Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις του Fimotro.gr στο Google News


Φορτηγά που ξεφορτώνουν διαρκώς έργα Τέχνης, χωματουργικές εργασίες στον κήπο, συνεργεία που μοντάρουν τις τελευταίες τεχνικές λεπτομέρειες πίσω από τις μεγάλες επιφάνειες γυαλιού: όποιος διασχίζει την Αθήνα στο ύψος της Πινακοθήκης δεν μπορεί να μην παρατηρήσει τον οργασμό εργασιών που λαμβάνει χώρα τις τελευταίες εβδομάδες.

Σχεδόν καθημερινά βρίσκεται στον χώρο η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη. Το νέο κτίριο της Πινακοθήκης έχει μπει στην τελική διαδρομή για την παράδοσή του ξανά στην πόλη, με προίκα 11.000 τ.μ. επιπλέον και φυσικά τη δυνατότητα να εκτίθενται 1.000 έργα από τη μόνιμη Συλλογή.

Τα εγκαίνια της νέας Πινακοθήκης έχουν αποκτήσει ακόμα ευρύτερους συμβολισμούς: θα γίνουν μέσα στην πανδημία -ουσιαστικά στην απόληξη του τρίτου κύματος-, σηματοδοτώντας ότι ο κορωνοϊός δεν «πάγωσε» τα πάντα και τα μεγάλα έργα υλοποιούνται, ενάντια σε κάθε πιθανή αντιξοότητα, αν και αίθουσες, μουσεία, θέατρα είναι κλειστά για το κοινό. Σηματοδοτεί όμως και τη σημαντικότερη εκδήλωση που έχει σχεδιαστεί για την επέτειο των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821: την παράδοση στη χώρα του νέου κτιρίου-κιβωτού της Τέχνης και μαζί την παρουσίαση μιας μεγαλειώδους έκθεσης, εμπνευσμένης από το 1821.

 

Στήθηκε το γλυπτό Ιστία του Γιώργου Νικολαϊδη στον κήπο της Εθνικής Πινακοθήκης

Για την κυβέρνηση, η 24η Μαρτίου είναι μία ημερομηνία κομβική μέσα στην καταιγίδα του τελευταίου έτους. Κομβική, γιατί τα εγκαίνια της Πινακοθήκης φέρουν όλους τους συμβολισμούς της Επανάστασης που επιθυμεί να μπουν στο νέο ελληνικό αφήγημα. Μια πραγματική Οδύσσεια -αυτή της επέκτασης και επαναλειτουργίας της Εθνικής Πινακοθήκης- φτάνει στο τέλος της, μια νέα εποχή, διεθνούς απήχησης, αρχίζει, είναι το επιθυμητό μήνυμα. Η τελετή λόγω του κορωνοϊού θα είναι εξαιρετικά περιορισμένη. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι τη βραδιά της ξενάγησης, στις 24 Μαρτίου, με όλα τα μέτρα ασφαλείας που επιβάλλει το υγειονομικό πρωτόκολλο, θα μπορέσουν να βρεθούν στον νέο χώρο για να απολαύσουν την έκθεση περί τα 40 άτομα. Και εδώ, στη σύνθεση αυτής της ομάδας, μπαίνει και η προαναφερόμενη διεθνής διάσταση: τα φώτα που θα πέσουν στην Αθήνα μέσω της Πινακοθήκης.

Οι υψηλοί προσκεκλημένοι που θα βρεθούν στην Αθήνα για τον εορτασμό των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση αναμένεται να περιηγηθούν στο εκσυγχρονισμένο κτίριο της Εθνικής Πινακοθήκης με οικοδεσπότες τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου. Στην Αθήνα αναμένεται να βρεθούν ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν με τη σύζυγό του Μπριζίτ, ο διάδοχος του βρετανικού θρόνου Κάρολος με τη σύζυγό του Καμίλα, δούκισσα της Κορνουάλης, ο Ρώσος πρωθυπουργός Μιχαήλ Μισούστιν και ο πρόεδρος της Κύπρου Νίκος Αναστασιάδης. Αυτός είναι ο σχεδιασμός του κυβερνητικού επιτελείου, ως αυτή την ώρα, αλλά δεν μπορεί να αποκλειστεί η πιθανότητα αλλαγών, λόγω της επιδημιολογικής κατάστασης, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές στο iefimerida.

Το περίφημο έργο «Προσωπογραφία της κυρίας Σερπιέρη» του Νικηφόρου Λϋτρα μπαίνει στη θέση της από το κατάλληλο συνεργείο στην Εθνική Πινακοθήκη. Παρακολουθεί η υπουργός Πολιτισμού
Πρόκειται για το σχήμα των τριών χωρών που καταναυμάχησαν τον στόλο της οθωμανικής αυτοκρατορίας στο Ναυαρίνο το 1827, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επικράτηση της Ελληνικής Επανάστασης που ξεκίνησε το 1821.

Την Πέμπτη, 25 Μαρτίου 2021, στη στρατιωτική παρέλαση που θα πραγματοποιηθεί στη Λεωφόρο Αμαλίας μπροστά από τη Βουλή των Ελλήνων, οι τρεις «μεγάλες δυνάμεις», Γαλλία, Αγγλία και Ρωσία, θα είναι τιμώμενες χώρες. Την παρέλαση προετοιμάζει το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας και θα πραγματοποιηθεί με όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφαλείας, χωρίς θεατές, λόγω κορωνοϊού. Όπως ανέφερε, πρόσφατα, και η κυβερνητική εκπρόσωπος, Αριστοτελία Πελώνη, η στρατιωτική παρέλαση θα μεταδοθεί από την τηλεόραση και «το θέαμα θα γεμίσει με υπερηφάνεια όλους τους Έλληνες».

Ο κλεμμένος Πικάσο

Παράλληλα, τον τελευταίο μήνα έχουν ενταθεί οι φήμες -έχουν πάρει σχεδόν διαστάσεις αστικού θρύλου- ότι οι επισκέπτες της Πινακοθήκης θα βρεθούν ενώπιον μιας έκπληξης: της επιστροφής και επανέκθεσης του κλεμμένου πίνακα του Πικάσο. Πληροφορίες -που όμως ως τώρα δεν επιβεβαιώνονται από καμία επίσημη πηγή- αναφέρουν ότι έχει επιστρέψει στα χέρια του ελληνικού δημοσίου το «Γυναικείο Κεφάλι» που φιλοτέχνησε ο Πικάσο το 1939 και είχε αφιερώσει στον ελληνικό λαό, για τον αγώνα του εναντίον των Γερμανών. Καθώς κανένας αρμόδιος δεν επιβεβαιώνει την είδηση, ίσως πρόκειται για μια απλή προσδοκία, ή μια φήμη που έρχεται να θυμίσει την απώλεια, σε μια εποχή που καλά πληροφορημένες πηγές μάς αναφέρουν ότι έχει ενταθεί η έρευνα της Αστυνομίας γύρω από τα κλεμμένα έργα της Πινακοθήκης, με νέα στοιχεία να μπαίνουν στον φάκελο.

Είτε δουν οι επίσημοι προσκεκλημένοι -και το κοινό, όταν ανοίξουν πάλι τα Μουσεία- το χαμένο έργο του Πικάσο, είτε όχι, το ξεδίπλωμα 1.000 έργων της Συλλογής θα είναι από μόνο του μία νέα εμπειρία -στο παλιό κτίριο εκτίθεντο 480 έργα της Συλλογής. Μαζί με τον διάλογο που θα ανοίξει ο επισκέπτης με την Επανάσταση μέσα από έργα εμβληματικά, όπως «Το Στρατόπεδο του Καραϊσκάκη» αλλά και η «Η υποδοχή του Λόρδου Βύρωνα στο Μεσολόγγι» του Θεόδωρου Βρυζάκη, τα μοναδικής αξίας σχέδια των Ελλήνων αγωνιστών από τον Βαυαρό αξιωματικό και ζωγράφο Καρλ Κρατσάιζεν και πολλά ακόμα. Κάποια θα τα δούμε για πρώτη φορά…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα