28 Μαρτίου 2024 / 11:39 πμ
28 Μαρτίου 2024 / 11:39 πμ

Κορωνοϊός: Στον πάγο κτηματολόγιο και πρόστιμα

από fimotro

Τον Σεπτέμβριο εκτιμάται πως θα τεθούν σε εφαρμογή τα κλιμακωτά πρόστιμα για όσους ιδιοκτήτες ήταν ασυνεπείς στη διαδικασία συλλογής δηλώσεων.

Ο κορονοϊός, που «χτύπησε» και το Κτηματολόγιο, αναγκάζει τη διοίκηση να μπει σε μια σειρά προληπτικών μέτρων προκειμένου να εμποδίσει την ενδεχόμενη εξάπλωση του ιού στα κατά τόπους γραφεία κτηματογράφησης και παράλληλα να προστατεύσει το προσωπικό από το συνωστισμό πολιτών.

Ετσι, και η Ανάρτηση της Αθήνας που είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις 8 Απριλίου θα πάρει μια δίμηνη παράταση, ώστε τον Ιούνιο, καλώς εχόντων των πραγμάτων, να… τρέξει. Ιωάννινα και Θεσπρωτία είναι οι τελευταίες περιοχές που είναι ανοιχτές, καθώς η προθεσμία τους εκπνέει στις 31 Μαρτίου, αλλά η σημερινή κατάσταση που διαδραματίζεται στη χώρα δίνει επί της ουσίας την «ευκαιρία» να καταθέσουν τις αιτήσεις και αργότερα – καθώς οι χρηματικές ποινές δεν θα μπουν σε ισχύ άμεσα. Ωστόσο, για τη διευκόλυνση των δικαιούχων και με την τεχνολογία να είναι με το μέρος τους, μπορούν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία και ηλεκτρονικά, όπως άλλωστε συνέβαινε ήδη.

Πάντως, το Κτηματολόγιο, όπως ανακοίνωσε, προχωρά σε σειρά προληπτικών μέτρων προκειμένου να αποφευχθεί η εξάπλωση του ιού. Σε σχέση με την επιτόπια εξυπηρέτηση Κοινού, τις επιτόπιες πωλήσεις αεροφωτογραφιών & χαρτών και την επιτόπια εξυπηρέτηση του Κτηματολογίου Πρωτευούσης, που παρέχονται στις κεντρικές εγκαταστάσεις του Κτηματολογίου (Λεωφόρο Μεσογείων 290):

* Ολοι οι πολίτες για τη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους μπορούν να εξυπηρετούνται μέσω του τηλεφωνικού κέντρου του Ελληνικού Κτηματολογίου, καλώντας στο τηλ. 210 6505600 (ώρες λειτουργίας 08:30-13:00) ή αποστέλλοντας e-mail στο κεντρικό e-mail του Κτηματολογίου: [email protected]

* Για κάθε άλλη υπηρεσία ή συναλλαγή με το Ελληνικό Κτηματολόγιο, οι πολίτες θα πρέπει προηγουμένως να επικοινωνούν στο τηλεφωνικό κέντρο, που θα τους δίνει πρόσβαση στις αρμόδιες υπηρεσίες, προκειμένου να εξυπηρετούνται τηλεφωνικά.

* Εφόσον το Τμήμα Εξυπηρέτησης Κοινού κρίνει πως η υπόθεση είναι εξαιρετικά επείγουσα, θα συνεννοείται με τους πολίτες οι οποίοι θα προσέρχονται στα γραφεία του Κτηματολογίου μόνο με προκαθορισμένο ραντεβού.

* Οι πολίτες θα αποστέλλουν ηλεκτρονικά τις συντεταγμένες της περιοχήςκαι τις ημερομηνίες ενδιαφέροντός τους, θα ενημερώνονται για τις υπάρχουσες αεροφωτογραφίες, θα επιλέγουν αυτές που ικανοποιούν τις απαιτήσεις τους, θα συντάσσεται η παραγγελία που θα τους αποστέλλεται για πληρωμή. Οι αεροφωτογραφίες θα αποστέλλονται με courier με χρέωση του πολίτη.

* Σε περίπτωση που ο αιτών επιθυμεί να παραλάβει ο ίδιος τα στοιχεία που ζήτησε, θα μπορεί να προσέρχεται ο ίδιος στην υπηρεσία μόνο κατόπιν προκαθορισμένου ραντεβού.

* Οι πολίτες, πλέον, μπορούν να υποβάλουν αίτηση ηλεκτρονικά (στο [email protected]) και να παραλάβουν οι ίδιοι τα αιτούμενα στοιχεία, προσερχόμενοι μόνο κατόπιν προκαθορισμένου ραντεβού, ή να τα παραλαμβάνουν μέσω ταχυμεταφοράς με χρέωση του αιτούντος.

Πώς θα λειτουργούν

Εχοντας υπόψη τις έκτακτες υγειονομικές συνθήκες και ταεπιβαλλόμενα μέτρα υγιεινής γιαπροληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας, για το χρονικό διάστημα από 16 Μαρτίου 2020 έως και 27 Μαρτίου 2020 η λειτουργία των υπηρεσιών των Κτηματολογικών Γραφείων και των Υποκαταστημάτων του Ελληνικού Κτηματολογίου που έχουν συσταθεί και λειτουργούν στην επικράτεια κατά το Νόμο 4512/2018 περιορίζεται στις αναγκαίες ενέργειες για τη διεκπεραίωση των συναλλαγών που, κατά την κείμενη νομοθεσία, υπόκεινται σε νόμιμη προθεσμία, καθώς και εκείνων που, κατά περίπτωση και κατά την κρίση του προϊσταμένου, έχουν κατεπείγοντα χαρακτήρα και χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης.

Οταν απαιτείται επιτόπια παρουσία υπό τις προαναφερόμενες προϋποθέσεις, εφαρμόζεται το κριτήριο επιτόπιας παρουσίας ενός ατόμου ανά 10 τ.μ. επιφάνειας του χώρου παραλαβής αιτήσεων εντός του καταστήματος, καθώς και η τήρηση της αναγκαίας απόστασης δύο μέτρων μεταξύ συναλλασσομένων και εργαζομένων, υπό τις οδηγίες και την καθοδήγηση του προϊσταμένου.

Για τυχόν αναμονή εκτός του χώρου του καταστήματος, τηρείται ελάχιστη απόσταση δύο μέτρων μεταξύ των παρισταμένων και η προτεραιότητα εισόδου στο χώρο παραλαβής εποπτεύεται από τον προϊστάμενο και υπάλληλο του Γραφείου υπό τις οδηγίες του πρώτου.

Τρόποι επικοινωνίας

Η διοίκηση του Ελληνικού Κτηματολογίου καλεί τους συναλλασσόμενους με τα Γραφεία Κτηματογράφησης σε όλη τη χώραναπεριορίσουν στο ελάχιστο τις επισκέψεις τους στα κατά τόπους Γραφεία Κτηματογράφησης.

Για την εξυπηρέτησή τους μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα τηλέφωνα επικοινωνίας των γραφείων Κτηματογραφησηςκαι την ηλεκτρονική διεύθυνση-e-mail (www.Ktimatologio.gr/Αναζήτηση ανά περιοχή).

Σε ό,τι αφορά την υποβολή των δηλώσεών τους, μπορούν να τις υποβάλουν μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Κτηματολογίου (https://www.ktimanet.gr/CitizenWebApp/Info_Page.aspx).

Σε περίπτωση που υπάρχει επείγον ζήτημα μετάβασης των πολιτών στα Γραφεία Κτηματογράφησης, σε συνέχεια και των οδηγιών προστασίας και υγιεινής του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ),εφαρμόζονται προληπτικά μέτρα για τον έλεγχο της ροής των ατόμων που εισέρχονται σε αυτά και της τήρησης των προβλεπόμενων αποστάσεων ασφαλείας.

Για το χρονικό διάστημα που ισχύουν τα περιοριστικά μέτρα για τον κορονοϊό, δεν θα υπάρχει καμία επίπτωση στην εξέλιξη των υποθέσεων των πολιτών στα Γραφεία Κτηματογράφησης.

Μέτρα…

Σε σχέση με τη λειτουργία των κεντρικών γραφείων του Φορέα στη Μεσογείων:

* Καθορίζεται σειρά προτεραιότητας για τους επισκέπτες που αναμένουν στον εξωτερικό χώρο του κτιρίου.

* Δίνεται έμφαση στην τήρηση της ελάχιστης απόστασης των δύο μέτρων μεταξύ τους.

* Τοποθετούνται καθίσματα στον εξωτερικό χώρο αναμονής, καθώς και κάδος απορριμμάτων.

* Τοποθετείται ειδικό απολυμαντικό τζελ στην είσοδο προς χρήση όλων των εισερχομένων.

* Το Πρωτόκολλο μεταφέρεται στην κεντρική είσοδο (Μεσογείων 288).

* Ο φύλακας θα ελέγχει έτσι ώστε να μην εισέρχεται στο κτίριο πάνω από ένα άτομο τη φορά, είτε ως επισκέπτης είτε ως εργαζόμενος.

* Η χρήση του ανελκυστήρα θα γίνεται μόνο από ένα άτομο ανά διαδρομή.

* Οι φύλακες και οι εργαζόμενοι θα χρησιμοποιούν μάσκες και γάντια μίας χρήσης.

* Δόθηκε εντολή στην εταιρία καθαρισμού για συχνότερο καθαρισμό όλων των επιφανειών εργασίας καθώς και απολύμανσης του χώρου της Εξυπηρέτησης Κοινού.

Ηλεκτρονικά…

Η διοίκηση του Ελληνικού Κτηματολογίου υπενθυμίζει ότι υπάρχει εγκατεστημένο και λειτουργεί ολοκληρωμένο σύστημα ψηφιακών υπηρεσιών τόσο για τους πολίτες όσο και για τους επαγγελματίες. Οι πολίτες μπορούν, ηλεκτρονικά, από το σπίτι τους, απλά κάνοντας χρήση των κωδικών Taxisnet, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία τους στο Κτηματολόγιο, να έχουν ελεύθερη πρόσβαση στις ηλεκτρονικές εφαρμογές του Κτηματολογίου, όπως η ψηφιακή υποβολή δήλωσης και πολλές άλλες ψηφιακές υπηρεσίες.

Στο μεταξύ, με επιστολή τους στη διοίκηση του Εθνικού Κτηματολογίου ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διπλωματούχων Τοπογράφων ζητεί την άμεση διακοπή λειτουργίας των Γραφείων Κτηματογράφησης και των Κτηματολογικών Γραφείων για τουλάχιστον 15 ημέρες, αλλά και τη διευκόλυνση των αναδόχων στην τηλεργασία, με άμεση τεχνική υποστήριξη.

Από Σεπτέμβριο

Με δεδομένο ότι η χώρα βρίσκεται «παγωμένη» από τις εξελίξεις γύρω από τον κορονοϊό, ήταν αναμενόμενο η διοίκηση του Κτηματολογίου να βάλει στην άκρη τις τρέχουσες διαδικασίες. Ετσι, οι χρηματικές ποινές που αφορούσαν τους ιδιοκτήτες που δεν εκμεταλλεύτηκαν τις παρατάσεις που έδινε τόσο ο Φορέας όσο και το υπουργείο Περιβάλλοντος, με αποτέλεσμα να μη δηλώσει εντός χρονικών πλαισίων την ακίνητη περιουσία του, μετατίθενται για τον Σεπτέμβριο. Πάντως, όπως τονίζουν πηγές στον Ελεύθερο Τύπο, δεν αναμένεται κανείς ιδιοκτήτης να κινδυνεύσει να χάσει την περιουσία του καθώς σε αυτή τη φάση σημασία έχει πρόληψη.

Δίμηνη παράταση για την Ανάρτηση της Αθήνας

Εκτός κορονοϊού όμως δεν έμεινε ούτε η Ανάρτηση της Αθήνας, αφού τα νέα δεδομένα θα οδηγήσουν σε παράταση. Σύμφωνα με ασφαλείς πηγές του «Ε.Τ.», παρά το γεγονός ότι ο αρχικός προγραμματισμός ήταν να ξεκινήσει η διαδικασία στις 8 Απριλίου, τελικά αναβάλλεται μέχρι τον Ιούνιο.

Πάντως, ο σχεδιασμός του Κτηματολογίου πριν από όλα αυτά ήταν για πρώτη φορά στην Αθήνα να εφαρμοστεί το μοντέλο «ανάδοχος – διαμεσολαβητής». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα ανάδοχα σχήματα θα αναλάβουν χρέη διαμεσολαβητή σε μια προσπάθεια να μη χάνεται ούτε χρόνος αλλά ούτε και χρήμα. Ειδικότερα, με το νέο σύστημα εξέτασης αντιρρήσεων ο αριθμός τους, από ένα εκατομμύριο που εκτιμώνται με την ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος κτηματογράφησης, θα μειωθεί στις 500 χιλιάδες. Ταυτόχρονα, στην περίπτωση που ο θιγόμενος δεν συμφωνεί με τη γνωμάτευση του «διαμεσολαβητή κτηματογράφησης», τότε η υπόθεσή του θα παραπέμπεται σε Επιτροπή Εξέτασης Υποθέσεων Κτηματογράφησης.

Σύμφωνα με πηγές του Κτηματολογίου, μόλις ο ένας στους πέντε ιδιοκτήτες μπήκε στο σύστημα για να ελέγξει την ορθότητα των στοιχείων που αφορούν τα ακίνητά του. Ετσι, ο Φορέας έχει αποφασίσει να δώσει μία δεύτερη ευκαιρία στους ιδιοκτήτες να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους τόσο πριν από τη διαδικασία της Ανάρτησης όσο και κατά τη διάρκειά της μέσω μίας νέας φόρμας, για την οποία θα ειδοποιηθούν.

Στο διαδικαστικό κομμάτι, όσοι δικαιούχοι εντοπίζουν κατά την Ανάρτηση σφάλματα στην καταγραφή της ιδιοκτησίας τους (είτε γεωμετρικά είτε αναφορικά με τους τίτλους χωρίς να αφορούν ζητήματα δικαστικής διεκδίκησης) θα μπορούν πλέον να καταθέτουν αιτήσεις διόρθωσης στο Γραφείο Κτηματογράφησης και θα συντάσσεται υποχρεωτικά έκθεση αποδοχής ή απόρριψης στην οποία θα έχουν πρόσβαση οι ενδιαφερόμενοι μέσω της ιστοσελίδας του Κτηματολογίου με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

Εν συνεχεία, τα στοιχεία της Aνάρτησης θα μεταβάλλονται αιτιολογημένα χωρίς να απευθύνονται πλέον σε Επιτροπές Ενστάσεων, οι οποίες επιβαρύνουν τον πολίτη. Oταν ο θιγόμενος δεν συμφωνεί ή όταν οι διορθώσεις είναι εκτεταμένες (αφορούν σφάλματα σε πολλά ακίνητα) ή είναι αναγκαία η προάσπιση δημοσίου συμφέροντος, το Γραφείο Κτηματογράφησης θα παραπέμπει σε Επιτροπές Εξέτασης Υποθέσεων Κτηματογράφησης, οι οποίες θα συσταθούν για το σκοπό αυτόν.

Βασικός στόχος παραμένει να αποκτήσουν όλα τα ακίνητα Κωδικό Αριθμό Εθνικού Κτηματολογίου με καταρχήν δικαιούχο κυριότητας και να καταγραφούν οι εκκρεμείς διεκδικήσεις, οι οποίες σε δεύτερο χρόνο θα λυθούν στις δικαστικές αίθουσες.

Συλλογή δηλώσεων

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο Ελεύθερος Τύπος, τα συνολικά δικαιώματα που συλλέχθηκαν ανέρχονται σε 1.627.843. Μάλιστα, όλες οι περιοχές έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τον αρχικό στόχο του 50%, ενώ η συλλογή δηλώσεων που δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα αφορά στιςπεριοχές Ιωάννινα και Θεσπρωτία που η προθεσμία εκπνέει στις 31 Μαρτίου, με τις υπόλοιπες να βρίσκονται σε φάσηπροετοιμασίας Προανάρτησης.

Αναλυτικότερα, έως τις 16 Μαρτίου από τα συνολικά12.608.580 δικαιώματα που περιλαμβάνονται στις 24 τρέχουσες συμβάσεις, έχουν συλλεχθεί 1.627.843 δηλώσεις. Πιο συγκεκριμένα, πρωτιά συμμετοχής έχουν οι Π.Ε. Καλύμνου, Καρπάθου, Κω και Ρόδου με 99,67%, ακολουθούν οι Π.Ε. Δράμας και Ξάνθης των οποίων το ποσοστό συλλεχθέντων δικαιωμάτων ανέρχεται στο 99,25% και 93,62% έχουν οι Π.Ε. Καστοριάς-Φλώρινας.

Ρεπορτάζ: Μαρία Ξυπνητού

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα