Ανάμεικτα συναισθήματα για τη νέα ονομασία του Facebook

από fimotro

Η εταιρεία που διευθύνει το Facebook, την μεγαλύτερη εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης του κόσμου, έχει νέο όνομα, κάτι που προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις από ανταγωνιστές της, επιχειρηματίες και πολιτικούς.

Όπως ανέφερε σε μαγνητοσκοπημένη παρουσίαση 90 λεπτών την Πέμπτη ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, η εταιρεία «Facebook» συμμετέχει στην προσπάθεια για την οικοδόμηση ενός απέραντου ψηφιακού κόσμου που θα λέγεται «metaverse», δηλαδή «εικονικό σύμπαν».

Ο  Ζούκερμπεργκ αποκάλυψε επίσης ότι στο πλαίσιο αυτό μετονομάζει την εταιρία σε Meta. Οι εφαρμογές της εταιρείας, όπως το Facebook, το WhatsApp και το Instagram θα διατηρήσουν κανονικά την ονομασία της. Από τον Δεκέμβριο όμως η Meta Platforms Inc. θα έχει στο χρηματιστήριο τη συντομογραφία MVRS.

Οι πρώτες αντιδράσεις στην νέα αυτή απόφαση κυμαίνονταν από εντελώς «τσουχτερές» έως αναπάντεχα θετικές, όπως η δήλωση του ανταγωνιστή του Facebook και ιδρυτή του Twitter, Τζακ Ντόρσι. Ο Ντόρσι «χαιρέτισε» πλαγίως την απόφαση, γράφοντας:

«Κάποτε, ο Ρόμπερτ Σκομπλ, διάσημος λάτρης της εικονικής πραγματικότητας από τη Σίλικον Βάλεϊ, είχε χαρακτηρίσει το Twitter “την λάθος εταιρεία για να μας πουλήσει το μέλλον”. Τώρα, ο Σκομπλ είπε ότι η παρουσίαση του Ζούκερμπεργκ ήταν ένας “καταιγισμός βαρύγδουπων λέξεων”», ανέφερε ο Ντόρσι, αμφισβητώντας έμμεσα τα λεγόμενα του Σκομπλ τότε και τώρα.

Άλλοι που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εικονικής πραγματικότητας ήταν λιγότερο απορριπτικοί από τον Σκομπλ. Ο Μάθιου Μπολ, στρατηγικός αναλυτής και διευθυντής της «Roundhill Ball Metaverse ETF», είπε ότι το νέο όνομα της Facebook είναι κατάλληλο για την «ριζοσπαστική αλλαγή που θέλει να φέρει η εταιρεία στον χώρο της πληροφορικής». «Δεν πρόκειται για μια νέα υπόθεση “Κόκα- Κόλα”», έγραψε ο Μπολ, «ούτε απλώς για ένα νέο προϊόν. Πρόκειται για την πίστη σε μια θεμελιωδώς νέα εκδοχή της ανθρώπινης ύπαρξης», είπε, αναφερόμενος και στο metaverse.

“Το Facebook ακολουθεί τις τακτικές της “Big Tobacco””

Κάποιοι άλλοι συνέκριναν την μετονομασία της εταιρείας με την καπνοβιομηχανία Philip Morris, η οποία άλλαξε το όνομά της σε Altria το 2003.  «Το Facebook ακολουθεί τα βήματα της καπνοβιομηχανίας, όταν αυτή εκτέθηκε για τον τοξικό και θανατηφόρο αντίκτυπό της στην κοινωνία», σχολίασε ο Μάικ Ντέιβις, πρόεδρος του Internet Accountability Project. «Ο Philip Morris πιάστηκε να κάνει κακό σε παιδιά και έγινε Altria. Το Facebook πιάστηκε να κάνει το ίδιο και έγινε Meta». Η βουλευτής των Δημοκρατικών, Αλεξάντρια Οκάζιο- Κορτέζ, συμφώνησε με την άποψη αυτή του Ντέιβις.

Φυσικά, η υπόθεση της  Philip Morris είναι πιο σύνθετη. Η εταιρεία  άλλαξε ονομασία όταν θέλησε, μεταξύ άλλων, να αναδείξει και τα τρόφιμα που παράγει, πέρα από τα προϊόντα καπνού της. Υπάρχουν άλλωστε πολλά παραδείγματα μεγάλων εταιριών που μετονομάστηκαν για διάφορους εμπορικούς σκοπούς, όπως η δημιουργία της μητρικής Alphabet Inc. από την Google.

Όπως και να’χει, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ  δεν φαίνεται διατεθειμένος να εγκαταλείψει τη διαχείριση της εφαρμογής του Facebook, για να επικεντρωθεί στην Meta και το metaverse.

Σε ερώτηση αναλυτή εάν σκοπεύει να τοποθετήσει κάποιον άλλο εκτελεστικό διευθυντή αποκλειστικά στην εφαρμογή, ο δημιουργός της απάντησε πως ο ίδιος νοιάζεται πάρα πολύ για το κομμάτι της δραστηριότητας της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σκοπεύει να διατηρήσει ο ίδιος αυτή την θέση.

ΠΗΓΗ: Bloomberg

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα