25 Απριλίου 2024
25 Απριλίου 2024

Να αλλάξει την ατζέντα από την Συμφωνία θέλει ο Τσίπρας με την Εξεταστική

από fimotro

Αυτός είναι ο πραγματικός λόγος που ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ζητά διερεύνηση για τις δημοσκοπήσεις

Δεν βολεύει τον ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά τον Τσίπρα η ειδησεογραφία για τα εθνικά θέματα

Τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για να ερευνήσει τα κριτήρια με τα οποία δόθηκαν χρήματα στα ΜΜΕ για την κάλυψη των αναγκών της ενημερωτικής καμπάνιας για τον κορονοϊό, αλλά και τις εξελίξεις με την εταιρία Opinion Poll, ζήτησε χθες ο ΣΥΡΙΖΑ, προχωρώντας σε άλλη μια κίνηση αντιπερισπασμού.

Ο ΣΥΡΙΖΑ «ξαναπαίζει» το έργο των δήθεν στημένων δημοσκοπήσεων, προσπαθώντας να αξιοποιήσει, έστω και πρόσκαιρα, το γεγονός ότι σε μία άλλη ευρωπαϊκή χώρα, ένας πρωθυπουργός θα ελεγχθεί για το αν χρησιμοποίησε κονδύλια του κράτους για δημοσκοπήσεις που τον ευνοούσαν.

Ο κ. Τσίπρας προέβη σε αυτήν την πολλαπλώς αμφιλεγόμενη κίνηση για δύο λόγους:

  1. Διότι έπρεπε, με όποιον τρόπο, να αφαιρέσει από την ατζέντα της καθημερινότητας τη συζήτηση για την ελληνογαλλική συμφωνία. Η απόφαση Τσίπρα να καταψηφίσει στη Βουλή και να «σπάσει» το εθνικό μέτωπο κάνει πολύ μεγάλη ζημιά στον ΣΥΡΙΖΑ.
  2. Για να προλάβει, μέσω της αμφισβήτησης και της απαξίωσης, το επόμενο κύμα των δημοσκοπήσεων.

Εξηγήσεις

Πριν από τις καταγγελίες, ο ΣΥΡΙΖΑ οφείλει να εξηγήσει στην κοινή γνώμη -που δεν τρώει «κουτόχορτο», όπως νομίζουν στην Κουμουνδούρου- γιατί δεν έθεσε θέμα για τις δημοσκοπήσεις του Σεπτεμβρίου που έδειχναν μια μικρή κάμψη για την κυβέρνηση, αλλά αποφάσισε τώρα να «ξαναπαίξει» το έργο των «στημένων» δημοσκοπήσεων. Ρητορικό το ερώτημα.

Από το ρεπορτάζ προκύπτει ότι η απόφαση να ζητήσει Εξεταστική για τις δημοσκοπήσεις τριγυρνά εδώ και μήνες στους διαδρόμους της Κουμουνδούρου, αλλά και στα υπογεγραμμένα άρθρα στον φιλικό προς τον ΣΥΡΙΖΑ Τύπο. Οσο η διαφορά κυμαινόταν στις 13, 14, 15 ποσοστιαίες μονάδες, γνωστοί αρθρογράφοι, φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ, πρότειναν να τεθεί θεσμικά το θέμα της διενέργειας των μετρήσεων κ.λπ., ενώ στενοί συνεργάτες του Αλέξη Τσίπρα έφερναν και ξανάφερναν το ζήτημα, κυρίως για να μην αναγκαστούν να ξεκινήσει εσωτερικά η συζήτηση που θέλει η εσωκομματική αντιπολίτευση περί ευθυνών των τριών συνεχόμενων εκλογικών ηττών, που το σύστημα Τσίπρα συνεχώς και επιμελώς αποφεύγει.

Οταν μετά το δύσκολο καλοκαίρι και τις πυρκαγιές σε Αττική και Εύβοια, αλλά και τη μη υπουργοποίηση Αποστολάκη, οι δημοσκοπήσεις έδειξαν κάμψη για την κυβέρνηση (έστω και χωρίς να την καρπώνεται η αξιωματική αντιπολίτευση), δόθηκε σήμα να σταματήσει η απαξίωση των δημοσκοπήσεων και να «παίξει» το σενάριο «ξηλώνεται το πουλόβερ της κυβέρνησης, επόμενο βήμα η ανάκαμψη για τον ΣΥΡΙΖΑ».

Χωρίς πρόθεση ψήφου

Το πράγμα είχε ήδη φανεί όταν η «Αυγή» προανήγγειλε δημοσκόπηση και ανατροπές, αλλά τελικά δημοσίευσε μέτρηση της εταιρίας Palmoς Analysis χωρίς την πρόθεση ψήφου. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες που δεν διαψεύστηκαν έλεγαν ότι η εταιρία μέτρησε τη διαφορά υπέρ της Ν.Δ. 2 και πλέον ποσοστιαίες  μονάδες περισσότερο από την προηγούμενη μέτρηση.

Αλλες πληροφορίες λένε ότι στην Κουμουνδούρου πληροφορήθηκαν από τους δημοσκόπους με τους οποίους συνεργάζονται ότι η ελληνογαλλική συμφωνία και τα μέτρα στην οικονομία είναι πολύ πιθανό να ενισχύσουν την εικόνα της κυβέρνησης σε σχέση με τον Σεπτέμβριο. Και επειδή όλοι αντιλαμβάνονται ότι νέο άνοιγμα της «ψαλίδας» θα είναι μεγάλο κτύπημα για τον κ. Τσίπρα και θα ανοίξει νέο κύκλο εσωστρέφειας στον ΣΥΡΙΖΑ, αντιλαμβάνονται και την ανάγκη της άγαρμπης αντίδρασης τύπου προεκλογικής περιόδου… 2019.

Τότε που ο Πάνος Σκουρλέτης έδινε συνέντευξη στη «Νέα Σελίδα» για να πει ότι «υπάρχουν δημοσκοπήσεις στα χέρια των κομμάτων, χωρίς να δημοσιοποιούνται, και οι οποίες δίνουν μια διαφορετική εικόνα από αυτήν που μας παρουσιάζουν τα ΜΜΕ». Εφόσον βεβαίως είχε αποτύχει το σχέδιο να κλείσουν κανάλια και εφημερίδες τα οποία δεν μπορούσαν να θέσουν υπό τον έλεγχό τους, να δημιουργήσουν τη δική τους διαπλοκή με ψεύτικες εγγυητικές και αδιαφανείς συμφωνίες κάτω από το τραπέζι με οικονομικά συμφέροντα, να μοιράσουν δημόσια έργα σε ημέτερους που μετά προδόθηκαν, έχασαν λεφτά και άρχισαν να διαμαρτύρονται…

Ηταν η προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να αμφισβητήσει το σύνολο των δημοσκοπήσεων που έδειχναν μεγάλη διαφορά υπέρ της Νέας Δημοκρατίας. Ηταν η προσπάθεια που συμπεριελάμβανε μέχρι και δημοσκοπήσεις από την εταιρία Vox Pop που είχε «στηθεί» στο πόδι, οι οποίες δημοσιεύονταν κατά συρροή στα ΜΜΕ του ΣΥΡΙΖΑ και έδειχναν  διαφορά 2%-2,5%, όταν όλες οι άλλες μετρήσεις κατέγραφαν διαφορά περίπου ίδια με αυτήν που τελικά και επιβεβαιώθηκε στις εκλογές.

Η απόφαση…

Από το ρεπορτάζ επίσης προκύπτει ότι αυτή η κίνηση -που προαναγγέλθηκε από τον εκπρόσωπο Τύπου Νάσο Ηλιόπουλο με τη φράση «τα καλύτερα έρχονται»- δεν αποτελεί προϊόν των συνεδριάσεων του Πολιτικού Κέντρου ή του Πολιτικού Συμβουλίου του ΣΥΡΙΖΑ, που προηγήθηκαν. Ελήφθη στον στενό κύκλο των συνεργατών του κ. Τσίπρα, ίσως επειδή κάποιοι αν συμμετείχαν στις συζητήσεις δεν θα συμφωνούσαν.

Οπως ο πρώην υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, ο οποίος στη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Εποχή» τον Αύγουστο, απαντώντας για τις δημοσκοπήσεις, έλεγε ότι «η σημαντικότερη αιτία για τη σημερινή εικόνα του ΣΥΡΙΖΑ είναι η κρίση φυσιογνωμίας και η έλλειψη πολιτικού σχεδίου για τη δημοκρατική ανατροπή, ζητήματα που έστω καθυστερημένα προσπάθησε να αντιμετωπίσει η Πανελλαδική Συνδιάσκεψη».

Ή όπως ο ευρωβουλευτής Στέλιος Κούλογλου, ο οποίος σε εκείνο το άρθρο του στο tvxs.gr, που παραλίγο να του στοιχίσει την απομάκρυνσή του από την Ευρωομάδα του ΣYΡIZA, έγραφε για τις δημοσκοπήσεις: «Κακά νέα για την αντιπολίτευση. Είναι ίσως επίσης για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού δικομματισμού, από τη φθορά της κυβέρνησης και την καταστροφική της διαχείριση δεν ευνοείται η αντιπολίτευση, και δη η αξιωματική. Η Ν.Δ. χάνει μέσα στο καλοκαίρι δύο μονάδες στην πρόθεση ψήφου, αλλά η διαφορά παραμένει γύρω στις 10 μονάδες και ο ΣΥΡΙΖΑ έχει στατιστικά ασήμαντα κέρδη, του 0,5%. Με μικρές διαφορές, στα ίδια ποσοστά κινούνται και έρευνες από εταιρίες που ούτε παιχνίδια παίζουν ούτε η ηγεσία της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα αποκαλούσε “εχθρικές’”» και σημείωνε: «Σύμφωνα και με άλλες σε βάθος μετρήσεις, η αξιωματική αντιπολίτευση υποφέρει από σειρά προβλημάτων. Δεν έχει σαφές πολιτικό και προγραμματικό στίγμα, συχνά εκπέμπει αντιφατικά μηνύματα και δεν έχει ανανεώσει το πολιτικό της προσωπικό: το αποτέλεσμα να μη διευκρινίζει ούτε πώς, ούτε με ποια ηγετική ομάδα φιλοδοξεί να κυβερνήσει. Και ο πρόεδρός του, παρά την πολύ υψηλότερη προσωπική ακτινοβολία από αυτήν του κόμματος, έχει και τα δύο τελευταία χρόνια σπαταλήσει μέρος του πολιτικού του κεφαλαίου».

Σκοπιμότητα

Με τη χθεσινή του κίνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει, για άλλη μία φορά, σκοπό το θόρυβο και το αποδεικνύει αυτό το  tweet του κ. Τσίπρα χθες το απόγευμα, στο οποίο έγραφε: «Καταθέσαμε πρόταση εξεταστικής επιτροπής για να διερευνηθούν όλες οι περιπτώσεις χειραγώγησης της κοινής γνώμης με σπατάλη δημοσίου χρήματος. Από Λίστα Πέτσα ως εταιρίες δημοσκοπήσεων που ιδιοκτήτες χρηματοδοτούνται από το Δημόσιο. Η Ν.Δ. έχει την πλειοψηφία. Ομως θα το αντέξει;».

Σκοπός, λοιπόν, για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι το αίτημα να πάει στην Ολομέλεια και όταν απορριφθεί από την πλειοψηφία, ως άλλη μια πιστολιά στον αέρα, ο κ. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ να φωνάζουν ότι η κυβέρνηση δεν θέλει τον έλεγχο, δεν θέλει τη διαφάνεια κ.λπ.

Το πρόβλημα για τον κ. Τσίπρα είναι ότι η Opinion τού σήμερα δεν είναι η Vox Pop του 2019. Αυτό που δείχνει η Opinion δεν είναι κόντρα σε αυτό που δείχνουν όλες οι δημοσκοπήσεις, «που δεν παίζουν παιχνίδια», όπως παραδέχεται και ο κ. Κούλογλου.

Πρόβλημα είναι επίσης το γεγονός ότι η περίφημη Λίστα Πέτσα, τα χρήματα, δηλαδή, που δόθηκαν για να προωθηθούν τα μηνύματα υπέρ των εμβολίων και κατά του κορονοϊού, περιλαμβάνει και ΜΜΕ που χαρακτηρίζονται από φιλικά ως και σφόδρα προσκείμενα στον ΣΥΡΙΖΑ και το σύστημα Τσίπρα.

Περί κριτηρίων

Ολα αυτά είναι πραγματικότητα, αλλά δεν εμποδίζουν τον ΣΥΡΙΖΑ να προτείνει στην ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή «να εξεταστούν τα κριτήρια βάσει των οποίων δόθηκαν περί τα 42 εκατ. ευρώ σε ΜΜΕ, η αποτυχημένη εμβολιαστική καμπάνια του υπουργείου Υγείας, η χρηματοδότηση της Enterprise Greece για τη διεθνή καμπάνια προβολής της κυβέρνησης, καθώς και η χρηματοδότηση με δημόσιο χρήμα του ιδιοκτήτη της δημοσκοπικής εταιρίας Opinion Poll, τα αποτελέσματα της οποίας έχει αρνηθεί να ελέγξει η πλειοψηφία στο πλαίσιο της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής».

Ερώτημα που δήθεν γίνεται επιτακτικό «μετά το σκάνδαλο διαφθοράς που ξέσπασε στην Αυστρία»…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα