Αλλάζουν οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ: Τέλος στις πλασματικές και παραπλανητικές εκπτώσεις

από fimotro

Ο «Κώδικας Δεοντολογίας για ανακοινώσεις μείωσης της τιμής», που θα εφαρμοστεί από τα μέσα Μαρτίου στα σούπερ μάρκετ, έρχεται να βάλει τέλος στις πλασματικές εκπτώσεις και να διασφαλίσει τον υγιή ανταγωνισμό. Οι αλλαγές αυτές, που έχουν συμφωνηθεί μεταξύ του Υπουργείου Ανάπτυξης, των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών, έχουν ως στόχο τη διαφάνεια στις προωθητικές ενέργειες και την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές πρακτικές.

Τι αλλάζει στις προσφορές τύπου «1+1»

Η πιο σημαντική αλλαγή αφορά στις προσφορές «1+1», οι οποίες πλέον θα επιτρέπονται μόνο για διάστημα έως τρεις μήνες για κάθε προϊόν. Αυτό το μέτρο θεσπίστηκε διότι παρατεταμένες εκπτώσεις αυτού του τύπου μετατρέπονται ουσιαστικά σε μείωση τιμής και όχι σε προσωρινή προωθητική ενέργεια.

Επιπλέον, ένα σημαντικό στοιχείο του νέου κανόνα είναι ότι το προϊόν που προσφέρεται με «1+1» θα πρέπει να διατίθεται ταυτόχρονα και ως μονή συσκευασία στο ράφι, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να συγκρίνουν εύκολα τις τιμές.

Ο κανόνας των 30 ημερών στις εκπτώσεις

Ο νέος Κώδικας διατηρεί και ενισχύει τον «Κανόνα των 30 Ημερών». Σύμφωνα με αυτόν, κάθε φορά που ένας έμπορος ανακοινώνει μείωση τιμής, θα πρέπει να αναγράφεται η τιμή αναφοράς, δηλαδή η χαμηλότερη τιμή που είχε το προϊόν τις τελευταίες 30 ημέρες. Αυτό το μέτρο βοηθά τους καταναλωτές να κατανοούν αν μια έκπτωση είναι πραγματική ή παραπλανητική.

Επιπτώσεις στις μόνιμες εκπτώσεις και στα Sticker προϊόντα

Οι προσφορές που εμφανίζονται ως μόνιμες εκπτώσεις (π.χ. προϊόντα με ειδικά αυτοκόλλητα sticker) θα υπόκεινται επίσης σε χρονικό περιορισμό. Οι αρμόδιες αρχές έκριναν ότι αυτές οι εκπτώσεις πρέπει να ακολουθούν παρόμοιο καθεστώς με τις προσφορές «1+1», καθώς σε πολλές περιπτώσεις λειτουργούν ως συγκαλυμμένη μείωση τιμής αντί για προσωρινή προωθητική ενέργεια.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο της νέας ρύθμισης είναι ότι οι κανόνες θα ισχύουν σε οποιοδήποτε κανάλι πωλήσεων, είτε πρόκειται για ράφια σούπερ μάρκετ, διαφημιστικά φυλλάδια, είτε για προγράμματα επιβράβευσης (loyalty cards). Για παράδειγμα, αν μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ προσφέρει έκπτωση 20% σε κατεψυγμένα λαχανικά για κατόχους κάρτας μέλους, τότε αυτή η προωθητική ενέργεια θα θεωρείται γενική έκπτωση και όχι εξατομικευμένη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Facebook Twitter Instagram Linkedin Tumblr Youtube Email Tiktok Blogger
Warning: Undefined array key "yelp" in /home/fimotro/public_html/wp-content/themes/soledad/inc/elementor/modules/penci-social-media/widgets/penci-social-media.php on line 278

Warning: Undefined array key "threads" in /home/fimotro/public_html/wp-content/themes/soledad/inc/elementor/modules/penci-social-media/widgets/penci-social-media.php on line 278

Warning: Undefined array key "bluesky" in /home/fimotro/public_html/wp-content/themes/soledad/inc/elementor/modules/penci-social-media/widgets/penci-social-media.php on line 278

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved – Μητρώο online media: 12508