Οι εφοπλιστές λαμβάνουν τις μεγαλύτερες αμοιβές από το 2008 καθώς ο συνδυασμός της μεγάλης ζήτησης για αγαθά και η κατάρρευση της εφοδιαστικής αλυσίδας εξαιτίας της πανδημίας οδηγεί τα ναύλα όλο και υψηλότερα.
Είτε πρόκειται για τεράστια πλοία μεταφοράς κοντέινερ, είτε για σκάφη μεταφοράς χύδην φορτίου (bulk carriers), είτε για εξειδικευμένα πλοία σχεδιασμένα για μεταφορά αυτοκινήτων, τα κέρδη ρέουν άφθονα.
Στο επίκεντρο βρίσκονται τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ, όπου τα ναύλα είναι σε ένα ανοδικό σπιράλ. Σήμερα κοστίζει 14.287 δολάρια η αποστολή ενός κουτιού από την Κίνα στην Ευρώπη. Είναι 500% πάνω σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Οι μόνοι τομείς που έχουν μείνει πίσω είναι τα πλοία μεταφοράς πετρελαίου και αερίου.
Δεν είναι τυχαίο πως ο μεγαλύτερος όμιλος στον χώρο των κοντέινερ, η Moller-Maersk, νωρίτερα αυτό το μήνα αύξησε την πρόβλεψη για την κερδοφορία της κατά 5 δισ. δολάρια. Ο τρίτος σε μέγεθος όμιλος, η CMA CGM, ανακοίνωσε ότι παγώνει τα ναύλα στις σημερινές τιμές για να προφυλάξει τις μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες της. Με άλλα λόγια, γυρίζει την πλάτη σε επιπλέον κέρδη, σχολιάζει το Bloomberg.
Σε υψηλά 11 ετών βρίσκονται τα κέρδη του κλάδου μεταφοράς χύδην φορτίου, ενώ δεν φαίνεται σημάδι αποκλιμάκωσης των ναύλων τουλάχιστον μέχρι το τέλος της χρονιάς. «Η ισχυρή ζήτηση σε συνδυασμό με τις διαταραχές στα logistics που προκαλεί η πανδημία στηρίζουν τα ναύλα στην spot αγορά και τα futures», σημειώνει ο Ted Petrone, αντιπρόεδρος στην Navios Maritime Holdings.
Είναι τέτοια τα δεδομένα που κάποια πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου άρχισαν να μεταφέρουν κοντέινερ. Η Golden Ocean Group είναι μεταξύ των εταιρειών που εξετάζουν την ιδέα. Αν και μπορεί η κίνηση αυτή να προσφέρει επιπλέον κέρδη, δεν είναι μια κίνηση χωρίς κινδύνους, δεδομένου ότι αυτά τα πλοία δεν έχουν σχεδιαστεί να μεταφέρουν κοντέινερ.