19 Απριλίου 2024 / 10:19 πμ
19 Απριλίου 2024 / 10:19 πμ

Μάτι: «Φοβάμαι ακόμα και σήμερα» κατέθεσε ο πραγματογνώμονας

από fimotro

Ο πραγματογνώμονας, Δημήτρης Λιότσιος συνέχισε την κατάθεση του στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας για έκτη συνεδρίαση προχωρώντας στη σοκαριστική παραδοχή πως ακόμα και σήμερα βρίσκεται υπό το καθεστώς του φόβου, ξεκαθαρίζοντας πως αυτό δεν επηρεάζει την κρίση του στην υπόθεση της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι.

Ειρήνη Μαρούπα (δικηγόρος υποστήριξης της κατηγορίας): Φοβάστε ακόμα για την επαγγελματική σας σταδιοδρομία και τη ζωή σας;

Μάρτυρας: Βεβαίως και φοβάμαι, έχω απειληθεί για αυτό, όμως αυτό δεν επηρεάζει την κρίση μου και την κατάθεση μου.

Ο πραγματογνώμονας επανέλαβε πως η φωτιά στις 18:20 έφτασε στο Μάτι και τόνισε πως η εισήγηση για την εκκένωση έπρεπε να είχε δοθεί από τις 17:30. «Οι δίοδοι προς τη θάλασσα είναι τουλάχιστον 25. Από τη Λεωφόρο Μαραθώνος μέχρι τη θάλασσα, είναι 850 μέτρα. Μόνο δύσκολο κομμάτι είναι στο Κόκκινο Λιμανάκι. Σε όλη την υπόλοιπη περιοχή όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη θάλασσα.

Η απόσταση για ένα μέσο άνθρωπο προς τη θάλασσα είναι περίπου 20 λεπτά. Ο κόσμος έφυγε αυτοβούλως με τα οχήματα του. Στις 18:00 με την ενημέρωση του δημάρχου ο κόσμος καθησυχάστηκε. Δεν είχε ενημερωθεί ο κόσμος πως η φωτιά κατευθύνεται προς την περιοχή» τόνισε ο μάρτυρας.

Έκθεση σε κίνδυνο
Απαντώντας σε ερωτήσεις του δικηγόρο υποστήριξης της κατηγορίας, Βασίλη Καπερνάρου επισήμανε πως εάν ο τότε διοικητής του Υ.Ε.Μ.Π.Σ, Γεώργιος Πορτοζούδης, άφησε τη θέση του, την ώρα που η φωτιά έφτανε στο Μάτι, εν γνώση του πως καιγόταν ο κόσμος, είναι εγκληματικό.

Μάρτυρας: Μπορεί να μην γνώριζε πως η φωτιά κατέβαινε από το Νέο Βουτζα.

Β. Καπερνάρος: Έχει ενημερωθεί από το ΕΣΚΕ, είχε ζητηθεί ελικόπτερο. Πως είναι δυνατόν να λείπει και να του ζητηθεί ελικόπτερο;

Μάρτυρας: Από το στιγμή που είναι διοικητής πρέπει να γνωρίζει. Η εντολή για το ελικόπτερο, διαβιβάζεται στον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας.

Ο κ. Λιότσιος επισήμανε μάλιστα πως δεν προέκυψε πως τα ελικόπτερα της πυροσβεστικής εκείνη την ημέρα δεν μπορούσαν να κάνουν ρίψεις.

«Δεν προκύπτει ότι είχαν κάποιο πρόβλημα. Πλην των Έρικσον, τα υπόλοιπα ελικόπτερα είναι δύσκολο να επιχειρήσουν σε κατοικημένες περιοχές. Είχαμε ενημέρωση πως φωτιά κατευθύνεται σε σπίτια, είχαμε ενημέρωση πως κατευθύνεται Νέο Βουτζά. Υπήρχε ενημέρωση πως υπήρχαν μόνο εννέα οχήματα της πυροσβεστικής και αυτά στην έναρξη της φωτιάς. Είχαμε ενημέρωση για κατεύθυνση καπνών. Έπρεπε να δοθεί η εντολή. Ο άνθρωπος δεν καίγεται από τη φωτιά, πρώτα δηλητηριάζεται από τον καπνό και μετά καίγεται» κατέθεσε ο κ.Λιότσιος.

Ο μάρτυρας είπε επίσης πως τα ελικόπτερα της ελληνικής αστυνομίας τα οποία διαθέτουν και θερμικές κάμερες, θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον εντοπισμό ανθρώπων στη θάλασσα και στη διαδικασία διάσωσης. Παράλληλα, επισήμανε πως θα έπρεπε στη δικογραφία να υπάρχουν έγγραφα της μετεωρολογικής υπηρεσίας για τις καιρικές συνθήκες. «Όλα πρέπει να αποδεικνύονται με έγγραφα μέσω μετεωρολογικής υπηρεσίας» τόνισε ο μάρτυρας.

Παράλληλα ο μάρτυρας επανέλαβε πως εκείνη την ημέρα μόνο το αεροδρόμιο της Ελευσίνας έκλεισε, εξηγώντας ωστόσο πως «τα στρατιωτικά αεροδρόμια δεν έχουν μόνο αεροσκάφη δασοπυρόσβεσης, υπάρχουν και τα πολεμικά αεροσκάφη και για αυτό δεν κλείνουν ποτέ. Για αυτό επιμείναμε και στο ζήτημα της μεταστάθμευσης».

Ρυμοτομικό ζήτημα
Ο μάρτυρας ρωτήθηκε από τον κ. Καπερνάρο για τον ισχυρισμό του ελληνικού δημοσίου πως οι περιοχές αυτές δεν είχαν ορθή ρυμοτομική διάταξη. «Σε ότι αφορά το πολεοδομικό θέμα στο σχέδιο δασών του πυροσβεστικού σώματος δεν αναφέρονται ως αυθαίρετες οι συγκεκριμένες περιοχές (Νέα Μάκρη, Μάτι)» τόνισε ο μάρτυρας, προσθέτοντας πως «υπήρχαν κάποια κομμάτια, απόκρημνα και δαιδαλώδη, στο Κόκκινο Λιμανάκι και προς Ζέμπερη, ήταν, κάποιες, προβληματικές περιοχές. Δεν σημαίνει κάτι αυτό. Το πυροσβεστικό σώμα ξέρει και αναλόγως κινείται».

Ο κ. Καπερνάρος μόλις ολοκλήρωσε την υποβολή ερωτήσεων στο κ. Λιότσιου επισήμανε στο δικαστήριο πως από τις απαντήσεις του πραγματογνώμονα αποδείχθηκε εξ αντικειμένου το αδίκημα της έκθεσης σε κίνδυνο ζωής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα