28 Μαρτίου 2024 / 11:35 μμ
28 Μαρτίου 2024 / 11:35 μμ

Λουκέτο για την Domino’s Pizza στην Ιταλία

από fimotro

Ο αμερικανικός όμιλος δεν κατάφερε να αντέξει στην πατρίδα της πίτσας

Τελικά αποδεικνύεται ότι στους Ιταλούς δεν αρέσει απαραιτήτως ο ανανάς στην πίτσα τους. Ή, τουλάχιστον, δεν αρκεί για να κρατήσει στη ζωή σχεδόν τρεις δωδεκάδες εστιατόρια της αλυσίδας Domino’s Pizza. Τον Ιούλιο τα ιταλικά καταστήματα του αμερικανικού ομίλου έσβησαν τους φούρνους τους, διότι δεν κατόρθωσαν να κερδίσουν τους απαιτητικούς ουρανίσκους στον τόπο όπου εφευρέθηκε η πίτσα. Στις 90 διεθνείς αγορές της Domino’s Pizza η Ιταλία πλέον δεν συμπεριλαμβάνεται. Την Τρίτη, το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg ανέφερε πως τα δικαστικά έγγραφα δείχνουν πως ο ιταλικός βραχίονας δικαιόχρησης της εταιρείας είχε ζητήσει προστασία έναντι των πιστωτών προ μηνών, διότι δεν διέθετε πλέον ρευστό και είχε μείνει πίσω στην εξόφληση των δανειακών του υποχρεώσεων. Κατά το πρακτορείο, η εταιρεία στα τέλη του 2020 είχε χρέη 10,6 εκατ. ευρώ. Το κλείσιμο τερματίζει ένα φιλόδοξο επιχειρηματικό εγχείρημα που είχε στόχο να δελεάσει τους Ιταλούς που ήθελαν να δοκιμάσουν κάτι νέο, όπως πίτσα τσίζμπεργκερ ή πίτσα με κοτόπουλο μπάρμπεκιου.

Η Domino’s Pizza Ιταλίας άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο Μιλάνο το 2015, μέσω συμφωνίας δικαιόχρησης με την ντόπια μονάδα ePizza. Σε μία κατάθεσή τους στο Μιλάνο τον Απρίλιο, οι δικηγόροι της ePizza δήλωσαν ότι η εταιρεία ήταν αισιόδοξη για την είσοδο στην ιταλική αγορά το 2015, «τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά πίτσας στον κόσμο» μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες. Την εποχή εκείνη, επίσης, η Ιταλία δεν διέθετε ένα δομημένο, μεγάλης κλίμακας μοντέλο παράδοσης κατ’ οίκον, όπως το μοντέλο της Domino’s Pizza. Το 2020 δημοσιεύματα του Τύπου και των ΜΜΕ έφεραν την Dominos να σχεδιάζει να ανοίξει 850 καταστήματα την επόμενη δεκαετία, με στόχο να διεκδικήσει μερίδιο 2% της εθνικής αγοράς πίτσας. Μέχρι το 2021 ήταν 34 τα εστιατόρια, που έφεραν το εμπορικό σήμα Domino’s. Και ένας εκπρόσωπος της Domino’s Pizza Ιταλίας ζητωκραύγαζε για τα εγκαίνια του πέμπτου εστιατορίου στη Ρώμη, υποδηλώνοντας ότι οι Ιταλοί ήταν ανοιχτοί στην αμερικανικού τύπου πίτσα. Υπήρχαν Ιταλοί «που δεν φοβούνται να βάλουν ανανά σε μια πίτσα», είπε τότε εκείνος. Η πανδημία τον διέψευσε.

Με τα εστιατόρια και τα μπαρ κλειστά για μεγάλο χρονικό διάστημα κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού, πολλοί υιοθέτησαν το μοντέλο παράδοσης σε πακέτο, με το οποίο η πίτσα Domino προσπάθησε να κυριαρχήσει στην Ιταλία. Ο πολλαπλασιασμός των πλατφορμών παράδοσης διανομής φαγητού, όπως οι Deliveroo, Glovo ή Just Eat «αύξησαν σημαντικά τον ανταγωνισμό» για την ePizza, σύμφωνα με την κατάθεση του Απριλίου στο Μιλάνο. Βέβαια, άλλα γαστρονομικά εγχειρήματα, που οι αρνητές τους τα είχαν καταδικάσει στην Ιταλία, τα πήγαν περίφημα. Οταν τα Starbucks άνοιξαν τον πρώτο τους ιταλικό καφέ, πολλοί είπαν ότι οι Ιταλοί που είναι συνηθισμένοι να πίνουν εσπρέσο… σε δαχτυλήθρα, θα σνομπάρουν το μεγάλο μέγεθος καφέ της εταιρείας και τις τιμές της. Αλλά η Percassi, η ιταλική δικαιούχος της Starbucks, έκτοτε άνοιξε 18 καταστήματα σε όλη τη βόρεια και κεντρική Ιταλία. O Στέφανο Αυρίτσιο, γενικός διευθυντής μιας ένωσης που προστατεύει την «πραγματική ναπολιτάνικη πίτσα», είπε ότι λυπάται που έκλεισε η Domino’s Pizza, αλλά προσέθεσε πως τα τελευταία χρόνια οι Ιταλοί έχουν εξελιχθεί ως προς την πίτσα και τη γεύση της, αναζητώντας περισσότερα «χειροποίητα προϊόντα» έναντι του εμπορικού σήματος μιας μεγάλης αλυσίδας.

ΕΛΙΖΑΜΠΕΤΑ ΠΟΒΟΛΕΝΤΟ / THE NEW YORK TIMES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα