Με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, το «Καλάθι του μαθητή» εμφανίστηκε στην αγορά και θα διαρκέσει έως τις 15 Οκτωβρίου.
Το μήνυμα του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου προς τους εκπροσώπους της αγοράς οι οποίοι δραστηριοποιούνται στα σχολικά είδη – από βιβλιοπωλεία και χαρτοπωλεία μέχρι μεγάλες εμπορικές αλυσίδες και σούπερ μάρκετ – ήταν πως «δεν δικαιολογείται καμία ανατίμηση».
Οι λίστες στο e-katanalotis
Στις λίστες που έχουν αναρτηθεί στο e-katanalotis, οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο μέτρο θα πρέπει να εντάσσουν ένα, τουλάχιστον, προϊόν από τις εξής 11 κατηγορίες (εφόσον διαθέτουν προϊόντα τους):
Οι κατάλογοι αποστέλλονται στο υπουργείο Ανάπτυξης κάθε Τετάρτη (μέχρι τις 15 Οκτωβρίου) ενώ οι καταναλωτές θα ενημερώνονται σχετικά, τόσο από το e-katanalotis, όσο και εντός των καταστημάτων, καθώς τα προϊόντα θα βρίσκονται συγκεντρωμένα σε τουλάχιστον ένα ξεχωριστό σημείο πώλησης, σε περίοπτη θέση.
Η «βαριά» σχολική τσάντα
Σε κάθε περίπτωση πάντως, το κόστος του σχολικού εξοπλισμού των μαθητών αποτελεί κάθε χρόνο τέτοια εποχή μία σημαντική επιβάρυνση για τις οικογένειες, ακόμη περισσότερο, μέσα στο περιβάλλον των πληθωριστικών πιέσεων της καθημερινότητας την τελευταία τριετία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά των σχολικών ειδών, «παραδοσιακά» χαρακτηρίζεται από μεγάλο εύρος τιμών, κατά συνέπεια, ανάλογα με τα προϊόντα που επιλέγουν να βάλουν στο καλάθι τους οι καταναλωτές – αν για παράδειγμα πρόκειται για επώνυμα brands, ελληνικής κατασκευής, φετινά μοντέλα κτλ. – ο τελικός λογαριασμός να διαφοροποιείται σημαντικά και ανά περίπτωση.
Σε ό,τι αφορά τη φετινή εικόνα στα ράφια, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ και ΠΕΣΑ, κ. Βασίλη Κορκίδη «το μέσο κόστος της σχολικής λίστας θα κυμαίνεται, ανάλογα την σχολική ηλικία από 20 έως 50 ευρώ. Βεβαίως, πρέπει να επισημανθεί, ότι η σχολική λίστα δεν εξαντλείται στη γραφική ύλη και τα αναλώσιμα, αφού συνήθως περιλαμβάνει και άλλα είδη, όπως σχολικά βοηθήματα, είδη ζωγραφικής και χειροτεχνίας, ξενόγλωσσα βιβλία, φόρμες γυμναστικής και άλλα συμπληρωματικά προϊόντα και δραστηριότητες, οι τιμές των οποίων δεν συμπεριλαμβάνονται στο καλάθι».