Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις του Fimotro.gr στο Google News


Από την Παρασκευή το απόγευμα θα δροσίσει

Ηλιοφάνεια με λίγες νεφώσεις, αυξημένες τις θερμές ώρες της ημέρας στα βόρεια ηπειρωτικά, με τοπικούς όμβρους στα βόρεια κυρίως ορεινά, τοπικές καταιγίδες στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη και πολύ υψηλές θερμοκρασίες στα κεντρικά, δυτικά και βόρεια ηπειρωτικά τμήματα περιμένουμε την Πέμπτη 4 Ιουλίου 2019.

Ο καιρός δεν αστειεύεται και ένα σφοδρό κύμα καύσωνα έχει ξεκινήσει να χτυπά την Ελλάδα. Στο «κόκκινο» ο υδράργυρος που θα αγγίξει αύριο τους 40 βαθμούς Κελσίου.  Αναλυτικότερα, η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 21 έως 38 βαθμούς στη Βόρεια Ελλάδα, 22 έως 38 βαθμούς στην Κεντρική και Νότια Ελλάδα (στη Θεσσαλία έως τους 40-41 βαθμούς Κελσίου), 20 έως 39 βαθμούς στη Δυτική Ελλάδα (στη Δυτική Στερεά τοπικά 40-41 βαθμούς Κελσίου), 23 έως 33 βαθμούς στις Κυκλάδες και την Κρήτη, 23 έως 36 βαθμούς στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα.

Οι άνεμοι θα πνέουν στο Βόρειο και Κεντρικό Αιγαίο από βόρειες διευθύνσεις μέτριοι 4-5 μποφόρ και τοπικά ισχυροί 6 μποφόρ, στο Νότιο Αιγαίο από δυτικές διευθύνσεις μέτριοι 4-5 μποφόρ και βαθμιαία στο Καρπάθιο ισχυροί 6 μποφόρ, ενώ στο Ιόνιο από μεταβλητές διευθύνσεις ασθενείς και πρόσκαιρα τις απογευματινές ώρες από βορειοδυτικές διευθύνσεις σχεδόν μέτριοι 4 μποφόρ.

Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού

Μακεδονία, Θράκη
Καιρός: Αρχικά γενικά αίθριος, όμως από το μεσημέρι βαθμιαία θα αναπτυχθούν νεφώσεις και θα εκδηλωθούν τοπικοί όμβροι και στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη κυρίως το απόγευμα, σποραδικές καταιγίδες
Άνεμοι: Mεταβλητοί 3 με 4 και στα ανατολικά μέχρι το μεσημέρι βορειοανατολικοί έως 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 22 έως 39 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία η ελάχιστη 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Νησιά Ιονίου, Ήπειρος, δυτική Στερεά, δυτική Πελοπόννησος
Καιρός: Γενικά αίθριος καιρός. Πρόσκαιρες νεφώσεις τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες στα ορεινά της Ηπείρου και της Δυτικής Στερεάς.
Άνεμοι: Βορειοδυτικοί 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 22 έως 39 και κατά τόπους στην Ήπειρο και τη Δυτική Στερεά έως 40 βαθμούς Κελσίου. Στην Ήπειρο η ελάχιστη κατά τόπους 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλία, ανατολική Στερεά, Εύβοια, ανατολική Πελοπόννησος
Καιρός: Γενικά αίθριος καιρός. Πρόσκαιρες νεφώσεις θα αναπτυχθούν τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες στη Θεσσαλία και θα εκδηλωθούν τοπικοί όμβροι στα ορεινά.
Άνεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 3 με 5 και στα ανατολικά τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 22 έως 39 και κατά τόπους στη Θεσσαλία και τη Στερεά έως 40 βαθμούς Κελσίου.

Κυκλάδες, Κρήτη
Καιρός: Αίθριος.
Άνεμοι: Δυτικοί βορειοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 21 έως 35 βαθμούς Κελσίου.

Νησιά ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα
Καιρός: Αίθριος.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 22 έως 36 βαθμούς Κελσίου.

Αττική
Καιρός: Αίθριος.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στα ανατολικά έως 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 24 έως 39 βαθμούς Κελσίου. Στα παραθαλάσσια η μέγιστη 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλονίκη
Καιρός: Γενικά αίθριος καιρός με πρόσκαιρες νεφώσεις τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες.
Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 και πρόσκαιρα το μεσημέρι – απόγευμα νότιοι με την ίδια ένταση.
Θερμοκρασία: Από 22 έως 37 βαθμούς Κελσίου.

Παράλληλα όμως, την Πέμπτη και την Παρασκευή θα εκδηλωθούν βροχές και τοπικές καταιγίδες τις θερμές ώρες της ημέρας, κυρίως στα βόρεια ηπειρωτικά.

Εξαιτίας των αναμενόμενων υψηλών θερμοκρασιών, θα πρέπει να τηρούνται μια σειρά από απαραίτητα μέτρα προφύλαξης, όπως

* Πίνετε επαρκείς ποσότητες νερού ανά τακτά χρονικά διαστήματα, για να αποφύγετε την αφυδάτωση. Μην περιμένετε να διψάσετε για να πιείτε νερό, χυμούς ή αναψυκτικά.

* Διατηρείτε δροσερό τον εσωτερικό χώρο του σπιτιού σας.

* Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ, επειδή αυξάνει την πιθανότητα αφυδάτωσης.

* Κάνετε τακτικά χλιαρά ή κρύα μπάνια.

* Ντυθείτε με ελαφριά και άνετα ρούχα, για να μην παρεμποδίζεται η εξάτμιση του ιδρώτα.

* Αποφύγετε τα μεγάλα και βαριά γεύματα, τρώγοντας άφθονα φρούτα και σαλάτες.

* Διατηρείτε συχνή επικοινωνία με τους αγαπημένους σας, ιδίως τους ηλικιωμένους.

* Αποφύγετε την έντονη σωματική άσκηση υπό ακραίες θερμοκρασίες. Προτιμήστε τις πολύ πρωινές ή τις βραδινές ώρες. Εάν στη διάρκεια της άσκησης νιώσετε καταβολή, ναυτία, ζάλη ή πονοκέφαλο, σταματήστε αμέσως.

* Ενημερωθείτε συχνά για τις μετεωρολογικές συνθήκες

Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να προκαλέσουν θερμική εξάντληση και θερμοπληξία λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας του σώματος.

Βασικά χαρακτηριστικά του συνδρόμου της θερμικής εξάντλησης είναι οι κράμπες (επώδυνες μυϊκές συσπάσεις), ένα αίσθημα γενικευμένης αδυναμίας, ένα αίσθημα ζάλης, πονοκέφαλος, ναυτία ή έμετοι, υπερβολική εφίδρωση, ψυχρό και υγρό δέρμα, ταχύπνοια (γρήγορες αναπνοές) και ταχυκαρδία, δίψα, σκουρόχρωμα ούρα κ.α.

Εάν η θερμική εξάντληση δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα, μπορεί να οδηγήσει στην πιο σοβαρή κατάσταση της θερμοπληξίας, η οποία χαρακτηρίζεται από θερμοκρασία άνω των 40 βαθμών Κελσίου στο σώμα, κατάρρευση των θερμορυθμιστικών μηχανισμών, συμπτώματα διάχυτης δυσλειτουργίας του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος (σύγχυση, ψευδαισθήσεις, δυσαρθρία, τρόμο, αδυναμία συντονισμού των μυών, ληθαργικότητα, σπασμούς) και ανεπάρκεια πολλαπλών οργάνων του σώματος.

Ευπαθείς ομάδες είναι οι ηλικιωμένοι (ιδιαίτερα αυτοί με καρδιοαναπνευστικές παθήσεις), τα βρέφη και τα νήπια, τα άτομα με χρόνιες νευρολογικές παθήσεις, τα άτομα που παίρνουν ορισμένα φάρμακα (διουρητικά και βήτα-αναστολείς, αντιχολινεργικά, αντιψυχωσικά και αντι-ισταμινικά). Ιδιαίτερα τα διουρητικά μπορεί να οδηγήσουν σε αφυδάτωση και σε ηλεκτρολυτικές διαταραχές, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι πολύ υψηλή.

Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να αποβούν ιδιαίτερα επικίνδυνες για εκείνους που πάσχουν από καρδιαγγειακά νοσήματα, ιδίως όσους είναι άνω των 50 ετών και υπέρβαροι, αντιμετωπίζουν συμπτώματα στηθάγχης και δύσπνοιας ή πάσχουν από χρόνια καρδιαγγειακή πάθηση.

Οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να προσέχουν ακόμη περισσότερο: να αποφύγουν την έκθεση στον ήλιο κατά τις μεσημεριανές ώρες, να συνοδεύονται από άλλους στις αθλητικές δραστηριότητες και ασκήσεις για μεγαλύτερη ασφάλεια, να φοράνε καλά αεριζόμενα παπούτσια, καθώς επίσης ελαφριά, ανοιχτόχρωμα ρούχα από βαμβάκι ή συνθετικό ύφασμα που απωθεί τον ιδρώτα, και ακόμη να βάζουν συχνά αντηλιακό και να αποφύγουν τα καφεϊνούχα και αλκοολούχα ποτά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα