29 Μαρτίου 2024 / 2:47 πμ
29 Μαρτίου 2024 / 2:47 πμ

Καραμανλής: Πότε παραδίδεται το Μετρό Θεσσαλονίκης

από fimotro

Τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν για το Μετρό Θεσσαλονίκης και η αυριανή επίσκεψη του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη γίνεται και γι’ αυτόν τον λόγο, γα να σηματοδοτήσουμε ότι κάτι αλλάζει σε αυτή την πόλη. Το έργο θα συνεχιστεί και θα παραδοθεί ολόκληρο το 2023», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

«Τον Απρίλιο του 2023, το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν θα λειτουργήσει κολοβό, θα λειτουργήσει ολόκληρο, θα λειτουργήσει και με τον σταθμό Βενιζέλου, που είναι ο κεντρικός σταθμός. Αυτή είναι μια πραγματικότητα που θα τηρήσουμε», τόνισε ο υπουργός, ο οποίος κατέβηκε για πρώτη φορά σήμερα στον σταθμό Βενιζέλου, όπου διαπίστωσε ότι έχει ξεκινήσει η απομάκρυνση της επίχωσης.

Τόνισε, δε, πως αυτό σημαίνει ότι θα εφαρμοστεί η λύση «και Μετρό και αρχαία», με την απομάκρυνση και επανατοποθέτηση αρχαιοτήτων.

Όπως είπε ο ίδιος, τον Οκτώβριο του 2019 δεν ήταν δυνατό να κατέβει, ενώ σήμερα αυτό κατέστη δυνατό. Σημείωσε, παράλληλα, πως αυτό που πρέπει να κρατήσουμε είναι ότι «πριν από λίγους μήνες δεν μπορούσαμε ούτε εγώ, ούτε εσείς να κατέβουμε κάτω και να δούμε τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί».

 

H ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Ο υπουργός, παρουσία και των δημοσιογράφων, ξεναγήθηκε στο σταθμό από τον πρόεδρο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε», Νίκο Ταχιάο, είδε τις εργασίες απομάκρυνσης της επίχωσης, που βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς 45 εργαζόμενοι εργάζονται σε δύο βάρδιες, ενώ παρακολούθησε και βίντεο, που απεικονίζει όλη τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί και το αποτέλεσμα.

Ξεκινώντας από τη Δυτική πλευρά του Σταθμού, κατέβηκαν στο χώρο όπου πραγματοποιούνται οι εργασίες απομάκρυνσης της άμμου, ενώ η περιήγηση συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε σε όλη την έκταση του μελλοντικού επιπέδου αρχαιοτήτων του σταθμού.

Στη συνέχεια, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επισκέφθηκε το έργο της επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά και συγκεκριμένα το τμήμα της Διασταύρωσης Νομαρχίας. Αφού κατέβηκαν εντός των σηράγγων που έχουν ήδη κατασκευαστεί σε βάθος 20 μέτρων από την επιφάνεια του εδάφους, ενημερώθηκαν για την εξέλιξη της πορείας των εργασιών της Σιδηροδρομικής Επιδομής. Στο σημείο αυτό, παρακολούθησαν μάλιστα ζωντανά τις εργασίες αλουμινοθερμικής συγκόλλησης των σιδηροτροχιών που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Τον κ. Καραμανλή συνόδευαν οι γενικοί γραμματείς Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος και ο διευθύνων σύμβουλος της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», Νίκος Κουρέτας.

H ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για το θέμα των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου, ο υπουργός είπε ότι η απόσπαση και επανατοποθέτηση αρχαίων έχει γίνει και στον σταθμό Αγία Σοφία του Μετρό Θεσσαλονίκης και στο Μετρό της Αθήνας και άλλων στην Ευρώπη και παρατήρησε: «Θεωρούμε ότι με την απόσπαση και την επανατοποθέτηση προστατεύουμε τα αρχαία. Τέρμα στους μύθους. Εμείς θέλουμε και αρχαία, θέλουμε και Μετρό».

Επισήμανε πως μετά και την απόφαση του ΚΑΣ, είναι όλοι οι φορείς υπέρ της λύσης με απόσπαση και επανατοποθέτηση αρχαιοτήτων και ζήτησε να σταματήσει η «διχόνοια» γύρω από το ζήτημα των αρχαίων.
H ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο Μετρό Θεσσαλονίκης

«Να αφήσουμε τη διχόνοια που υπήρχε, να κοιτάξουμε μπροστά, όλοι οι φορείς συμφωνούν, πρέπει επιτέλους κάποτε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ένα σύγχρονο Μετρό με απόλυτο σεβασμό στα αρχαία», δήλωσε ο κ. Καραμανλής. Σε ερώτηση αν ανησυχεί για το ενδεχόμενο να προκύψουν καθυστερήσεις ύστερα από προσφυγές, απάντησε πως ο καθένας έχει το δικαίωμα να κάνει προσφυγή, τόνισε ωστόσο ότι αυτός που θα την κάνει, φέρει και το βάρος της ευθύνης.

H ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Για τον σταθμό Βενιζέλου, είπε πως το χρονοδιάγραμμα είναι στους επόμενους 12 μήνες να έχουν τελειώσει οι αρχαιολογικές εργασίες και η κατασκευή του να πάρει 18 μήνες.

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι πολύ γρήγορα θα ξεκινήσουν και οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τον φορέα υλοποίησης του Μετρό Θεσσαλονίκης και τόνισε πως αυτό αποδεικνύει ότι δεν υπήρχε περίπτωση το Μετρό να λειτουργούσε, όπως μερικοί έχουν πει, το 2020 ή το 2021, γιατί μόνο οι διαγωνιστικές διαδικασίες θέλουν τουλάχιστον 2,5 χρόνια.

H ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Πριν από την επίσκεψη στον σταθμό Βενιζέλου, έγινε ενημερωτική σύσκεψη στα γραφεία της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» στη Θεσσαλονίκη, ενώ ο κ. Καραμανλής ξεναγήθηκε και στον σταθμό Νομαρχία. Στις 5.30 το απόγευμα, ο κ. Καραμανλής θα συναντηθεί με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα και θα υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στον Δήμο και τον ΟΑΣΘ, για την παραχώρηση 50 αστικών λεωφορείων από τον Δήμο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα