Μητσοτάκης για παιδεία: Ό,τι δεν μπορεί να αλλάζει παραλύει

από fimotro

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις του Fimotro.gr στο Google News


«Χθες η Ελλάδα υπέγραψε την πρώτη στην ιστορία της συμφωνία για καθορισμό Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης. Σε συνεργασία με την Ιταλία ορίστηκαν οι θαλάσσιες περιοχές που θα μπορεί να αξιοποιεί κάθε χώρα. Και με οδηγό τόσο το διεθνές δίκαιο όσο και το δίκαιο της Θάλασσας αναγνωρίστηκε με τον πιο επίσημο τρόπο ότι τα νησιωτικά εδάφη έχουν κυριαρχικά δικαιώματα όπως και τα χερσαία. Είναι πολύ σημαντικό για την εθνική στρατηγική της χώρας μας» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στη Βουλή στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου παιδείας και Θρησκευμάτων: «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».

«Η συμφωνία αποτελεί υπόδειγμα συνεννόησης μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας που αντιμετωπίζει μια εκκρεμότητα 40 ετών. Αποτελεί ταυτόχρονα και ένα διεθνές γεγονός που καθιστά σαφείς κανόνες στη θάλασσα της Μεσογείου και εγγράφεται ως ιστορικό, πολιτικό και νομικό δεδομένο για ολόκληρη την περιοχή» επισήμανε ο πρωθυπουργός.

«Με τη γειτονική Ιταλία πετύχαμε τα νερά που μας ενώνουν να τα κάνουμε ήρεμα νερά. Μια εστία ειρήνης και συνεργασίας για το κοινό συμφέρον. Τέτοιες διμερείς συνθήκες εύχομαι να βρουν γόνιμη συνέχεια και μεταξύ άλλων κρατών της περιοχής», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

Επισήμανε ότι η εξέλιξη αυτή δεν ήρθε τυχαία, ήταν αποτέλεσμα συστηματικής και αθόρυβης δουλειάς και αποδεικνύει ότι η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να έχει εθνική αυτοπεποίθηση γιατί έχει πάντα μαζί της το εθνικό δίκαιο.

«Η Ελλάδα έχει τη γνώση και την περηφάνια και τη δύναμη να υπερασπίζεται τα δικαιώματά της όποτε πρέπει, όπου πρέπει και όπως πρέπει» σημείωσε.

Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την ομιλία του για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, ευχαριστώντας τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους φοιτητές και τους γονείς τους που κράτησαν ζωντανή τη μάθηση μέσα στην υγειονομική καταιγίδα. «Ό,τι δεν μπορεί να αλλάζει παραλύει» τόνισε.

«Στη διάρκεια της κρίσης ο κόσμος της γνώσης στην Ελλάδα έδειξε πρωτοφανή προσαρμοστικότητα στις έκτακτες συνθήκες. Διδασκόμενοι αλλά κυρίως διδάσκοντες έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους. Για να κάνουν πράξη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση» σημείωσε ο πρωθυπουργός.

«Η πανδημία δημιούργησε μια παρακαταθήκη γνώσης αλλά και γνωστικού αντικειμένου πάνω στην οποία πρέπει να χτίσουμε για να δυναμώσουμε κι άλλο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είτε μιλάμε για τη συμπληρωματική επιμόρφωση μαθητών και φοιτητών είτε μιλάμε για την ουσιαστική επιμόρφωση των δασκάλων και των καθηγητών», είπε.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι η πανδημία απέδειξε ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικό κράτος χωρίς οι αποφάσεις να εδράζονται στην επιστημονική γνώση. «Αλλά δεν υπάρχουν και υπεύθυνοι πολίτες δίχως γνώση και ανοιχτό μυαλό» είπε και προσέθεσε: «Και όλα αυτά τα προσφέρει ένα σύστημα εκπαίδευσης σύγχρονο, ανοιχτό σε όλους. Ένα σύστημα εκπαίδευσης το οποίο θα δίνει εξίσου μεγάλο βάρος στις θετικές επιστήμες αλλά και στις ανθρωπιστικές σπουδές. Ένα σύστημα εκπαίδευσης υψηλών προσδοκιών αλλά και υψηλών απαιτήσεων».

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις σημαντικές καινοτομίες που εισάγει το νομοσχέδιο. Μάλιστα ανέφερε ότι τα παιδιά που θα ξεκινήσουν το 2020 το σχολείο, θα το ολοκληρώσουν το 2032.

Γι’ αυτό αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην ανάπτυξη θεματικών δεξιοτήτων ανά ηλικία, εξυπηρετεί τους σταθμούς του νομοσχεδίου. Ανάμεσά τους ο αλληλοσεβασμός, ο εθελοντισμός, οι βασικές αρχές δημόσιας υγείας, αλλά και γνωστικά αντικείμενα όπως η επιχειρηματικότητα, η ρομποτική, οι νέες τεχνολογίες, η τεχνητή νοημοσύνη.

«Σκοπός μας δεν είναι μόνο να διαμορφώσουμε παιδιά που θα έχουν πρόσβαση και γνώση και κατοχή της γνώμης, αλλά και να διαμορφώσουμε υπεύθυνους ανθρώπους της εποχής τους, που αλλάζει. Δεύτερο παράθυρο στην πρόοδο είναι η γνωριμία με ξένες γλώσσες από μικρή ηλικία». Μάλιστα αναφέρθηκε στην κριτική που ακούστηκε για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών κάνοντας λόγο για ανυπόστατα επιχειρήματα. «Να σοβαρευτούμε», σημείωσε με νόημα, επικαλούμενος επιστημονικά στοιχεία.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο πρωθυπουργός στην ικανότητα των παιδιών να αφομοιώνουν πολλές γλώσσες. Μάλιστα υπεραμύνθηκε της επιλογής για την εκμάθηση αγγλικών, ενώ ανέφερε ότι η μη δυνατότητα πρόσβασης σε ξένη γλώσσα έχει ταξικά χαρακτηριστικά. «Έχουμε υποχρέωση στα παιδιά να τους δίνουμε τα ερεθίσματα νωρίτερα», τόνισε. Μιλώντας για το νομοσχέδιο έκανε λόγο για σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.

Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, το σχολείο θα πρέπει να μην περιορίζεται στη μετάδοση μόνο γνώσεων, αλλά και ήθους. Ένα σχολείο που διδάσκει δικαιώματα και υποχρεώσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, θεωρεί ότι πρέπει να υπάρξει μηχανισμός αξιολόγησης.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, που δέχθηκαν έντονη κριτική από τον ΣΥΡΙΖΑ, που τα χαρακτήρισε «καρκίνωμα». Διαβάζοντας ένα απόσπασμα από τον αριστερό Δημήτρη Γληνό, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι τα Πειραματικά σχολεία ήταν ένας ιμάντας που έδινε τη δυνατότητα κυρίως σε παιδιά από φτωχές οικογένειες, που δεν είχαν τότε και σήμερα τη δυνατότητα, να αναζητήσουν καταφύγιο και να αναζητήσουν σχολεία που θα στηρίζουν τις δεξιότητές τους.

Για τα πανεπιστήμια ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι οι μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει, προστίθενται η τόνωση της εξωστρέφειας, οι όροι για τις μεταγραφές, αλλά και η διαδικασία ανάδειξης των πρυτανικών αρχών.

Οι πρυτάνεις θα εκλέγονται για μία θητεία, ενώ θα περιλαμβάνονται σε ενιαίο ψηφοδέλτιο και η εκλογή τους θα γίνεται με ηλεκτρονική ψηφοφορία.

Στις μεταγραφές καθιερώνεται ένα πρόσθετο ακαδημαϊκό κριτήριο. Για να μεταφερθεί ένας φοιτητής από ένα τμήμα σε ένα άλλο, θα πρέπει η βαθμολογία του να μην υστερεί πολύ από το τμήμα που θα τον αποδεχθεί. Ο κ. Μητσοτάκης παραδέχθηκε ότι υπήρξε προβληματισμός στο συγκεκριμένο ζήτημα, ενώ επικαλέστηκε συζητήσεις του με καθηγητές, που υποστηρίζουν ότι τα παιδιά που μεταγράφονται από τμήματα με ουσιωδώς λιγότερα μόρια, έχουν δυσκολία να παρακολουθήσουν τις απαιτήσεις, χωρίς να συνυπολογιστούν τα οικονομικά προβλήματα.

Η κυβέρνηση θέλει να στηρίξει αφενός τις οικογένειες, αλλά και τα πανεπιστήμια της περιφέρειας. Μάλιστα απάντησε και στην κριτική του κ. Κουτσούμπα, για τις φοιτητικές εστίες, διερωτώμενος γιατί είναι κακό να συμβαίνει κάτι τέτοιο με ΣΔΙΤ, προκειμένου να παρέχουν στους φοιτητές τους τη δυνατότητα δωρεάν διαμονής, κυρίως στα παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αντέξουν το κόστος μακριά από τον τόπο διαμονής.

Επίσης, το νομοσχέδιο ενισχύει την εξωστρέφεια των πανεπιστημίων, που μπορούν πλέον να ιδρύουν ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα, χωρίς προηγούμενη έγκριση από το υπουργείο Παιδείας. Άλλωστε, στόχος της κυβέρνησης είναι να γίνει η Ελλάδα εκπαιδευτικό κέντρο στην ανατολική Μεσόγειο, με ξένους φοιτητές που θα έρχονται στη χώρα και θα πληρώνουν τα προγράμματα σπουδών.

Εντύπωση προκάλεσε η αναφορά του πρωθυπουργού σε μια σειρά από εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, από την περίοδο του Ελευθερίου Βενιζέλου, την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του Γεωργίου Παπανδρέου, τον νόμο πλαίσιο επί ΠΑΣΟΚ, το 1982, αλλά και τον νόμο Διαμαντοπούλου, που υπερψηφίστηκε και από τη Νέα Δημοκρατία, όταν ο ίδιος ήταν αρμόδιος τομεάρχης.

«Θα ήθελα πραγματικά να δω τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να έρχεται σε αυτό το βήμα και αντί να ασκεί μόνο κριτική -καλοδεχούμενη και προφανώς έχουμε διαφορετικές ματιές- να πει “ναι, υπάρχουν 3-4 σημεία που μπορούμε να συμφωνήσουμε»,ανέφερε.

Μάλιστα άφησε αιχμές ότι ο κ. Τσίπρας επιλέγει να μιλά διαφορετικές ώρες, ωστόσο επιφυλάχθηκε να ακούσει την ομιλία του, εάν υπάρχει διάθεση για ενότητα για την επόμενη γενιά.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του με αποσπάσματα του Δελμούζου, που θεωρούσε ότι το σχολείο βρίσκεται μακριά από κάθε διαπάλη, ο κ. Μητσοτάκης κάλεσε τους βουλευτές να υπερψηφίσουν το νομοσχέδιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα