Έφτασε η χρονική στιγμή υλοποίησης της τελευταίας φάσης για την αξιολόγηση του δημοσίου από τους πολίτες
Η κυβέρνηση χαρακτηρίζει τομή, για τη Δημόσια Διοίκηση την ομολογουμένως φιλόδοξη πρωτοβουλία των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με στόχο, όπως αναφέρουν, την διαφάνεια, την αξιοκρατία και την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης του πολίτη.
Η κυβέρνηση θέτει λοιπόν, σε λειτουργία από την Τρίτη 6 Μαΐου 2025 την ηλεκτρονική πλατφόρμα αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες και αναμένεται να παρουσιαστεί επισήμως από τους συναρμόδιους υπουργούς.
Μάλιστα, όταν ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε στις 24 Μαρτίου το Υπουργείο Εσωτερικών και προήδρευσε σε σύσκεψη με τις ηγεσίες των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης με αντικείμενο τις προτεραιότητες των δύο Υπουργείων, συζήτησαν αναλυτικά για την συγκεκριμένη πρωτοβουλία.
Κατά τη διάρκεια μάλιστα της σύσκεψης οι υπουργοί παρουσίασαν τα ερωτηματολόγια που θα κληθούν από αύριο να απαντήσουν 4 εκατομμύρια πολίτες προκειμένου να αξιολογήσουν τις υπηρεσίες του Δημοσίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες το σύστημα προβλέπει τρία διακριτά στάδια αξιολόγησης:
Η Εσωτερική αξιολόγηση, που αφορά στην αξιολόγηση των υπαλλήλων από τους προϊσταμένους και αντίστροφα, εντός των δημοσίων υπηρεσιών. Από το 2023 έχει τεθεί σε εφαρμογή νέα στοχοθεσία και μοντέλο ανάπτυξης δεξιοτήτων, με στόχο την ενίσχυση της παραγωγικότητας και την ποιοτική εξυπηρέτηση του πολίτη.
Η Αξιολόγηση από αρμόδιους αξιολογητές που, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι αξιολογητές οφείλουν από τις 30 Απριλίου έως τις 19 Μαΐου 2025, να αξιολογήσουν τους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων που υπάγονται στην ευθύνη τους. Η διαδικασία γίνεται αποκλειστικά μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής αξιολόγησης που φιλοξενείται στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου και απαιτεί Κωδικούς Δημόσιας Διοίκησης.
Η μεγάλη, ασφαλώς, καινοτομία είναι η αξιολόγηση του δημοσίου από τους πολίτες που τους δίνει για πρώτη φορά φωνή, ώστε να αξιολογούν υπηρεσίες και προσωπικό με βάση την εμπειρία εξυπηρέτησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες και με βάση το δείγμα που έχουμε στην διάθεσή μας, το ερωτηματολόγιο στο οποίο θα κληθούν να απαντήσουν οι πολίτες, αξιολογώντας τις παροχές και την εξυπηρέτηση του δημοσίου θα έχει την παρακάτω μορφή:
Σε μία κλίμακα από το 1 έως το 10, όπου το 1 σημαίνει «καθόλου ικανοποιημένος/η» και το 10 σημαίνει «απόλυτα ικανοποιημένος/η», πώς θα αξιολογούσατε τις παρακάτω υπηρεσίες, όταν τις επισκέπτεστε/χρησιμοποιείτε με φυσική παρουσία;
Τα πεδία στα οποία θα καλείται να απαντήσει ο πολίτης θα είναι η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ/Εφορία), e-ΕΦΚΑ (πρώην ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κτλ.), Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ, πρώην ΟΑΕΔ), Κτηματολόγιο.
Δεύτερο παράδειγμα:
Σε μία κλίμακα από το 1 έως το 10, στην οποία το «1» σημαίνει « καθόλου ικανοποιημένος/η» και το «10» σημαίνει «απόλυτα ικανοποιημένος/η», πώς θα αξιολογούσατε τις παρακάτω υπηρεσίες, αρμοδιότητας των δήμων και των περιφερειών;
Τα πεδία στα οποία θα καλείται να απαντήσει ο πολίτης θα είναι η κατάσταση του οδικού δικτύου, οι ψηφιακές υπηρεσίες δήμων και περιφερειών, η καθαριότητα, ο ηλεκτροφωτισμός, οι παιδικές χαρές, οι χώροι στάθμευσης και πρασίνου και η κατάσταση των πεζοδρομίων.