29 Μαρτίου 2024 / 7:40 πμ
29 Μαρτίου 2024 / 7:40 πμ

GP Βρετανίας 2017: Νίκη Hamilton μέσα στην έδρα του

από fimotro

Ένα εύκολο απόγευμα είχε ο Lewis Hamilton, παίρνοντας την τέταρτη συνεχόμενη νίκη στο Silverstone, την πέμπτη συνολικά, την τέταρτη φετινή και την 57η της καριέρας του. Στη δεύτερη θέση ο Valtteri Bottas, οδηγώντας εξαιρετικά. Εντελώς αντίθετα τα πράγματα για τη Ferrari, με τους Kimi Raikkonen και Sebastian Vettel να έχουν κλατάρισμα στους τελευταίους γύρους. Παρ’ όλα αυτά, ο Raikkonen ανέβηκε στο βάθρο.

Στην τέταρτη θέση ο Max Verstappen, με τον Daniel Ricciardo να τερματίζει πέμπτος, παρόλο που ξεκίνησε από το πίσω μέρος του grid. Ο Nico Hulkenberg ακολουθεί στην έκτη θέση, μπροστά από τους Sebastian Vettel, Esteban Ocon, Sergio Perez, και τον Felipe Massa που ολοκληρώνει την δεκάδα. Μετά από το σημερινό αγώνα, η διαφορά των Vettel και Hamilton είναι μόλις ένας βαθμός. Για να δούμε πώς εξελίχθηκαν οι 51 γύροι του Βρετανικού Grand Prix:

Ο ουρανός ήταν και πάλι γεμάτος με σύννεφα και οι θερμοκρασίες ήταν στους 21°C στον αέρα και τους 27°C στην άσφαλτο. Οι 10 πρώτοι οδηγοί στο grid ήταν οι: Hamilton, Raikkonen, Vettel, Verstappen, Hulkenberg, Perez, Ocon, Vandoorne, Bottas και ο Grosjean. Από αυτούς, μόνο ο Bottas είχε τα μαλακά ελαστικά στοχεύοντας σε μια διαφορετική στρατηγική. Προβλήματα για τον Palmer στον γύρο σχηματισμού, με τον Βρετανό να ακινητοποιεί την R.S.17 εκτός πίστας, έτσι είχαμε δεύτερο γύρο σχηματισμού.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Hamilton έφυγε καλά, όπως και ο Raikkonen, όμως ο Verstappen άσκησε πίεση στον Vettel και του πήρε την τρίτη θέση. Στην πέμπτη θέση ο Hulkenberg, μπροστά από τους Ocon, Bottas, Perez, Vandoorne και τον Massa που ήταν στη δέκατη θέση. Επαφή μεταξύ των Kvyat και Sainz, με αποτέλεσμα ο Ισπανός να βγει εκτός αγώνα και να έχουμε καθεστώς Αυτοκινήτου Ασφαλείας στον δεύτερο γύρο.

Ο αγώνας ξεκίνησε ξανά στον πέμπτο γύρο και ο Hamilton κρατήθηκε εύκολα στην πρώτη θέση, ενώ τη θέσεις τους διατήρησαν και οι οδηγοί πίσω του. Στον πρώτο γρήγορο γύρο, ο Hamilton πήρε εφτά δέκατα από τον Raikkonen, δείχνοντας ότι, με αυτόν τον ρυθμό, δύσκολα θα τον απειλήσει κάποιος. Ο Bottas προσπέρασε τον Ocon και ανέβηκε στην έκτη θέση, έχοντας τον Hulkenberg μπροστά του, που δεν αναμενόταν να αποτελέσει εμπόδιο για τον Φινλανδό.

Πράγματι, ο Bottas ανέβηκε στην πέμπτη θέση, τρία δευτερόλεπτα πίσω από τον Vettel, ο οποίος ήταν ταχύτερος από τον Verstappen και προσπαθούσε να επιτεθεί στον Ολλανδό. Ο οδηγός της Ferrari άνοιγε την πίσω πτέρυγα, ωστόσο γνώριζε και ο ίδιος πως δεν είναι εύκολο να περάσεις τον Verstappen. Αυτό ήταν προς όφελος του Bottas, ο οποίος σιγά-σιγά τους πλησίαζε, την ώρα που οι αγωνοδίκες έδιναν ποινή διέλευσης στον Kvyat.

Ο Ricciardo προσπέρασε τον Alonso για την 13η θέση, όσο μπροστά ο Hamilton έγραφε νέο ταχύτερο, παίρνοντας μισό δευτερόλεπτο από τον Raikkonen. Ο Βρετανός δεν το έβαζε κάτι και, με νέο ταχύτερο πέρασμα, απομακρύνθηκε κατά 9 δέκατα από τον Raikkonen σε μόλις έναν γύρο. Εκπληκτική μάχη μεταξύ των Verstappen και Vettel στον 14ο γύρο. Ο Γερμανός πέρασε για πολύ λίγο, ο Ολλανδός βγήκε εκτός πίστα και τελικά κράτησε την τρίτη θέση.

Όλα αυτά ωφελούσαν τον Bottas, που είχε πλησιάσει στο 1 δευτερόλεπτο, αλλά ακόμα δεν είχε το δικαίωμα να ενεργοποιεί το DRS. Ο Vettel είχε επίσης απομακρυνθεί ελαφρώς από τον Verstappen, αλλά ο Γερμανός ήταν πιο γρήγορος και μπορούσε να μπει ξανά σε ζώνη DRS. Ο Hamilton κέρδισε άλλα 4 δέκατα στον 17ο γύρο, ανοίγοντας τη διαφορά στα 4,8 δευτερόλεπτα, έχοντας μια αρκετά καλή απάντηση για να απαντήσει σε προσπάθεια undercut της Ferrari.

Δίχως να μπορεί να περάσει, ο Vettel μπήκε για αλλαγή στον 19ο γύρο, βάζοντας τη μαλακή γόμα σε 2,9 δευτερόλεπτα. Ο Γερμανός βγήκε στην έκτη θέση, μπροστά από τις Force India, με τον Verstappen να μπαίνει στον επόμενο γύρο. Ο Ολλανδός έβαλε τη μαλακή γόμα σε 3,4 δευτερόλεπτα και βγήκε πίσω από τον Vettel, στην έκτη θέση. Ο Bottas είχε ανέβει τρίτος και πλέον είχε καθαρό δρόμο μπροστά του για να κινηθεί όσο πιο γρήγορα μπορούσε.

Στα 8 δευτερόλεπτα η διαφορά των Hamilton και Raikkonen, στον 21ο γύρο, με τον Hamilton να γράφει πολύ γρήγορα περάσματα. Το ίδιο γρήγορος και ο Bottas, κερδίζοντας 1,2 δευτερόλεπτα από τον Raikkonen στον 23ο γύρο. Βέβαια, οι δυο τους απείχαν 10 δευτερόλεπτα, αλλά πλησίαζε πάρα πολύ γρήγορα, γράφοντας ταχύτερα περάσματα, όταν ο συμπατριώτης του ήταν τουλάχιστον ένα δευτερόλεπτο πιο αργός. Ο «Iceman» μπήκε για τη δική του αλλαγή στο τέλος του 24ο γύρου, για τη μαλακή γόμα. Βγήκε στην τρίτη θέση, με τον Hamilton να μπαίνει κι αυτός στον αμέσως επόμενο γύρο.

Ο Hamilton έβαλε τα μαλακά σε μόλις 2,3 δευτερόλεπτα και βγήκε οριακά μπροστά από τον Bottas, σημειώνοντας στη συνέχεια τον ταχύτερο γύρο. Ο Ricciardo είχε ανέβει στην έκτη θέση, ωστόσο απείχε 20 δευτερόλεπτα από τον Verstappen που ήταν στην πέμπτη θέση, πίσω από τις δύο Ferrari. Πέντε δευτερόλεπτα χώριζαν τους Raikkonen και Vettel, με τον Φινλανδό να είναι ελαφρώς πιο αργός από τον team-mate του.

Είχαμε φτάσει στον 30ο γύρο και ο Hamilton ήταν άνετα μπροστά, κάνοντας πλέον και λίγη διαχείριση, αφού η διαφορά από τον τρίτο Raikkonen ήταν στα 14 δευτερόλεπτα. Ο Bottas συνέχιζε να κινείται στο 1:32, θέλοντας να φτάσει όσο πιο μακριά γίνεται με αυτά τα ελαστικά, για να βάλει τα πολύ μαλακά στο τέλος και να πιέσει τον Vettel.

Η αλλαγή για τον Bottas ήρθε στο τέλος του 32ου γύρου, με την πολύ μαλακή γόμα να μπαίνει στην W08 σε μόλις 2,1 δευτερόλεπτα. Βγήκε στην τέταρτη θέση, πέντε δευτερόλεπτα πίσω από τον Vettel. Μέσα και ο Ricciardo, με τον Αυστραλό να βγαίνει στη 10η θέση, πίσω από τον Perez. Εγκατάλειψη για τον Alonso, κάτι που καθόλου δεν απασχολούσε τον Bottas, ο οποίος πήρε 1,1 δευτερόλεπτο από τον Vettel στον πρώτο του γρήγορο γύρο.

Πιο πίσω, ο Ricciardo πέρασε τις δύο Force India και ανέβηκε στην όγδοη θέση, ενώ ούτε ο Magnussen μπόρεσε να αντισταθεί στον οδηγό της Red Bull, έχοντας πλέον μπροστά του τον Hulkenberg, στα 11 δευτερόλεπτα. Η Ferrari ανέβασε τον ρυθμό της και ο Bottas έριξε τον δικό του, κερδίζοντας λιγότερο χρόνο από τον Vettel. Ο Hamilton ανέφερε μερικές παραμορφώσεις στα ελαστικά, αλλά η διαφορά των 12 δευτερολέπτων του επέτρεπε να κάνει διαχείριση, ενώ ο ίδιος συνέχιζε να σημειώνει ταχύτερα περάσματα από τον Raikkonen.

Στον 40ο γύρο, ο Bottas βρισκόταν 2,2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Vettel, γυρνώντας κάτω από το 1:32. Ο Hamilton μπροστά είχε πανομοιότυπο γυρολόγιο με τον Raikkonen, δίχως να υπάρχει λόγος για να πιέσει, και το ενδιαφέρον είχε επικεντρωθεί πλέον στο αν ο Bottas θα μπορέσει να φτάσει τον Vettel. Ο Bottas απείχε πλέον 1,2 δευτερόλεπτα και όλα έδειχναν ότι σε λίγο ο Φινλανδός θα έμπαινε σε ζώνη DRS.

Δέκα γύρους είχε στη διάθεσή του ο Bottas, αλλά επιτέθηκε αμέσως στα φρένα για την Stowe, βγήκε εκτός πίστας και δεν κατάφερε να περάσει, αλλά ο Vettel αποκόμισε ένα μεγαλοπρεπές μπλοκάρισμα από όλο αυτό. Στον επόμενο γύρο, ο Bottas είναι πολύ πιο κοντά, περνώντας εύκολα στην Stowe, ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση.

Ο Bottas ήταν 9 δευτερόλεπτα πίσω από τον Raikkonen, αλλά έγραφε ταχύτερους γύρους και πλησίαζε πολύ γρήγορα τον συμπατριώτη του. Πέντε γύροι έμεναν για το τέλος και η διαφορά των δύο ήταν στα πέντε δευτερόλεπτα. Μπροστά, ο Hamilton έγραφε τον ταχύτερο γύρο, όσο ο Ricciardo άκουσε ότι μπορούσε να φτάσει και να προσπεράσει τον Hulkenberg, ο οποίος άκουγε ότι είχε πρόβλημα και ότι έπρεπε να πιέσει όσο περισσότερο μπορούσε.

Κλατάρισμα για τον Raikkonen δύο γύρους πριν από το τέλος. Μπήκε για να αλλάξει ελαστικά και να βγει στην τέταρτη θέση πίσω από τον Vettel, καθώς ο Verstappen μπήκε επίσης για αλλαγή. Το δράμα δεν είχε τελειώσει εκεί! Κλατάρισμα και για τον Vettel, που μπήκε για αλλαγή, αλλά είχε πέσει στην έβδομη θέση!

Η καρώ σημαία έπεσε, με τον Hamilton να παίρνει εύκολα τη νίκη, τον Bottas να κάνει μια εξαιρετική εμφάνιση και να ανεβαίνει στη δεύτερη θέση, ενώ ο Raikkonen έγινε ο τρίτος οδηγός του βάθρου.

Το επόμενο Grand Prix θα πραγματοποιηθεί στις 28-30 Ιουλίου, στο Hungaroring της Ουγγαρίας.

Πηγή: εδώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα