19 Απριλίου 2024 / 6:33 μμ
19 Απριλίου 2024 / 6:33 μμ

Καραμανλής: 10 αλλαγές στις δημόσιες συμβάσεις για ταχύτητα, διαφάνεια,

από fimotro

Στις καινοτόμες αλλαγές στο νόμο 4412 με στόχο την απλοποίηση διαδικασιών και την επιτάχυνση της εξέλιξης των δημοσίων συμβάσεων, έργων και μελετών, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, στη Βουλή.

«Δημιουργούμε ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τα έργα υποδομών με ξεκάθαρους στόχους: Ταχύτητα, Διαφάνεια, Αποτελεσματικότητα. Χωρίς συμβιβασμούς και εκπτώσεις σε τίποτα από αυτά», τόνισε ο κ. Καραμανλής, υπογραμμίζοντας την αναγκαιότητα της ψήφισης του νέου νόμου. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε τροποποιήσει το νόμο που ο ίδιος είχε φέρει 385 φορές, δηλαδή ουσιαστικά έκανε αλλαγές κάθε μιάμιση μέρα. Και αποδόμησε το βασικό σημείο κριτικής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αποκαλύπτοντας ότι η διαδικασία του ιδιωτικού φορέα επίβλεψης υπήρχε και στο ισχύοντα νόμο 4412, που είχε ψηφίσει η προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αν και χωρίς κανόνες, οι οποίοι μπαίνουν τώρα με το νομοσχέδιο της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.

Κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου με θέμα τον «Εκσυγχρονισμό, απλοποίηση και αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων, ειδικότερες ρυθμίσεις προμηθειών στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας και άλλες διατάξεις για την ανάπτυξη και τις υποδομές», ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κωδικοποίησε ειδικότερα 10 σημεία των διατάξεων του νομοσχεδίου. Νομοσχέδιο που αποσκοπεί μεταξύ άλλων να διατηρηθούν υγιείς στην αγορά όσο το δυνατόν περισσότερες κατασκευαστικές εταιρίες, να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και να διασφαλιστεί η παράδοση σημαντικών έργων, ελαχιστοποιώντας τους κινδύνους μη ολοκλήρωσής τους.

Ανακοίνωσε επίσης ορισμένες νομοτεχνικές βελτιώσεις, τονίζοντας ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποδεικνύει ότι είναι ανοιχτό στην εποικοδομητική κριτική και ακούει τους φορείς

Ειδικότερα, γίνεται δεκτό το αίτημα του ΓΕΩΤΕΕ να περιλαμβάνονται τα μέλη του στους ελεγκτές μηχανικούς και η συμμετοχή στις επιτροπές παραλαβής. Γίνεται δεκτό το αίτημα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων για περιορισμό του χρόνου ανάρτησης της μελέτης από δύο μήνες σε 15 ημέρες. Επίσης προκειμένου να μην υπάρχει καμία σκιά όσον αφορά στο δειγματοληπτικό έλεγχο των επιμετρήσεων, αυξάνεται το σχετικό όριο από το 20% στο 40%. Όσον αφορά την πειθαρχική αρμοδιότητα του ΤΕΕ, διευκρινίζεται ότι θα αφορά αποκλειστικά τα μέλη του ΤΕΕ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα