Παγκόσμια ανησυχία για τις επιθέσεις στα τάνκερ

από fimotro

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις του Fimotro.gr στο Google News


Με τορπίλες και μαγνητικές νάρκες οι επιθέσεις

Συγκλονισμένος παρακολουθεί ο πλανήτης τις ανησυχητικές εξελίξεις στον Κόλπο του Ομάν, μετά τις φερόμενες «επιθέσεις» σε δύο τάνκερ, οι οποίες έρχονται σχεδόν ένα μήνα μετά από παρόμοια περιστατικά στην περιοχή.

Στη Μέση Ανατολή έχει σημάνει συναγερμός μετά τις ισχυρές εκρήξεις στα δύο πετρελαιοφόρα, τα οποία φέρεται να χτυπήθηκαν από τορπίλες και μαγνητικές νάρκες, όπως αναφέρουν πηγές που επικαλείται η βρετανική εφημερίδα «Daily Μail»!

Το πρώτο τάνκερ, της MT Front Altair, με σημαία «Νήσων Μάρσαλ», χτυπήθηκε από τορπίλη, ενώ το δεύτερο, το «Kokuka Courageous» (με σημαία Παναμά) φέρεται να χτυπήθηκε από μαγνητική νάρκη, σύμφωνα με ναυτιλιακό πράκτορα.

Την ίδια στιγμή, οι πληροφορίες σχετικά με την βύθιση του δεξαμενόπλοιου Front Altair είναι συγκεχυμένες.

Αυτό, διότι στην αρχή κάποια ΜΜΕ, ανάμεσά τους και το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων IRNA δημοσίευσαν ότι πετρελαιοφόρο Front Altair είχε βυθιστεί. Λίγο αργότερα, ο εκπρόσωπος της εταιρείας διέψευσε ότι το τάνκερ έχει βυθιστεί, λέγοντας ότι ακόμα επιπλέει αλλά φλέγεται.

«Υπάρχουν φωτογραφίες από ένα σκάφος διάσωσης που κάνει κύκλους γύρω από το πλοίο και το σκάφος δεν έχει βυθιστεί», δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας Πατ Άνταμσον, επικαλούμενος την πιο πρόσφατη πληροφορία που είχε λάβει λίγα λεπτά νωρίτερα από την τεχνική διαχείριση του πλοίου.

Την ίδια στιγμή, το Ιραν ανακοίνωσε ότι έχουν διασωθεί και τα 44 άτομα που βρίσκονταν στο πλήρωμα και των δύο πλοίων (21 στο Kokuka Courageous και 23 στο Front Altair).

Τι μπορεί να σημαίνει μια τέτοια επίθεση;

Πρόκειται για το δεύτερο σοβαρό περιστατικό τον τελευταίο μήνα που αφορά τη ναυτιλία κοντά στο στρατηγικό Στενό του Ορμούζ, μέσω του οποίου περνάει τουλάχιστον το ένα πέμπτο του παγκόσμιου πετρελαίου.

Τον περασμένο Μάιο, τέσσερα δεξαμενόπλοια επλήγησαν από εκρηκτικές συσκευές κοντά σε λιμένα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Μια έκθεση που παρουσίασαν από κοινού τα ΗΑΕ, η Σαουδική Αραβία και η Νορβηγία την περασμένη εβδομάδα στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι είχαν τοποθετηθεί εκεί από δύτες, χωρίς ωστόσο να επιρρίπτουν κάποια ευθύνη σε καμία χώρα.

Αλλά σε αυτό το περιστατικό η ζημιά ήταν μικρή, δεν υπήρχαν πυρκαγιές και κανείς δεν εκκενώθηκε. Αυτό είναι πολύ πιο σοβαρό.

Αυτή τη φορά και τα δύο δεξαμενόπλοια βρίσκονταν εν κινήσει, σύμφωνα με όσα αναφέρει μέσα από την ιστοσελίδα του BBC ο συντάκτης ασφαλείας, Φρανκ Γκάρντνερ. Τα πλοία, συνεχίζει, εξέρχονταν από τον Κόλπο του Ομάν.

Αυτό είναι κάτι που προκαλεί πολλά ερωτηματικά αναφορικά με το τι θα μπορούσε να προκαλέσει τόση ζημιά που χρειάστηκε να εκκενωθεί το πλήρωμα. Το Ιράν δήλωσε ότι είναι ύποπτο ότι το περιστατικό αυτό συνέβη ακριβώς την περίοδο που φιλοξενούσε τον πρωθυπουργό της Ιαπωνίας, Σίνζο Άμπε.

Γιατί «τρομάζει» τόσο πολύ η υπόθεση;

Ο κόλπος του Ομάν βρίσκεται στο ένα άκρο του στρατηγικού στενού Hormuz. Ένα τέτοιο περιστατικό, προκαλεί φόβο, διότι θα αυξήσει περαιτέρω την ένταση σε μια ζωτικής σημασίας ναυτιλιακή λωρίδα, μέσω της οποίας περνούν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια πετρελαίου.

Στις αρχές Μαίου, οι ΗΠΑ έστειλαν ένα αεροπλανοφόρο και βομβαρδιστικά B-52, ως απάντηση σε σχέδιο, που λέγεται ότι οργάνωσαν δυνάμεις που υποστηρίζονται από το Ιράν και είχαν στόχο να επιτεθούν στις δυνάμεις των ΗΠΑ στην περιοχή.

Όλα αυτά τη στιγμή που ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τράμπ, διατηρεί μια πολύ σκληρή γραμμή προς το Ιράν, κατηγορώντας ως μια αποσταθεροποιητική δύναμη στη Μέση Ανατολή.

Το Ιράν απάντησε σκληρά, απορρίπτοντας τους χαρακτηρισμούς και κατηγορώντας τις ΗΠΑ για επιθετική συμπεριφορά.

Τέτοιου είδους εντάσεις παρουσίασαν αξιοσημείωτη αύξηση μετά τις επιθέσεις των ορυχείων της 12ης Μαΐου στα ΗΑΕ.

Τα ΗΑΕ έκαναν λόγο για δράση κάποιου, ο οποίος λειτουργεί για λογαριασμό κάποιας κυβέρνησης. Οι ΗΠΑ έδειξαν την κυβέρνηση του Ιράν, μια κατηγορία που η Τεχεράνη και πάλι τη αρνήθηκε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα