Η ιδανική συνταγή για να καταστρέψεις ένα Διεθνές καλλιτεχνικό γεγονός

από fimotro

#RESTORE ELEUSINA# ΕΛΕΥΣΙΝΑ vs ΕΛΕΒΖΙΝΑ

Ανοικτή επιστολή στον κ. Μιχάλη Μαρμάρινο, καλλιτεχνικό Διευθυντή Πολιτιστικής Πρωτεύουσας «Ελευσίνα 2023», για την αλλαγή του ονόματος της Πόλης της Ελευσίνας, στην Διεθνή του εκδοχή.

Ποσό οραματισμό μπορεί να εμπεριέχει η άποψη ότι μπορείς να παράξεις πολιτισμό χωρίς την συμμετοχή των ανθρώπων που τους αφορά.

Ποσό οραματιστής μπορεί να αισθάνεται κάποιος που αποφασίζει να βάλει την κοινωνία απέναντι του, και να κινητοποιήσει την απαξία και την οργή ανθρώπων όπως ο υπογραφών, που ουδεμία φανερή τουλάχιστον σχέση έχουν με την Τέχνη και τον Πολιτισμό.

Και φυσικά δεν κρύβω μέσα μου επ ουδενί την αγέλη ανεξέλεγκτων προθέσεων που εσείς φαντάζεστε, δεν συγκαταλέγω τον εαυτό μου στον «καθένα» των δικών σας φαντασιακών εχθρών, αλλά πράγματι αντιμάχομαι την γραφειοκρατική σας αντίληψη για την Κοινωνία, την Τέχνη και τον Πολιτισμό.

Πραγματικά δεν γνωρίζω ποιους ρόλους υποκριτικής έχετε υποδυθεί με επιτυχία στο παρελθόν, είναι όμως απολύτως βέβαιο ότι εκείνον του «αγράμματου μπάτσου» τον υποδύεστε σήμερα, με ομολογουμένως εξαιρετική επιτυχία.

Η Ελληνική πολιτεία, ακριβώς για να περιορίσει την αυθαιρεσία των κατά περίπτωση «αγράμματων και αταξίδευτων οργάνων της τάξης», επιφορτισμένων να μεταφέρουν τα ονόματα των Πολιτών στις Αστυνομικές Ταυτότητες, από τους Ελληνικούς χαρακτήρες σε Λατινικούς χαρακτήρες, ήδη από το 1999 εξέδωσε πρότυπο ΕΛΟΤ 743, σύμφωνα με το οποίο προτείνεται η αποτύπωση των ελληνικών Ονομάτων με Λατινικούς Χαρακτήρες.

Το πρότυπο είναι πρόταση, δεν είναι υποχρέωση. Το πρότυπο είναι εθελοντικό, δεν ανήκει στον υποχρεωτικό τομέα. Και μάλιστα έχει λάθη.

Και έρχεστε εσείς, να υιοθετήσετε το λάθος, να το αναδείξετε μάλιστα, υπερβαίνοντας την κοινή λογική, και να αποδείξετε ότι πράγματι έχετε τις κατάλληλες δεξιότητες να υποδυθείτε με εκπληκτική επιτυχία, όχι μόνο τον «αγράμματο μπάτσο», αλλά και τον «γραφειοκράτη» επίσης.

Κατά την δική σας λογική δηλαδή, βάσει του προτύπου ΕΛΟΤ 743, η ΑΘΗΝΑ θα έπρεπε να γράφεται ATHINA, και να μην λέγεται ATHENS!

Οι πόλεις που έχουν Διεθνές όνομα αξιότιμε κύριε, ATHENS εν προκειμένω, διατηρούν το Διεθνές όνομά τους, και δεν αλλάζουν το όνομά τους επειδή κάποιο «αγράμματο όργανο της τάξης» αποφασίζει να υπηρετήσει την «τέχνη» με κακόγουστο τρόπο.

Η Ελευσίνα έχει Διεθνές όνομα εδώ και δεκαετίες, ELEUSINA, και αυτό δεν αλλάζει διότι είναι συνδεδεμένο διαχρονικά με την σύγχρονη ιστορία της πόλης, και αποτελεί συνέχεια των «συμβόλων και νοημάτων» της ιστορικής της παρουσίας.

Αναφορικά δε, με την αστεία αιτιολογία του «V» ως παρέμβαση με εικαστική προοπτική το «ταξίδι», από τον «πάνω» στον «κάτω» κόσμο, διερωτώμαι γιατί δεν χρησιμοποιήσατε το γράμμα «W», που θα έδινε «διπλή» τουλάχιστον ένταση και καλλιτεχνική εμπειρία στο «ταξίδι», καθότι μετ’ επιστροφής…

Η δημοκρατία των πολιτών δεν σας σταμάτησε, η ιστορική ευθύνη δεν σας σταμάτησε, η κοινή λογική δεν σας χαρακτήρισε.

Αυτό συνιστά κατάχρηση εξουσίας. Το «Κινητήριο Πάθος» κατά Robert Paxton, που αποκλειστικά ενσωματώνει την «ανωτερότητα των ενστίκτων του «εντεταλμένου», απέναντι στην αφηρημένη και παγκόσμια λογική, εν προκειμένω την κοινή λογική των ανθρώπων του τόπου μας.

Και με ανθρώπους που «καταχράζονται την εξουσία», που έντεχνα ενδύονται τον Χιτώνα του εικαστικού μεταμοντερνισμού, στον Τόπο αυτό δεν συνεργαζόμαστε.

Η Ελευσίνα είναι Πόλη, είναι «Αγορά», είναι «Χώρος», είναι Ιδέα, είναι «Εργαστήριο μετασχηματισμού», είναι «Πύλη» χωροχρονική.

Εκπολιτίζει, αποκαθιστά μέσα στον χρόνο την σχέση των ανθρώπων που βρίσκονται Εδώ, είτε από επιλογή είτε από ανάγκη, με την Ιστορία και τον Πολιτισμό.

Την Ευγένεια και την Αλληλεγγύη.

Την Ανεκτικότητα και την Πολυ-πολιτισμικοτητα.

Είναι η πόλη του μόχθου, των ανθρώπων της εργατικής τάξης, αποτελεί το προοδευτικό και κοινωνικό Liverpool της Ελλάδας, είναι κυρίως ο «Τόπος», η Γεωγραφία που εμπεριέχει την απόλυτη ισορροπία μεταξύ τέχνης, πολιτισμού και επιστημών.

Διαχρονικά αυτός ο Ιερός τόπος, σμιλεύει τους ανθρώπους, τους μετασχηματίζει. Μετασχηματίζει την «Πέτρα» σε «Αγέλαστο Πέτρα», την απόγνωση και τον πόνο – με  αντιστροφή της πραγματικότητας – σε μυστηριακή ιερότητα, την «αγνωσία» σε «ενσυνείδητη μνήμη» της ιστορίας, ο ίδιος αυτός ο τόπος μετασχηματίζει το «χάος» των ιδεών, των προτάσεων, των προκλήσεων, σε «αρμονία», μειώνοντας την εντροπία του κοινωνικού συστήματος, μέσα από μια διαρκή, αδιόρατη, διαδικασία ιδεολογικού, κοινωνικού και φιλοσοφικού μετασχηματισμού.

Είναι η πόλη των μεταμορφώσεων, του μετασχηματισμού της οδυνηρής πολλές φορές πραγματικότητας, σε μυστηριακή προοπτική αναγέννησης και ελπίδας.

Φιλοσοφικά μιλώντας, Η προσπάθεια σας να διαχωρίσετε τον ιστορικό «Χώρο» από τον παρόντα «Χρόνο», είναι ενάντια στους νόμους της φύσης, της φιλοσοφίας και της επιστήμης, και συνεπώς νομοτελειακά θα αποτύχει.

Είστε σε λάθος κατεύθυνση, και δημιουργήσατε ένα κοινωνικό κίνημα, το οποίο δυστυχώς θα συντρίψει κάθε προσδοκία επιτυχίας της πολιτιστικής πρωτεύουσας, και των προσπαθειών της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου πολιτισμού και της κ. Μενδώνη ειδικότερα, η οποία ομολογουμένως βαρύνεται μεν, με πλημμελή κρίση σε πλείστα ζητήματα, κυρίως ανάδειξης καλλιτεχνών σε διοικητικές θέσεις, αλλά θεωρώ ότι η ιδία είναι άριστων προθέσεων και υψηλού επιπέδου αισθητικής και γνωσιακού λόγου.

Για το τοπικό κίνημα αυτό, το οποίο εκ του μηδενός δημιουργήσατε, προτείνω μάλιστα να ονομασθεί #RESTORE ELEUSINA#, καθότι θα έπρεπε να είναι συνολικό ζητούμενο σήμερα, η «Επαναφορά» της Πόλης της Ελευσίνας, σε ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης, πνευματικής και πολιτιστικής ανάτασης, δημιουργικής και ταυτόχρονα εναλλακτικής πορείας.

Η Αποχή όλων των ενεργών Ελευσίνιων πολιτών, από τα δρώμενα της πολιτιστικής πρωτεύουσας, είναι η μοναδική απάντηση «υψηλής κοινωνικής τέχνης», αντίστοιχη του ύφους των δικών σας αυθαιρεσιών και της «λογικής» που εκπέμπετε.

Εσείς φιλοδοξείτε να αλλάξετε το όνομα μιας ιστορικής πόλης, και για αυτό τον λόγο να περάσετε στην ιστορία, αφού το Ίντερνετ δεν σβήνει ποτέ τα ίχνη ενός ψηφιακού εγκλήματος.

Πιστεύετε δηλαδή, ότι θα περάσετε στην αιωνιότητα επειδή η αλλαγή του ονόματος της πόλης της Ελευσίνας, θα σας συνοδεύει διαχρονικά, και φυσικά θα φροντίσετε να το υπενθυμίζετε με τις «ελιτίστικες» συνεντεύξεις σας, και να το αναδεικνύετε ως έργο πολιτισμού και καινοτομίας!!

Σε αυτό, τον κατά την γνώμη σας αποδεκτό «ανατρεπτικό κωλοπαιδισμό» λοιπόν, που θεοποιεί την «εικόνα», και στοχεύει με ύπουλο τρόπο στη επικράτηση των κατ’ ευφημισμό καινοτόμων ιδεών στην διάρκεια του Χρόνου,

εμείς οι απλοί αγράμματοι και απαίδευτοι θνητοί, που δεν μπορούμε να διεκδικήσουμε και εν τέλει να κατακτήσουμε την αιωνιότητα μέσα στον Χρόνο, όπως φιλοδοξείτε εσείς, προτάσσουμε τον ΧΩΡΟ ως εξίσου σημαντικό φιλοσοφικό στοιχείο  της ύπαρξης, του λεγόμενου χωροχρόνου δηλαδή, για τον οποίο η επιστήμη, η φιλοσοφία η πολιτική και η τέχνη, έχουν εκφραστεί μοναδικά, και κατάλληλα αναδείξει, κατά την διάρκεια της μακρόχρονης ιστορίας του τόπου μας.

Δεν μου αρέσει αυτή η έκφραση, αλλά έχω μελετήσει τις συνεντεύξεις σας σε προγενέστερο χρόνο, και στα πλαίσια του δημοσίου διαλόγου έχετε μια συγκεκριμένη αντίληψη για το θέμα αυτό του «κωλοπαιδισμού», η οποία παραδόξως με βρίσκει σύμφωνο μαζί σας.

Δεν θα μπορούσα άλλωστε να επιτεθώ στις προσωπικές επιλογές σας, στα πλαίσια του δημοσίου διαλόγου, αν δεν είχα προγενέστερα μελετήσει το έργο σας και την συνολική σας παρουσία στον δημόσιο διάλογο.

Το έργο σας δεν μπορώ να το κρίνω, αλλά όπως λέει και ο Κορνήλιος Καστοριάδης, στην πολιτική δεν επιλέγεις τον καλύτερο, άλλα τον καταλληλότερο από τους προς επιλογή.

Και στην τέχνη θα συμπληρώσω εγώ.

Έχω την αίσθηση, ότι βαθειά μέσα σας πιστεύετε ότι η Ελευσίνα σήμερα κατοικείται από Μογγόλους (με την φιλολογική έννοια του όρου). Δεν ξέρω με ποιους έχετε συναναστραφεί μέχρι σήμερα στην πόλη μας, προφανώς το Διοικητικό Συμβούλιο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας είτε οι εκπρόσωποι της δημοτικής αρχής να σας φαίνονται ως τέτοιοι.

Οι άνθρωποι εδώ όμως, σε αυτό τον τόπο, είναι όπως ακριβώς θα έπρεπε να είναι. Δημιουργικοί, εναλλακτικοί, καλλιεργημένοι, ανεκτικοί, τίμιοι, εργατικοί, μαχητικοί, αισιόδοξοι, αλλά κυρίως συνεπείς στην αντιστοίχιση λόγων και έργων.

Προσωπικά σας καλώ να παραιτηθείτε από την θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή, θα φανεί ως ήττα, αλλά θα είναι μια νίκη για όλου μας, και κυρίως για εσάς προσωπικά.

Θα αποδείξετε εμπράκτως ότι δεν ανήκετε στους κατά Carlo Cipolla «βλάκες», επειδή ακριβώς μόνο η βλακεία είναι αήττητη.

Επιτρέψτε λοιπόν στον εαυτό σας να ηττηθεί, είναι ο μόνος τρόπος να υπεκφύγει την συνολική ιστορική ήττα που έρχεται, όχι με όρους λαϊκισμού, αλλά με όρους κοινωνικής απαξίωσης και κατακραυγής, συμπαρασύροντας το σύνολο του αξιόλογου ενδεχομένως μέχρι σήμερα έργου σας.

«Αρχή άνδρα δείκνυσι», και η γενναιότητα που καλείστε να επιδείξετε σήμερα, αναμφισβήτητα θα σας πιστωθεί στο μέλλον.

Και φυσικά ως επακόλουθο της δίκης σας «γενναιότητας», ωφέλιμη για την Πόλη και την Πολιτιστική Πρωτεύουσα, θα ήταν και η επίσημη παραίτηση των κατά Λένιν «χρήσιμων ηλιθίων» που σας ανέχονται, συμπεριλαμβανομένης και της Δημοτικής Αρχής, η οποία από καιρό έχει ήδη παραιτηθεί των πραγματικών καθηκόντων της όπως πληροφορούμαι.

Δήμαρχος της πόλης που συναινεί σε παραβίαση του «χωροχρονικού» προσδιορισμού της ιστορικής πόλης της Ελευσίνας, έχει ήδη θέσει τον εαυτό του στο  περιθώριο της ιστορίας και της καθημερινότητας.

 

 

Ελευσίνα, 27.06.2021

Τζαφέρης Μελέτης

τ. Γ.Γ. Βιομηχανίας και Τουρισμού 2004 – 2009

 

 

Ορισμοί & Πηγές:
https://www.bovary.gr/faces/oramatistes/mihail-marmarinos-synenteyxi-febroyarios-2021

 

Χρήσιμος Ηλίθιος: Φιλοσοφικός όρος που χαρακτηρίζει συμπεριφορές ανθρώπων που άθελά τους εξυπηρετούν ανομολόγητους στόχους τρίτων.

https://www.kathimerini.gr/opinion/901906/oi-chrisimoi-ilithioi/

https://en.wikipedia.org/wiki/Useful_idiot

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα