«Το Παιχνίδι του Καλαμαριού», που αποτελείται από μία σεζόν με εννέα επεισόδια, ξεκίνησε να προβάλλεται στο Netflix στις 17 Σεπτεμβρίου και έγινε μια από τις δημοφιλέστερες σειρές της πλατφόρμας, μέσα σε λίγες ημέρες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα