Φόρμουλα Ένα: Θρίαμβος Φερστάπεν στο «παρθενικό» Grand Prix του Μαϊάμι

από fimotro

Ο Μαξ Φερστάπεν στο τιμόνι μιας Red Bull Honda ήταν ο μεγάλος νικητής του Grand Prix του Μαϊάμι για τη Φόρμουλα Ένα. Ο Ολλανδός προσπέρασε στον ένατο γύρο τη Ferrari του poleman Σαρλ Λεκλέρ για να ελέγξει το προβάδισμα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, παρά την ασφυκτική πίεση του Μονεγάσκου στο τελείωμα του αγώνα έπειτα από μια έξοδο Safety Car.

Στην εκκίνηση ο Λεκλέρ διατήρησε το προβάδισμα, ενώ στην πρώτη στροφή ο Φερστάπεν πέρασε από την εξωτερική τον δεύτερο Σάινθ με την έτερη Ferrari.

Στις πρώτες στροφές ο Αλόνζο με Alpine, χτύπησε από πίσω τη Mercedes του Χάμιλτον για να προβιβασθεί έβδομος. Στον τρίτο γύρο όμως ο επτάκις πρωταθλητής πέρασε όμως ωραία τον Ισπανό και κατόπιν και την Alpha Tauri Honda του Γκασλί για να προβιβαστεί έκτος.

Μετά τον πρώτο γύρο πιτ στοπ ο Φερστάπεν άνοιξε τη διαφορά από τον δεύτερο Λεκλέρ έως τα 7,8 δευτερόλεπτα, αλλά στον 41ο γύρο είχαμε την έξοδο του Safety Car στην πίστα και την “ουδετεροποίηση” του αγώνα έπειτα από την επαφή που είχαν οι Νόρις με McLaren Mercedes και Γκασλί με Alpha Tauri Honda, έπειτα από μια έξοδο που είχε ο τελευταίος, με συνέπεια την εγκατάλειψη για τον Νόρις.

Στον 41ο γύρο Γκασλί και Νόρις είχαν επαφή, με αποτέλεσμα ο Βρετανός να εγκαταλείψει και να υπάρξει αρχικά εικονικό και στη συνέχεια κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας που μηδένισε τις διαφορές και επέτρεψε σε κάποιους οδηγούς να μπουν για αλλαγή ελαστικών, χωρίς να τους κοστίσει σε χρόνο. Ο Φερστάπεν και οι δύο Ferrari κράτησαν τα σκληρά ελαστικά που «φορούσαν», ενώ ο Πέρες μπήκε στα πιτ και έβαλε καινούρια μέση γόμα. Όμως, μολονότι μηδενίστηκαν οι διαφορές μεταξύ των πρωτοπόρων, ο Φερστάπεν κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Λεκλέρκ και να πανηγυρίσει τη νίκη, ενώ ο Σάινθ κράτησε την τρίτη θέση του βάθρου από τον Πέρες, ο οποίος είχε στο τέλος του αγώνα πιο «φρέσκα» ελαστικά.

Άξιο αναφοράς το γεγονός ότι ο Τζορτζ Ράσελ άλλαξε ελαστικά υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (σ.σ. εκκίνησε με τη σκληρή γόμα) και στη συνέχεια κατάφερε να προσπεράσει Μπότας και Χάμιλτον και να τερματίσει πέμπτος, μολονότι εκκίνησε από τη 12η θέση.

Επόμενος αγώνας του πρωταθλήματος της Φόρμουλα Ένα είναι το ισπανικό γκραν πρι, το οποίο θα διεξαχθεί στις 22 Μαΐου στην πίστα της Βαρκελώνης.

Η βαθμολογούμενη δεκάδα του γκραν πρι της Εμίλια Ρομάνια και οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών έχουν ως εξής:

1. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 1 ώρα 34:24.258

2. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) + 3.786

3. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Ferrari) + 8.229

4. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull) + 10.638

5. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes) + 18.582

6. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Mercedes) + 21.368

7. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Alfa Romeo) + 25.073

8. Eστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Alpine) + 28.386

9. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Alpine) + 32.128

10. Αλεξάντερ Άλμπον (Ταϊλάνδη/Williams) + 32.365

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

1. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) 104 βαθμοί

2. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 85

3. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull) 66

4. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes) 59

5. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Ferrari) 53

6. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Mercedes) 36

7. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren) 35

8. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Alfa Romeo) 30

9. Eστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Alpine) 24

10. Kέβιν Μάγκνουσεν (Δανία/Haas) 15

11. Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία/McLaren) 11

12. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/AlphaTauri) 10

13. Πιέρ Γκασλί (Γαλλία/AlphaTauri) 6

14. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία/Aston Martin) 4

15. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Alpine) 4

16. Αλεξάντερ Άλμπον (Ταϊλάνδη/Williams) 2

17. Γκουανγιού Ζου (Κίνα/Alfa Romeo) 1

18. Λανς Στρολ (Καναδάς/Aston Martin) 1

19. Μικ Σουμάχερ (Γερμανία/Haas) 0

20. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία/Aston Martin) 0

21. Νίκολας Λατίφι (Καναδάς/Williams) 0

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

1. Ferrari 157 βαθμοί

2. Red Bull Racing-RBPT 151

3. Mercedes 95

4. McLaren-Mercedes 46

5. Alfa Romeo-Ferrari 31

6. Alpine-Renault 28

7. AlphaTauri-RBPT 16

8. Haas-Ferrari 15

9. Aston Martin-Mercedes 5

10. Williams-Mercedes 2

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα