Οι πιο συμφέρουσες τιμές της αγοράς στον e-καταναλωτή

από fimotro

Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη δωρεάν

Η εφαρμογή e-καταναλωτής αποτελεί βασικό εργαλείο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας. Η συμβολή της στους παραπάνω στόχους κρίνεται καθοριστική, ειδικά κατά τους επόμενους μήνες, που το καλάθι της νοικοκυράς αναμένεται να πάρει… φωτιά, εξαιτίας των ανατιμήσεων.

Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά στο… μέτωπο της ακρίβειας, μέσω του app, ο πολίτης μπορεί να ενημερωθεί για το κόστος των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ, καθώς και γι’ αυτό των καυσίμων που πωλούνται στα βενζινάδικα. Η εφαρμογή τού παρέχει τη δυνατότητα να εντοπίσει τις επιχειρήσεις, με τις πιο συμφέρουσες τιμές, που τον εξυπηρετούν (π.χ. είναι κοντά στο σπίτι του, στην εργασία του κ.ο.κ.).

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο πολίτης αποκτά καλύτερο έλεγχο των οικονομικών του σ’ αυτές τις δύο βασικές κατηγορίες εξόδων (ψώνια σούπερ μάρκετ και καύσιμα), βασικό ζητούμενο στην παρούσα χρονική συγκυρία, καθώς, όπως επισήμανε, προσφάτως, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνις Γεωργιάδης, σε τηλεοπτική εκπομπή, οι επόμενοι 2 με 3 μήνες θα είναι δύσκολοι στον τομέα της ακρίβειας. Ο ίδιος πρόσθεσε πως στο υπουργείο αναζητούν τρόπους για να ανακουφίσουν το αναπόφευκτο πληθωριστικό κύμα.

Υπενθυμίζεται πως την περασμένη Δευτέρα η ηγεσία του ΥΠΑΝ είχε τηλεδιάσκεψη με εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ για την αντιμετώπιση των ανατιμήσεων σε βασικά προϊόντα. Οι δύο πλευρές ανανέωσαν το ραντεβού, για τις αρχές της επόμενης εβδομάδας, προκειμένου να συζητήσουν τις εξελίξεις γύρω από το ζήτημα (ανακοινώσεις ΕΛΣΤΑΤ για πληθωρισμό-δείκτης τιμών καταναλωτή κ.λπ.).

 Αισχροκέρδεια

Από εκεί και πέρα -όπως προαναφέρθηκε- το e-καταναλωτής είναι ένα εργαλείο που μπορεί να φανεί χρήσιμο και για την καταπολέμηση της αισχροκέρδειας. Παρακολουθώντας την πορεία που καταγράφει η τιμή των αγαθών, καθώς το app τηρεί ιστορικό, ο χρήστης της εφαρμογής μπορεί να καταγγείλει, στη γραμμή του καταναλωτή (1520), πιθανά κρούσματα αισχροκέρδειας που θα υποπέσουν στην αντίληψή του.

Για την ώρα, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, υπάρχουν ορισμένες καταγγελίες για αισχροκέρδεια, ειδικά για μάσκες αυξημένης προστασίας τύπου FFP2 και KN95. Ωστόσο, αυτές οι καταγγελίες αφορούν σε καταστήματα λιανικής πώλησης εκτός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (π.χ. φαρμακεία, e-shops κ.λπ.), δεν σχετίζονται δηλαδή με την εφαρμογή. «Σε όλες τις περιπτώσεις όπου παρουσιάστηκαν φαινόμενα αισχροκέρδειας έχουν πραγματοποιηθεί έλεγχοι, οι οποίοι θα οδηγήσουν, πολύ σύντομα, στην επιβολή υψηλών προστίμων», όπως τόνισαν πηγές από την αρμόδια Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή (ΓΓΕΠΚ).

Σημειώνεται πως βάσει νόμου (4876/2021), εφόσον υφίσταται άμεσος κίνδυνος διασποράς της Covid-19, και πάντως όχι πέραν της 31ης.3.2022, απαγορεύεται η συνομολόγηση ή η λήψη περιουσιακών ωφελημάτων που αφορούν στην πώληση οποιουδήποτε προϊόντος ή υπηρεσίας που είναι απαραίτητα για την υγεία, τη διατροφή, τη διαβίωση, τη μετακίνηση και την ασφάλεια του καταναλωτή, ιδίως, φαρμακευτικών προϊόντων, τεστ ανίχνευσης ιού ή οποιουδήποτε άλλου ισοδύναμου μέτρου, μέσων ατομικής προστασίας και προσωπικής υγιεινής, όπως χειρουργικών μασκών, αντισηπτικών υγρών και άλλων υλικών απολύμανσης, εφόσον τα ωφελήματα αυτά υπερβαίνουν την αξία της παροχής της υπηρεσίας ή του προϊόντος τόσο, ώστε το μικτό περιθώριο κέρδους να είναι μεγαλύτερο του αντίστοιχου περιθωρίου προ της 1ης Σεπτεμβρίου 2020, για τα παραπάνω προϊόντα και υπηρεσίες.

Με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων μπορεί να επιβληθεί εις βάρος οποιουδήποτε παραβαίνει την παραπάνω οδηγία (περί μικτού κέρδους) πρόστιμο από 1.000 έως 1 εκατ. ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης.

 Προφίλ εφαρμογής

Το e-καταναλωτής είναι διαθέσιμο, δωρεάν, σε χρήστες λογισμικού Android και iOS. Ενημερώνεται καθημερινά, περιλαμβάνοντας τις τιμές 1.400 προϊόντων, από 13 αλυσίδες σούπερ μάρκετ, που διαθέτουν 2.400 καταστήματα σε όλη τη χώρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.» της Κυριακής, πάνω από 155.000 έχουν κατεβάσει το συγκεκριμένο app, ενώ σε 82.000 ανέρχονται οι ενεργοί χρήστες τον μήνα. Η μεγαλύτερη επισκεψιμότητα αφορά σε προϊόντα σούπερ μάρκετ.

Η εφαρμογή αναμένεται να εμπλουτιστεί με περισσότερα προϊόντα, ενώ, παράλληλα, επιδιώκεται ο συγχρονισμός της με τα ηλεκτρονικά καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, προκειμένου να υπάρχουν αμεσότερη ενημέρωση του καταναλωτή σχετικά με τις τιμές των προϊόντων και η δυνατότητα σύγκρισης καλαθιών προϊόντων σε πραγματικό χρόνο.

«Επιπρόσθετα, διερευνούμε τη δυνατότητα να επεκτείνουμε το πεδίο της εφαρμογής και σε άλλες λιανικές αγορές (π.χ. καταστήματα ηλεκτρονικών αγαθών) και, φυσικά, την ενσωμάτωση τιμών προϊόντων που πωλούνται στις λαϊκές αγορές», σημείωσαν αρμόδια στελέχη.​​

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα