29 Μαρτίου 2024 / 1:55 μμ
29 Μαρτίου 2024 / 1:55 μμ

Αυτή είναι η διαδικασία για τις αποζημιώσεις του ΔΕΔΔΗΕ

από fimotro

Δείτε αναλυτικά όλα τα βήματα

Εως 600 ευρώ αποζημίωση έχουν το δικαίωμα να αιτηθούν από τον ΔΕΔΔΗΕ οι πολίτες των οποίων οι ηλεκτρικές συσκευές υπέστησαν βλάβες λόγω των διακοπών ρεύματος που σημειώθηκαν κατά την κακοκαιρία «Ελπίδα». Οπως έγινε γνωστό, ο κάθε καταναλωτής θα πρέπει να υποβάλει τη σχετική αίτηση εντός δέκα ημερών από την ημέρα που έγινε η ζημιά, ωστόσο δεν καταβάλλεται αποζημίωση όταν η βλάβη οφείλεται σε ανωτέρα βία.

Σύμφωνα με τον ΔΕΔΔΗΕ, η αποζημίωση καταβάλλεται όταν η βλάβη των ηλεκτρικών συσκευών οφείλεται σε τυχαία διακοπή (που δεν οφείλεται, δηλαδή, σε υπαλλήλους του ΔΕΔΔΗΕ, ούτε σε λόγους ανωτέρας βίας) του ουδετέρου του αγωγού δικτύου.

Τα βήματα

Τα πρακτικά βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει ο πολίτης είναι να ενημερώσει έγκαιρα τον ΔΕΔΔΗΕ για το συγκεκριμένο συμβάν (βλάβες ηλεκτρικών συσκευών), υποβάλλοντας σχετική αίτηση αποζημίωσης κατά το δυνατόν εντός της ίδιας ημέρας ή εντός των δέκα επόμενων εργάσιμων ημερών από το συμβάν.

Επίσης, να θέσει επί 2 ημέρες, εφόσον του ζητηθούν, τις συσκευές ή τον εξοπλισμό που έχουν υποστεί βλάβη στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ προς έλεγχο πριν από την επισκευή τους, αλλά και, όταν του ζητηθεί, παραστατικά ηλεκτρολογικού συνεργείου. Σε αυτά περιγράφεται το είδος κάθε βλάβης και, κατά το δυνατόν, συσχετίζεται αυτή με ενδεχόμενη υπέρταση λόγω διακοπής του ουδετέρου του δικτύου διανομής Χαμηλής Τάσης, βάσει τεχνικών ευρημάτων και στοιχείων, και τεκμηριώνεται το κόστος επισκευής των βλαβών ή αντικατάστασης των συσκευών ή του εξοπλισμού με άλλα παρόμοιων προδιαγραφών, εφόσον κρίνεται οικονομικά ασύμφορη η επισκευή τους.

Στο πλαίσιο των προϋποθέσεων ο καταναλωτής θα πρέπει να υπογράψει δήλωση με την οποία να δηλώνει ότι η αποζημίωση αποτελεί ολοσχερή εξόφληση της ζημιάς του και ικανοποιείται πλήρως από αυτήν, καθώς και να γνωστοποιήσει στοιχεία του τραπεζικού του λογαριασμού για κατάθεση του χρηματικού ποσού της αποζημίωσής του.

Σε περίπτωση αποδοχής της αίτησης του καταναλωτή, ο ΔΕΔΔΗΕ θα καταβάλει το χρηματικό ποσό εντός ενός μηνός από την απόφαση επί της αίτησης.

Στο… κόκκινο

Οσον αφορά στην κακοκαιρία που έπληξε τη χώρα μας τις προηγούμενες ημέρες, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, από το βήμα της Βουλής στη συζήτηση για την πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης τόνισε πως είναι πραγματικότητα ότι η εξαιρετικής σφοδρότητας χιονόπτωση έθεσε στα όριά της την επιχειρησιακή δυνατότητα του ΔΕΔΔΗΕ.

Οπως είπε, οι χιονοκαταιγίδες την προηγούμενη Δευτέρα προκάλεσαν βλάβες σε 79 γραμμές Μέσης Τάσης, ενώ στην κορύφωση του φαινομένου είχαμε 200.000 παροχές εκτός ηλεκτροδότησης σε 40 δήμους της Αττικής. «Μέσα σε λίγες ώρες και ως το πρωί της Τρίτης είχε αποκατασταθεί περίπου του 50% των βλαβών, ενώ με τις προσπάθειες των εργαζομένων του ΔΕΔΔΗΕ το βράδυ της ίδιας μέρας και εντός 24 ωρών από την έναρξη του φαινομένου επανήλθε το ρεύμα στο 97,5% των περιπτώσεων».
Μάλιστα, ο υπουργός πρόσθεσε ότι για να αντιμετωπιστούν αυτές οι βλάβες κινητοποιήθηκαν πάνω από 900 άτομα προσωπικό και συνεργεία. «Είμαστε ικανοποιημένοι με τον τρόπο που ο ΔΕΔΔΗΕ αποκατέστησε τις βλάβες; Κανένας δεν μπορεί να είναι ικανοποιημένος όταν υπάρχει έστω και ένα σπίτι το οποίο έχει μείνει 3 και 4 μέρες χωρίς ηλεκτρικό», τόνισε ο κ. Σκρέκας.

Συμπλήρωσε, ωστόσο, πως πρέπει να ληφθεί υπόψη το τι παρέλαβε στον ΔΕΔΔΗΕ αυτή η κυβέρνηση πριν από δύο χρόνια, φέρνοντας ως παράδειγμα την «αντίστοιχη εξαιρετική κατάσταση φαινομένου», όπως χαρακτήρισε την πυρκαγιά στο Μάτι. Εκεί -όπως ενημέρωσε- υπάρχουν 7.500 παροχές και ενώ υπήρξαν ζημιές σε μόλις τρεις γραμμές Μέσης Τάσης, χρειάστηκαν εφτά ολόκληρα 24ωρα για να μπορέσει να πάρει ηλεκτρικό ρεύμα και ο τελευταίος κάτοικος.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα