18 Απριλίου 2024 / 1:26 μμ
18 Απριλίου 2024 / 1:26 μμ

«Χειρόφρενο» σε ηλεκτρικό και τρόλεϊ την Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου

από fimotro

Ποιοι άλλοι συμμετέχουν στην 24ωρη απεργία

Την πραγματοποίηση απεργιακών κινητοποιήσεων αποφάσισαν οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες της Αθήνας για την Τρίτη 24 και την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2019.

Την Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2019 οι εργαζόμενοι στα Τρόλεϊ και στον ΗΣΑΠ (γραμμή 1 Μετρό) θα πραγματοποιήσουν 24ωρη απεργία. Την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2019 οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πραγματοποιήσουν 24ωρη απεργία από τις 00:00 έως τις 24:00.

«Το Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ. προχωρεί στις 24 Σεπτεμβρίου σε 24ωρη απεργία στο δίκτυο της Γραμμής 1 (πρώην ΗΣΑΠ), συμμετέχοντας στην απεργιακή κινητοποίηση του Εργατικού Κέντρου Αθήνας ενάντια σε κάθε προσπάθεια υπονόμευσης των εργασιακών δικαιωμάτων και της λειτουργίας των συνδικάτων» αναφέρουν οι εργαζόμενοι σε ανακοίνωσή τους.

Διεκδικούν την άμεση απόσυρση των διατάξεων του αναπτυξιακού πολυνομοσχεδίου, που αφορούν τα εργασιακά και τη λειτουργία των συνδικάτων και, όπως λένε, αγωνίζονται «για δημόσιες μεταφορές στην υπηρεσία του κοινωνικού συνόλου, ανάπτυξη με όρθιους τους εργαζόμενους, με αυξήσεις μισθών, με ισχυρές συλλογικές συμβάσεις και συγκροτημένα δικαιώματα».

Στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ κατά του αναπτυξιακού νομοσχεδίου έχουν μέχρι στιγμής ανακοινώσει πως συμμετέχουν οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, δάσκαλοι και καθηγητές.

Επίσης την ίδια ημέρα έχει ανακοινωθεί και απεργία από την ΠΝΟ οπότε τα πλοία θα μείνουν δεμένα στα λιμάνια.

Όπως υποστηρίζει η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ, «με το νομοσχέδιο αυτό, η κυβέρνηση της ΝΔ προωθεί ένα είδος «ανάπτυξης» που μόνο σε όφελος της κοινωνίας και των εργαζόμενων δεν θα είναι». Συγκεκριμένα, αναφέρει: «Προβλέπονται η δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζομένων, η ηλεκτρονική ψηφοφορία για τη λήψη απόφασης για απεργία, καθώς και η υπερίσχυση της επιχειρησιακής έναντι της κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργασίας, όταν ο εργοδότης επικαλείται οικονομικά προβλήματα της επιχείρησης. Ουσιαστικά, επιχειρείται ο εργοδοτικός–κυβερνητικός έλεγχος και το φακέλωμα των σωματείων και των συνδικαλιστών. Το πολυνομοσχέδιο ορίζει ως ανώτατη αρχή τον υπουργό Εργασίας, ώστε να καθορίζει με υπουργικές αποφάσεις το συνδικαλιστικό νόμο και τα καταστατικά των σωματείων, να τα υπερβαίνει, καθώς θα ορίζει και τον τρόπο λήψης αποφάσεών τους».

Μεταξύ άλλων, η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ τονίζει ότι, με το νομοσχέδιο, ενισχύονται οι ελαστικές σχέσεις εργασίας. «Δίνεται, επίσης, η δυνατότητα για προνομιακή αδειοδότηση, με χαλαρότερους όρους, όσων επιχειρήσεων βρίσκονται μέσα σε επιχειρηματικά πάρκα και η αδειοδότηση εξπρές, υπό τη δαμόκλειο σπάθη των πειθαρχικών ποινών, ακόμα και της παύσης των αρμοδίων δημοσίων υπαλλήλων. Ιδιωτικοποιούνται οι ελεγκτικοί μηχανισμοί των επενδυτικών σχεδίων και ανοίγει ο δρόμος για τη συνολική αποστέρηση από το Δημόσιο της δυνατότητας να ελέγχει τις εργασιακές συνθήκες, τα φορολογικά και ασφαλιστικά έσοδα, την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων και την προστασία του περιβάλλοντος» υπογραμμίζει η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ, συμπληρώνοντας ότι εγκαινιάζεται η δημιουργία Ειδικών Οικονομικών Ζωνών, «που αποτελεί απαίτηση των βιομηχάνων και των άλλων εργοδοτικών ενώσεων και στις οποίες «νόμιμα» θα καταστρατηγείται κάθε εργατικό δικαίωμα».

«Το δικαίωμα της απεργίας αποτελεί το ύστατο όπλο των εργαζομένων και οφείλουμε να το υπερασπίσουμε με όλες μας τις δυνάμεις. Το δικαίωμα όλων στη δημόσια ασφάλιση είναι αναφαίρετο και αγωνιζόμαστε, για να μην τολμήσει η κυβέρνηση να φέρει νομοσχέδιο ιδιωτικοποίησης της επικουρικής ασφάλισης» προσθέτει η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα